גלי ההדף של הקורונה והברקזיט: למקדונלד'ס נגמר המילקשייק בבריטניה

מקדונלד'ס היא האחרונה בסדרת חברות בריטיות שחווה בעיות בשרשרת האספקה בגלל הקורונה והברקזיט • גם ענקית המזון המהיר KFC דיווחה על בעיות דומות והזהירה כי חלק מהפריטים לא יהיו זמינים, וכי האריזות "עשוית להיראות מעט שונה מהרגיל"

מקדונלד'ס / צילום: Shutterstock
מקדונלד'ס / צילום: Shutterstock

חברת מקדונלד'ס נאלצה להפסיק למכור מילקשייק ומשקאות בבקבוקים ב־1,300 סניפיה בבריטניה בגלל עיכובים בשרשראות אספקה שנוצרו עקב מגפת הקורונה וכן מחסור בכוח-אדם הקשור לברקזיט.

"אנו חווים כיום כמה בעיות בשרשרת האספקה, המשפיעות על הזמינות של מספר קטן של מוצרים. משקאות מבוקבקים ומילקשייק אינם זמינים באופן זמני בסניפים ברחבי אנגליה, סקוטלנד ו-וויילס", מסר דובר של ענקית המזון המהיר. "אנו עובדים קשה להחזיר את הפריטים האלה לתפריט מוקדם ככל האפשר".

מקדונלד'ס היא האחרונה בסדרת חברות בריטיות שחווה בעיות בשרשרת האספקה בגלל הקורונה והברקזיט, שהביא למחסור בעובדים והכניס חסמים חדשים למסחר עם האיחוד האירופי. בשבוע שעבר, הייתה זו רשת "ננדו'ס" (Nando’s), שסגרה 45 סניפים בבריטניה בגלל בחלק מהמנות המוכרות והפופולריות בתפריט שלה.

גם ענקית המזון המהיר KFC דיווחה על בעיות דומות והזהירה כי חלק מהפריטים לא יהיו זמיני,ם וכי האריזות "עשוית להיראות מעט שונה מהרגיל".

מגפת הקורונה הוסיפה לחץ על יצרניות מזון ומסעדות שנאבקות למצוא עוד עובדים. בחודשים האחרונים. מחסור בנהגי משאיות תרם לבעיות בשרשראות האספקה בבריטניה. איגוד נהגי התובלה אומר שחסרים לו בבריטניה כ־100 אלף נהגי משאיות, שמתוכם 20 אלף היו אזרחי האיחוד האירופי שעזבו את המדינה בעקבות הברקזיט. ישנו גם מחסור בעובדים בחלקים אחרים של שרשרת אספקת המזון.

בשבוע שעבר, מועצת העוף הבריטית האשימה את ברקזיט במחסור בעובדים, שעשוי להתבטא במחסור בתרנגולי הודו לקראת חג המולד.

יצרני מוצרי חלב היו גם הם תחת לחץ. ארלה (Arla), חברה המספקת חלב לסופרמרקטים בבריטניה, אמרה ל־BBC בחודש שעבר שהחברה חווה מחסור בנהגים מאז תחילת אפריל. "ההערכה שלנו היא שאנחנו נמצאים במשבר של מחסור בנהגים ולכן אנו מבקשים שהתעשייה והממשלה ישתפו פעולה להכיר במשבר ויפנו לטפל בו", אמר מנהל החברה ל־BBC.

קבוצות עסקים המייצגות את ענף הקמעונאות והתחבורה קראו לממשלה לבחון מחדש את התוכניות שלא להעניק אשרות עבודה זמניות לנהגים מהאיחוד האירופי.

חברות בריטיות חוות האטה משמעותית בגידול התפוקה באוגוסט, על פי נתונים שפרסמה ביום שני החברה IHS Markit ודווח ב־CNN. חברות דיווחו על מכשולים נרחבים לפעילות העסקית בגלל מחסור בכוח-אדם ונושאים של שרשרת האספקה, והנזק נעשה גם לתחום הייצור וגם לתחום השירותים.