הרבעון השני של אשטרום: הרווח הנקי עלה בכמעט 100 מיליון שקל בתוך שנה

ההכנסות של חברת הבנייה והתשתיות עלו ב-1.6% במהלך הרבעון והסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל • שיעור הרווח הגולמי דווקא בירידה קלה • החברה מכרה 284 דירות, פי שלושה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

גיל גירון, מנכ''ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו''ר הקבוצה / צילום: ישראל הדרי
גיל גירון, מנכ''ל אשטרום, ורמי נוסבאום, יו''ר הקבוצה / צילום: ישראל הדרי

דוח הרבעון השני (שכולל גם את נתוני המחצית השנייה של השנה) שפרסמה ענקית הבנייה והתשתיות אשטרום  מלמד על המשך היציבות של החברה, ואף על עלייה קלה בהכנסות. כלל הכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד הסתכמו ב-1.08 מיליארד שקל, ואילו ברבעון השני של 2021 עמדו על 1.1 מיליארד שקל אחרי התאמות - עלייה בשיעור של כ-1.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

עיקר הכנסות החברה ברבעון זה, כ-734 מיליון שקל (לפני התאמות), מגיעות ממגזר הפעילות העיקרי של החברה - קבלנות בנייה ותשתיות בישראל - שמהווה 51% מסך הכנסותיה. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ממגזר עומד על 10% בלבד, נמוך משמעותית משיעור הרווח הגולמי הכללי שהסתכם ב-18.4% ברבעון זה. שיעור הרווח הגולמי ברבעון ירד במעט מהשיעור שנרשם אשתקד, אז הוא עמד על 19.3%.

הרווח הגולמי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני ב-203.7 מיליון שקל, לעומת 211.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי עמד על 180.7 מיליון שקל, לעומת 83 מיליון שקל ברבעון השני של 2020. במחצית השנה הראשונה כולה נרשמה עלייה חריגה ברווח הנקי, מרמה של 93 מיליון שקל בחציון הראשון של 2020 ל-753 מיליון שקל השנה, אלא שמדובר בנתון גבוה במיוחד על רקע מכירה חד פעמית של פעילות סיטיפס בירושלים שבוצעה ברבעון הראשון של השנה.

הכנסות הנדל"ן למגורים עלו בקרוב ל-25%

הדוח אף מתייחס להון החוזר של החברה. לפי הדוח, "יחס ההון החוזר ליום 30 ביוני עומד על 1.37 לעומת יחס של 1.35 ביוני 2020". עם זאת נכתב שנכון לסוף יוני 2021 לחברה (דוח סולו, קרי אשטרום, ללא החברות בנות) קיים גירעון בהון החוזר. "להערכת דירקטוריון החברה, נכון למועד דוח זה יש ביכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות הקיימות והצפויות במהלך השנתיים שלאחר פרסום הדוח הכספי בהגיע מועד קיומן ואין בעיית נזילות בחברה", כך נכתב בדוח.

במגזר יזמות נדל"ן למגורים בישראל (באמצעות אשדר) עלו ההכנסות ברבעון בכ-24.6% ל-298.9 מיליון שקל, לעומת 239.8 מיליון שקל אשתקד. החברה מכרה ברבעון 284 דירות, לעומת 87 דירות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי במגזר זה עלה ברבעון ב-20.7% לכ-56.6 מיליון שקל, לעומת 46.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום: "אנו מסכמים את המחצית הראשונה של 2021 ואת הרבעון השני של השנה עם המשך מגמת הצמיחה, ועם עלייה משמעותית ברווח הנקי. כשבמקביל אנו ממשיכים לבחון השקעות נוספות להגדלת הפעילות התואמת את האסטרטגיה העסקית של הקבוצה, בכל מגזרי פעילות הקבוצה. במסגרת אשטרום נכסים, החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילותה באירופה, ולאחרונה חתמנו על הסכמים לרכישה של שני נכסים נוספים באנגליה ונכס נוסף בגרמניה. בחודשים האחרונים החלה הקבוצה את פעילותה בתחום האנרגיה המתחדשת, ובמסגרת זו חתמה על כניסה ראשונה לשוק בארה"ב ובפולין".