אקספון | בלעדי

מועד הגשת ההצעות נדחה בשבוע: סלקום במגעים עם לפידות קפיטל

על רקע ההתפתחויות האחרונות החליט מנהל ההסדר של אקספון להעניק שבוע דחייה לכל הגורמים על-מנת להשלים סופית את הגשת הערבויות ואת עדכון ההצעות

עו''ד עמית לדרמן, מנהל הסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו''ד עמית לדרמן, מנהל הסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR

ההמולה סביב עתידה של אקספון סלולר נמשכת, והיום (ד') נודע כי הגשת ההצעות לרכישת החברה נדחית בשבוע, וזאת על-מנת להשלים את הגשת ההצעות על-ידי חלק מהמתמודדים, וכמו כן גם לבקשת סלקום.

סלקום מנהלת משא-ומתן לא רק עם קבוצת איציק בן אליעזר אלא גם עם קבוצת לפידות קפיטל, כפי שנחשף בגלובס, שטוענת כי העסקה לא בתוכניות שלה, אך בעקבות הדחייה היא בוחנת מחדש את עמדתה.

בתוך כך, נודע ש פרטנר פנתה לקבוצת בן אליעזר והציעה לה לרכוש את אקספון ולהעבירה לרשת פרטנר כמפעיל וירטואלי.

בפנייה לגורמים המעורבים מציין מנהל ההסדר, עו"ד עמית לדרמן, כי ההצעה של ווידלי מובייל שבבעלות שמעיה רייכמן לא הושלמה, וכן גם ההצעה של קבוצת איציק בן אליעזר, לשעבר מנכ"ל אקספון, מבחינת הערבויות וזהות המשקיע שעומד מאחורי בן אליעזר.

לגבי וויידלי מובייל טוען מנהל ההסדר כי היא לא העמידה את הערבות שביקש ובמקביל גם לא הסירה את הסעיף המתלה שבעסקה ואשר נקרא יציבות עסקית. ההערכה היא שלפי סעיף זה החברה שמתכוונת לשלם את התמורה בתשלומים, תוכל לסגת מחלק מהתשלום בהתאם למה שלדעתה גורע משוויה מהחברה - דבר שמנהל ההסדר מתנגד לו בכל תוקף. הערבות הנדרשת מכל המתמודדים היא בסך 5 מיליון שקל מכל מתמודד, וכרגע רק סלקום שילמה את הערבות.

בתוך כך נודע כי פרטנר גיששה אצל  איציק בן אליעזר וניסתה לראות האם יסכים לרכוש את אקספון סלולר ולהעתיק את פעילותה מסלקום אליה כמפעיל וירטואלי. ככל הידוע, בן אליעזר השיב בשלילה וטען כי בכוונתו להפעיל את החברה כמפעיל סלולרי מלא ולא כמפעיל וירטואלי.

נזכיר כי לבן אליעזר ישנן הבנות עקרוניות עם סלקום, אך בין הצדדים ישנם חילוקי דעות שנותרו פתוחים. זו גם ככל הנראה אחת הסיבות שסלקום רוצה לבחון הצעות מגורמים נוספים.