דיווחים: בנק ואלי נשיונל הוא המוביל במירוץ לרכישת לאומי ארה"ב

חברת ההחזקות הבנקאית מניו ג'רזי היא ככל הנראה המועמדת המובילה לרכישת זרוע הבנקאות האמריקאית של לאומי, כך לפי דיווח בבלומברג • לפי פרסומים קודמים, תג המחיר המבוקש ללאומי ארה"ב הוא כמיליארד דולר

חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי
חנן פרידמן, מנכ''ל לאומי / צילום: אורן דאי

בהמשך לדיווחים מחודש מאי על כך שבנק לאומי שוקל למכור את זרוע הבנקאות האמריקאית שלו, כעת מדווח בבלומברג כי המועמדת המובילה לרכישת לאומי ארה"ב היא ואלי נשיונל בנקורפ, חברת החזקות בנקאית מניו ג'רזי. כך, נטען, מספרים מקורות המכירים את הנושא.

נציגי בנק לאומי  וואלי נשיונל בנקורפ  סירבו להגיב לדיווח.

לוואלי נשיונל נכסים שמועריך בכ-42 מיליארד דולר והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 5.3 מיליארד דולר. מתחילת השנה נסקה מניית החברה ביותר מ-30%.

לפי פרסומים בחודש מאי, בנק לאומי, הבנק הגדול בישראל שנסחר בשווי שוק של כ-38 מיליארד שקל, החל לחפש חלופות להחזקה של הפעילות בארה"ב, בין היתר, באמצעות מכירה או הנפקה של מניות הבנק בארצות הברית. הבנק שכר לשם לפני ארבע שנים יועץ, שהצליח לגייס ב-2018 שני משקיעים אסטרטגיים.

שני המשקיעים, שהנם בעלי מניות מיעוט בבנק, הם אנדיקוט גרופ (Endicott) ואמ.אס.די קפיטל MSD) Capital LP). הם רכשו 15% ממניות לאומי ארה"ב תמורת כ-140 מיליון דולר, מה שאומר שהעסקה בוצעה אז לפי שווי של כ-930 מיליון דולר.

טרם התקבלה החלטה סופית בעניין ובנק לאומי יכול לבחור שלא למכור את הזרוע האמריקאית אם לא יקבל עבורה מחיר טוב  מספיק.

על פי נתוני תאגיד הביטוח הפדרלי בארה"ב, נכון ל-31 בדצמבר לבנק לאומי ארה"ב היו חמישה סניפים, נכסים בהיקף של 7.2 מיליארד דולר ופקדונות בהיקף של 6 מיליארד דולר.