מאבק השליטה על חברת הנדל"ן גב-ים עולה מדרגה

כסים ובניין עדכנה היום את המשקיעים כי היא "בוחנת אפשרות לבצע הצעת רכש מיוחדת... במסגרתה תציע החברה לרכוש מניות רגילות של גב ים, בהיקף של לא פחות מ- 5% מהונה"

בנין גב ים הרצליה / צילום: איל יצהר
בנין גב ים הרצליה / צילום: איל יצהר

מאבק השליטה בחברת הנדל"ן המניב גב-ים, בין קבוצת דסק"ש (באמצעות נכסים ובנים) מול איש העסקים אהרון פרנקל, עולה מדרגה. נכסים ובניין, המחזיקה בכ-44.5% מהונה של גב-ים (מול החזקה של 32.7% על ידי פרנקל), עדכנה היום את המשקיעים כי היא "בוחנת אפשרות לבצע הצעת רכש מיוחדת... במסגרתה תציע החברה לרכוש מניות רגילות של גב ים, בהיקף של לא פחות מ- 5% מהונה".

המהלך הנוכחי מגיע לקראת כינוס אסיפת בעלי מניות מיוחדת בסוף ספטמבר, שאמורה להכריע בנוגע למינויים של שלושה דירקטורים חדשים מטעמה של נכסים ובניין.

על סדר יומה של האסיפה יעמוד מינויים של מיכאל (מייקי) זלקינד, דורון כהן וברוך יצחק לדירקטורים בגב-ים. זלקינד מכהן כיום כדירקטור בנכסים ובניין וכדירקטור בחברה האם, דיסקונט השקעות (דסק"ש). דורון כהן מכהן כיום כמנכ"ל וכדירקטור בנכסים ובניין (במקביל לתפקידו כמנכ"ל דסק"ש) ואילו ברוך יצחק הוא סמנכ"ל הכספים של נכסים ובניין.

למרות ההחזקה הגבוהה בהון החברה, כיום לא מיוצגת נכסים ובניין באופן רשמי בידי מי מהדירקטורים הקיימים בגב-ים. כיום כולל דירקטוריון גב-ים שישה חברים, שלושה דירקטורים רגילים ושלושה דירקטורים חיצוניים. על שלושת הדירקטורים הרגילים נמנים מנכ"ל בנק מזרחי טפחות לשעבר, אלדד פרשר, שמכהן בתפקיד יו"ר גב-ים, וכן יובל ברונשטיין ואילן גיפמן. ברונשטיין כיהן בעברו כמנכ"ל חברת הנדל"ן הגדולה בישראל, קבוצת עזריאלי, ואילו גיפמן כיהן כמנכ"ל חברת הנדל"ן המניב אספן גרופ. אם תאשר האסיפה את מינוי שלושת הדירקטורים החדשים, יגדל מספר חברי הדירקטוריון של גב-ים לתשעה.

גב-ים היא אחת מחברות השכרת המשרדים הגדולות והמובילות בישראל. החברה מתמחה בעיקר בייזום, השכרה וניהול של פארקים עבור חברות הייטק. שוויה של החברה בבורסה מגיע לכ-7.8 מיליארד שקל, לאחר עלייה של 91% במניה בשנה האחרונה.

לפני כשנה נכנס פרנקל להשקעת ענק בגב-ים, מתוך מטרה להשתלט על החברה, ומאז הוא הגדיל מספר פעמים את החזקתו. ואולם, קריסת פעילותו של אדוארדו אלשטיין בישראל שיבשה את תוכניתו של פרנקל. זאת, לאחר שהרוכשים החדשים של מניות השליטה (82.26%) בחברת דיסקונט השקעות - קבוצת משקיעים בראשות חברת מגה אור של צחי נחמיאס וחברת אלקו של האחים מייקי ודני זלקינד - החליטו להוביל מהלך מחודש לביצור השליטה בגב-ים.