עזבו אתכם מאוהל בכנרת: 5 כפרי נופש סביב האגם

שנת הקורונה הביאה תנופה לכפרי הנופש שסביב הכנרת, שמיועדים בעיקר למשפחות • מה יש בכל אחד מהם, במה הייחוד ולאן כדאי לטייל בסביבה

חוף עיו גב / צילום: אורלי גנוסר
חוף עיו גב / צילום: אורלי גנוסר

זו הייתה עונת שיא לכינרת וסביבתה, החופים היו גדושים עד אפס מקום ובכפרי הנופש צבאו על הגדרות. עכשיו כשהחופש הגיע לסיומו, זו הזדמנות להכיר אותם ולהתכונן לחגי תשרי.

נוף גינוסר

הבדיחה המשפחתית מספרת שיש קיבוץ על שמנו (וזה תמיד עובד), אבל בכפר הנופש נוף גינוסר, כל משפחה תמצא את מקומה. לצד המלון המרוכז במבנים דו-קומתיים פועל ה"ווילג'" עם 69 חדרים צמודי קרקע, כפריים, פשוטים אבל נוחים. האווירה קיבוצית - מרחבי מדשאות ועצי פרי. לכל חדר פינת ישיבה חיצונית, ערסלים וגם עמדות גריל.

הפסיליטיז העיקריים משותפים עם המלון - חדר אוכל, חוף, בריכה, חדר כושר ומגוון פעילויות. החוף קטן אך נהדר. מזח בזלת מוביל לעומק האגם, ולכבוד המפלס הגבוה הוסיפו מזח צף. בחורשה הסמוכה מדשאות ומתקני משחקים, ומעברה ניצב בית יגאל אלון, שבו מוצגת סירת הדייגים שנמצאה בכינרת ומתוארכת לתקופת ישו. ממזח נוסף יש אופציית שייט בסירה, שמעניק נקודת מבט מעניינת אל החוף ומלווה בהסברים.

גלריית פיסול בצד הצפוני של הקיבוץ / צילום: אורלי גנוסר
 גלריית פיסול בצד הצפוני של הקיבוץ / צילום: אורלי גנוסר

בצדו הצפוני של הקיבוץ ניצבת גלריה פתוחה של הפסל יובל לופן, שמפסל בעיקר בבזלת (גם בעץ). עבודותיו שפזורות גם במרחב כפר הנופש, שומטות לסת ממש. לצדו עובד צביקה פז, פסל בסגנון שונה שיוצר דמויות חתולים (וגם אחרות).

מחיר: 730 - 1,180 שקלים כולל ארוחת בוקר. תוספת לילד: 183-295 שקלים (עד גיל 16) תוספת לחדר במלון: 300 שקלים www.ginosar.co.il

אחוזת אוהלו

עד לפני כמה עשורים, שימשה אחוזת אוהלו כסמינר למורות, במיקום מפתה הצופה על הכינרת, ומאז זרמו הרבה מים במפלס הכינרת והמקום הוסב לאירוח. המתחם שייך לקיבוץ כינרת, ולפני הקורונה הספיקו לשדרג את 105 החדרים ולשפץ כרבע מהם. התוצאה מרעננת, מודרנית ונעימה לעין. החדרים בכמה קטגוריות. חדר האוכל מגיש שלוש ארוחות, ואם לשפוט על פי ארוחת הבוקר, אז הרמה הקולינרית עשתה קפיצה גדולה. יש גם מרכז כנסים.

אחוזת אוהלו / צילום: אורלי גנוסר
 אחוזת אוהלו / צילום: אורלי גנוסר

לאחוזה אין חוף פרטי, אבל שביל שגולש לכינרת מתחבר לשביל סובב כינרת, אופציה נחמדה לטיול. האורחים מקבלים שובר לאחד מחופי איגוד ערים כינרת ולבריכה באשדות יעקב, לצד היצע סיורים ותוכן מגוון (עששיות, גדיד, רחצה לילית ועוד). חוף ירדן כינרת הסמוך השייך לקיבוץ הוא אופציה קרובה (אינו מוכרז). פועל בו חניון לילה שהשתדרג לאחרונה, ויש בו מגוון אפשרויות קמפינג.

ניתן לשכור קאייק/סאפ והאטרקציה החדשה והחמה היא פארק אתגרי מושקע עם מתקני נינג'ה, קירות טיפוס ופארק חבלים שמתאים לכל גיל.

מחירים: 470 - 1,100 שקל, כולל ארוחת בוקר, תוספת לילד: 117-280 שקל. www.ohalo.com

מעגן עדן

קיבוץ מעגן מפעיל את אחד מכפרי הנופש המבוקשים סביב הכינרת. הוא משתרע על כ-40 דונם, ובו 148 חדרים משפחתיים וזוגיים (במבנה דו-קומתי). בחדרים מטבחון בסיסי, ולחדרי הקרקע גם מרפסת מוצלת, שולחן פיקניק ומנגל. לא מדובר בחדרי בוטיק, אך הם מתוחזקים היטב, נעימים ונאים.

