ותודה לתשובה: אבי לוי ולהב אל.אר מציפים רווח אסטרונומי בדלק ישראל

רכישת חברת תחנות הדלק כבר הניבה ללהב אל.אר "רווח הזדמנותי" של יותר מ-100 מיליון שקל ותורמת לשיפור בביצועיה השוטפים • שווי החזקותיו של יו"ר להב אבי לוי - קרוב לחצי מיליארד שקל

אבי לוי / צילום: איל יצהר
אבי לוי / צילום: איל יצהר

חברת ההחזקות להב אל.אר, הנמצאת בשליטת היו"ר אבי לוי (כ-43%) ואלי להב, ממשיכה ליהנות מהשבחת חברת תחנות הדלק "דלק ישראל", שאת השליטה בה רכשה אשתקד, עם רווחי עתק ותשואה פנומנלית במנייה - 280% בשנתיים. החברה נסחרת כיום בשווי של 1.1 מיליארד שקל, המקנה למניותיו של לוי, לשעבר מנכ"ל מליסרון, שווי שמתקרב לחצי מיליארד שקל.

החברה מדווחת על רווח נקי של 71.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, כמעט פי 10 לעומת רווח נקי של 7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה נהנתה מרווח של כ-79 מיליון שקל שנבע בעיקר מרווחי שערוך ופעילות של חברות כלולות, לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מדמי שכירות עמדו על כ-1.2 מיליון שקל ברבעון, בדומה לרבעון המקביל, וההכנסות ממכירת אנרגיה סולארית קפצו פי 3 לכ-3.2 מיליון שקל.

להב אל.אר פעלה עד השנה שעברה בתחומי הנדל"ן המניב בגרמניה ובישראל, ובהשקעות באנרגיה מתחדשת. באוקטובר אשתקד רכשה החברה, ביחד עם שותפה אורי מנצור, את השליטה בחברת דלק ישראל מידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, שנדרשה למימוש נכסים בעקבות הקשיים אליהם נקלעה (קבוצת דלק נותרה להחזיק 25% ממניות דלק ישראל). בעקבות אתה רכישה רשמה להב אל.אר רווח חד פעמי מרכישה במחיר הזדמנותי של 93 מיליון שקל בשנת 2020 - שהסתיימה ברווח של 133 מיליון שקל.

במהלך הרבעון הראשון השנה מימשה להב אופציה לרכישת מניות נוספות בדלק ישראל, והגיעה לאחזקה של 40% במניות דלק ישראל, רכישה שבעקבותיה נרשם באותו רבעון רווח הזדמנותי נוסף של 13.4 מיליון שקל ובסה"כ הניבה עצם רכישת מניות דלק ישראל רווח של כ-107 מיליון שקל ללהב אל.אר (הנגזר מ"שווי הוגן" של 407 מיליון שקל שניתן לרכישה).

 
  

הפעילות פוצלה לחברה אחות - דלק נכסים 

בסוף מרץ השלימו להב ויתר בעלי המניות בדלק ישראל את פיצול הפעילות שלה לשתי חברות, באמצעות העברת החזקותיה בנכסי נדל"ן (55 תחנות דלק והנדל"ן הצמוד אליהן) לחברה אחות - דלק נכסים.זו סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 13.2 מיליון שקל ורווח נקי של 3.2 מיליון שקל.

דלק ישראל נותרה עם 238 תחנות בפריסה ארצית - 175 המופעלות על ידה ישירות ועוד 63 בהן היא מספקת את הדלקים. בתחנות הדלק מופעלות 195 חנויות נוחות "מנטה".

מדוחות דלק ישראל (המצורפים לאלה של להב אל.אר) עולה, כי היא רושמת שיפור ניכר בתוצאותיה והציגה בסיכום המחצית הראשונה של 2021 רווח תפעולי של 86 מיליון שקל ורווח נקי של 48 מיליון שקל (מתוכו 27 מיליון שקל ברבעון השני). זאת לעומת הפסד תפעולי של 76 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020, שהסתיימה בהפסד נקי עצום של 348 מיליון שקל, עיקרו מהפרשה של 259 מיליון שקל בגין פעילויות שהופסקו - בעקבות מימושן של תחנות הכוח דלק אשקלון ודלק שורק וכן של פעילות ניפוק ואחסון הדלקים.

"השלמת רכישת דלק ישראל דרמטית ללהב" 

את המחצית הראשונה של השנה סיימה להב עם רווח נקי של כ-92 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-1.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2020. החברה נהנתה מרווח של כ-91 מיליון שקל משערוכי נכסים והשתתפות ברווחי חברות כלולות לעומת רווח של כ-14 מיליון שקל בסעיף זה בתקופה המקבילה.

בתגובה לדוחות מזנקת מניית להב  בכ-9% במהלך המסחר בבורסה.

יו"ר להב אל.אר אבי לוי אמר עם פרסום הדוחות כי "בהמשך לתוצאות השיא בשנת 2020, אנו מסכמים חציון של תוצאות עסקיות טובות בדלק ישראל, בדלק נכסים, בפעילות הנדל"ן המניב בגרמניה ובתחום האנרגיה הירוקה, וממשיכים לפעול במלוא המרץ בהתאם לתוכניות ולאסטרטגיה שלנו".

בתגובה לדוחות כותב האנליסט שי ליפמן מבית ההשקעות ווליו בייס כי "אנו מתרשמים מקצב הצמיחה, מביצוע העסקאות ומביסוס זרוע האנרגיה בחברה. השלמת רכישת דלק ישראל דרמטית עבור החברה ואנו מעריכים כי להב תנצל את הפוטנציאל הלא ממומש בדלק ישראל ותשיא רווח לבעלי המניות לצד המשך פיתוח הפעילות המניבה בגרמניה וביסוסה מחדש של זרוע אנרגיה ירוקה בישראל, שצפויה לבצע הנפקה בעתיד. בנוסף, דלק תנצל את הידע והניסיון של אלי להב ויורם אייל לצורך פיתוח והשבחת הפעילות הקמעונאית וביסוס סופרים של מנטה גם מחוץ למתחמי התדלוק ובדלק נכסים יבוצע ייזום על בסיס זכויות בנייה והשבחת המתחמים בראשותו של פליקס שופמן".

"אנו נותרים בהמלצת קנייה ומעדכנים את מחיר היעד ל-7.5 שקלים, המחיר מגלם אפסייד של 63%, ונגזר מתחזית שלנו של FFO מייצג של כ-118.5 מיליון שקל, לו בחרנו לתת מכפיל 15. הנפקה עתידית של החברות הבנות בין באנרגיה הירוקה או בדלק נכסים תציף עוד ערך בעתיד, לא לקחנו זאת בחשבון. להערכתנו קיימת היתכנות כי מניית החברה תצורף במהלך השנה הקרובה למדד ת"א 125 בו היא ראויה להיכלל".