סמסונג: גנבו לכם את הטלוויזיה? נשבית אותה מרחוק

לפי סמסונג, בכל הטלוויזיות שלה הוטמעה תכונה בשם "Television Block Function" להשבתה מרחוק • הטכנולוגיה הופעלה בחודש שעבר בדרום אפריקה לאחר שמספר טלוויזיות של סמסונג נלקחו ממחסן החברה במהלך גל של מחאות

טלוויזיות של סמסונג / צילום: Shutterstock
טלוויזיות של סמסונג / צילום: Shutterstock

סמסונג חשפה כי הטלוויזיות שלה יכולות להיות מושבתות מרחוק, אם החברה תגלה שהיחידה נגנבה. התכונה הזו נקראת "Television Block Function" וסמסונג אמרה שהיא הופעלה לאחרונה בדרום אפריקה לאחר שמספר טלוויזיות של סמסונג נלקחו ממחסן החברה במהלך גל של מחאות בחודש שעבר. החברה פרסמה שהפעילה את טכנולוגיית החסימה בכל הטלוויזיות שנגנבו ממרכז ההפצה Cato Ridge בתאריך 11 ביולי.

"טכנולוגיית TV Block היא פתרון אבטחה מרחוק שמזהה אם הטלוויזיה של סמסונג הופעלה שלא כראוי, ומבטיחה שמכשירי הטלוויזיה ישמשו את הבעלים החוקיים עם הוכחת רכישה תקפה. המטרה של הטכנולוגיה היא להקל על שווקים משניים הקשורים למכירת סחורות בלתי חוקיות, הן בדרום אפריקה והן מעבר לגבולותיה", נכתב בבלוג החברה.

סמסונג אומרת שהטכנולוגיה הזו כבר הוטמעה בכל הטלוויזיות שלה ואף הבטיחה כי "מוצרי הטלוויזיה יכולים לשמש את הבעלים החוקיים רק עם הוכחת רכישה תקפה". עם זאת, לא ברור מהתיאור של החברה אם זה מהלך נגד גניבות גדולות - למשל מהמחסן שלה, או צעד שנועד גם לסייע לצרכנים בודדים.

כדי שהפונקציה הזו תעבוד, סמסונג צריכה לדעת מה המספר הסידורי של היחידה שנגנבה. למעשה, כשהטלוויזיה מתחברת לאינטרנט, היא בודקת את הקוד שלה מול רשימות בשרתי סמסונג ואם היא מוצאת התאמה - אז היא משביתה את הפונקציונליות של המכשיר. עם זאת, החברה אמרה שאם טלוויזיה לא נכונה הושבתה, יש כתובת מייל עבור לקוחות שיוכלו לבקש עזרה. על הלקוח להציג אישור תקף שהוא רכש את הטלוויזיה המדוברת.

"בהתאם לערכינו למנף את כוחה של הטכנולוגיה עבור פתרון לאתגרים חברתיים, אנו נפתח ונרחיב ללא הרף מוצרים אסטרטגיים בחטיבת האלקטרוניקה הצרכנית שלנו עם defense-grade security, עם כלים עסקיים חדשניים ואינטואיטיביים המיועדים לעולם החדש. טכנולוגיה זו יכולה להיות השפעה חיובית בשלב זה, והיא תהיה גם שימושית הן לתעשייה והן ללקוחות בעתיד", פרסם בהצהרה מייק ואן לייר, מנהל אלקטרוניקה לצרכנים בסמסונג דרום אפריקה.

עוד הוסיף ואן לייק כי "כארגון אנחנו מכירים בתפקיד הקריטי שלנו לתת ללקוחות את השקט הנפשי. בעבודה משותפת נוכל להתגבר על ההשפעה של הפרעה חסרת תקדים לעסקים, כפי שחוו רבים מאיתנו לאחרונה. נמשיך לבדוק את המצב ונעשה התאמות בהתאם לצורך כדי להבטיח המשכיות עסקית לכולם".