בלב הכפר בריכה גדולה ומקסימה וצוות הפעלה שמעשיר את החוויה. בחוף הרחצה שירותי הצלה. רצועת חוף נוספת, שאינה מוכרזת, משרתת מועדון שיט, ואפשר ליהנות משירותיו בהתאם לימי הפעילות. חוץ מזה יש ג'ימבורי לקטנטנים שפעיל בקיץ ובחופשות, גן שעשועים קטן ושלל פעילויות כמו משחקים, קומזיץ, יצירה ועוד.

חדר האוכל מגיש מאז הקורונה רק ארוחות בוקר, עד יעבור זעם, ויש גם בית כנסת. הכפר מעניק שוברי הנחה לאטרקציות באזור. תנו קפיצה לרכבת העמק בצמח, מקום מלא קסם של פעם, עם היצע פעילויות, או בקרו בבית גבריאל הסמוך שמציע הקרנות סרטים, מופעים ועוד.

ביום ראשון הקרוב, 29.8, יתקיים  במקום אירוע מעניין: איגוד ערים כנרת ובית גבריאל עורכים סיור מודרך במסלול "שביל סובב כנרת" משולב  בהכנת פיתוח על טאבון בשטח. לאחר מכן תתקיים הקרנה תחת כיפת השמיים של הסרט "כנרת - ים של חיים", ואחריה שיחה בבית גבריאל עם הצלם והבמאי, משה אלפרט.

הסרט מתאר את קורותיה של גורת חתולי ביצות שאיבדה את אימה ונותרה לבדה בסבך שלגדות הכינרת. סיפורה של הכנרת שזור בסיפורה של חתולת הביצות, החל מהריונה של אמה, דרך התייתמות, הישרדות, התאהבות, הזדווגות ועד המלטה במעבה הצמחייה שעל גדות הכינרת והקמת משפחת חתולי ביצות על גדת הכנרת. הסיור חינם, ההקרנה 40 שקלים  (betgabriel.smarticket.co.il, טל'  04-6751175).

מחיר: 660 - 1040 לזוג כולל ארוחת בוקר. תוספת לילד: 165-260שקל. למשפחה: -1050 1905 שקל. www.maagan.co.il

דריה

קיבוץ האון כבר לא קיבוץ, אבל במשך שנים פעל בו כפר נופש על שפת הכינרת שהחליף כמה ידיים. לפני שנתיים הוא עבר לרשת רימונים וזכה לשם "דריה". בכפר מגוון חדרים - מכאלה שמיועדים לזוג ועד משפחה בת שש נפשות. בכולם יחידת הורים נפרדת.

חדר האוכל חזר לפעול ומגיש ארוחות בוקר, וביום שישי גם ארוחת ערב. החוף המקומי כיפי ביותר. משני צדיו יש מזחי בזלת שחודרים לאגם וביניהם לגונה יפה חולית ונעימה. חובבי ספורט ימי יכולים ליהנות מקאייקים, סאפ, סירות טורנדו ובננות במחיר מוזל. חובבי טבע ישמחו לטייל על החוף. המים מכסים את הצמחייה הרבה ובתוכה יש מגוון בעלי חיים וציפורים.

מחיר: 740 - 1600 לזוג כולל ארוחת בוקר, תוספת לילד: 150 שקלים. תוספת לחדר משפחתי: 500 שקלים. www.kfarkinneret.co.il

עין גב

שנת הקורונה נוצלה בכפר הנופש עין גב לשדרוג מסיבי, מה שהתברר כהצלחה גדולה. 70 חדרים ותיקים הוחלפו ב-59 וילות אירוח יפות ומצוידות. במטבחון יש מקפיא, מיקרוגל ומכונת קפה.

בחוץ מרפסת ענקית עם פינת ישיבה, ערסל, שולחן אוכל ומנגל. האירוח כולל ארוחת בוקר. חובבי בשר מוזמנים לקפוץ למרינדו שמעבר לכביש, מסעדה ומעדנייה שבה אפשר להצטייד בחומרי גלם משובחים.

חוף עין גב / צילום: אורלי גנוסר
 חוף עין גב / צילום: אורלי גנוסר

רצועת החוף ארוכה ויפה, בחלקה חוף מוכרז. ליד עמדת המציל ניתן לשכור קאייק או סאפ או אפילו סירה מהירה עם אבובים, לנועזים. יניב גל בן הקיבוץ מוציא גם טיולי רייזרים ויחד טיפסנו אל מרגלות הגולן, וביקרנו במעיין משגע שזורם לבריכה בלב בוסתן. הנוף בחינם והוא מהמם כל השנה.

מחיר: 960-1570 שקל לזוג כולל ארוחת בוקר. תוספת לילד: 150. חדר משפחתי: 1,430 - 2,650 שקל. https://hebrew.eingev.com