עם אופציות בשווי של כ-18 מיליון שקל: אהוד ברק מביא קנאביס ישראלי לנאסד"ק

אינטרקיור, אותה מובילים היו"ר ברק והמנכ"ל אלכס רבינוביץ', מתחילה להיסחר גם בארה"ב עם שווי נוכחי של כ-900 מיליון שקל

אהוד ברק / צילום: איל יצהר
אהוד ברק / צילום: איל יצהר

חברת הקנאביס הרפואי אינטרקיור, אותה מובילים היו"ר אהוד ברק והמנכ"ל אלכס רבינוביץ', מתחילה להיסחר בנאסד"ק, לצד המסחר בקנדה ובתל אביב. אינטרקיור התמזגה באפריל האחרון ל-SPAC, חברת רכישה מיוחדת, בבורסה הקנדית, וכעת מבצעת רישום גם לנאסד"ק, שם נסחרות רוב חברות הקנאביס הגדולות שפעילותן היא מחוץ לארה"ב.

אינטרקיור נסחרת לפי שווי של כ-900 שקל, לאחר זינוק של כ-60% במניית החברה בשנה האחרונה. עם זאת, מחיר המניה עדיין נמוך בכ-65% מהשיא שבו נסחרה לפני כשנתיים.


צמחה בהכנסות הרבעון ועברה לרווח תפעולי

אינטרקיור, באמצעות החברה הבת קנדוק, מגדלת ומשווקת קנאביס בישראל, מפעילה רשת בתי מרקחת המתמחים בצמח בארץ ומייבאת קנאביס בשותפות עם המותגים המובילים בתחום מחו"ל. כמו כן היא החלה בסוף השנה השעברה בפעילות יצוא, בינתיים מוגבלת יחסית הממוקדת בשוק הגרמני.

החברה דיווחה על צמיחה משמעותית בהכנסות ברבעון השני, ל-45 מיליון שקל, פי 4 מאשר ברבעון המקביל אשתקד, כאשר בסיכום המחצית הן עמדו על כ-78 מיליון שקל (יותר מפי 5 לעומת התקופה המקבילה). החברה מציגה רווח תפעולי חצי שנתי של 14.6 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 48.2 מיליון שקל אשתקד, שנזקף בעיקרו לפעילות שהופסקה. בשורה התחתונה נרשם במחצית רווח של 9.4 מיליון שקל, כאשר בקופת החברה כ-200 מיליון שקל, בין היתר בזכות הגיוס שנערך ל-SPAC. ברבעון השני הגיע הרווח ל-6.2 מיליון שקל.

ברק חיכה עם האופציה "עד שתיסחר בנאסד"ק"

יו"ר החברה, אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון, היה "סלב הקנאביס" הראשון בבורסה הישראלית, והוא גם מתמיד בתפקידו הפעיל יחסית, בעוד שברוב החברות האחרות השמות "הנוצצים" באים והולכים.

עם מינויו בתחילת 2019 קיבל ברק אופציות למימוש מלא עד סוף 2021 הניתנות למימוש גם עד סוף 2023. ברק טרם מימש את האופציות ובעבר אמר כי לא יעשה זאת "לפני שהחברה תיסחר בנאסד"ק". על פי מסמכי הרישום של אינטרקיור בנאסד"ק, עומד שוויין הכלכלי של האופציות (אשר במימוש מיידי מגלמות הטבה של 8 מיליון שקל) על כ-18 מיליון שקל - לעומת שווי של כ-40 מיליון שקל שבו הוערכו בפברואר 2019, תקופה שבה אינטרקיור הובילה את ההייפ של שוק הקנאביס. מאז ידע שוק הקנאביס המקומי עליות וירידות, אך בשנה האחרונה רושמות החברות הכנסות ורווחים של ממש, והחלום מתחיל להתחבר למציאות.