לא רק סופטבנק: התפקיד החדש של ראש המוסד לשעבר יוסי כהן

ראש המוסד לשעבר ימונה לדירקטור בחברה הבת האמריקאית של דוראל אנרגיה • לפני כחודשיים דווח שסופטבנק, קרן ההון סיכון הגדולה בעולם, פותחת נציגות בישראל בניהולו של כהן

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן / צילום: RONEN ZVULUN
ראש המוסד לשעבר יוסי כהן / צילום: RONEN ZVULUN

מראשות המוסד לעולם האנרגיה המתחדשת: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ימונה לדירקטור בחברה הבית האמריקאית של דוראל אנרגיה , Doral LLC. לפני פחות מחודשיים נחשף בגלובס כי קרן ההון סיכון סופטבנק, של המשקיע היפני מאסאיושי סון, מינתה את כהן לתפקיד מנהל הפעילות שלה בישראל

מהודעתה של דוראל עולה כי גיוסו של כהן נועד לחזק את שדרת הניהול של החברה ולסייע במהלכי ייזום ופיתוח עסקיים רחבי היקף, מהלכים פיננסיים מורכבים וגיוסי הון, הסכמי שיתוף פעולה עם גופים וחברות בתחומי הליבה של החברה ועוד.

הצטרפותו של כהן לשורות החברה, כך מוסרים בדוראל, מתבצעת לאור ראייתו שיש להאיץ את תחום האנרגיה המתחדשת לטובת מהפכת הסביבה הירוקה והגנת כדור הארץ.

לדברי יו"ר דוראל דורי דודוביץ', Doral LLC מקדמת כיום צבר פרויקטים נרחב בשלבי פיתוח שונים ותשקיע כ-10-15 מיליארד שקל בשנים הקרובות בצבר הפרוייקטים, שבכוונת החברה להגדיל משמעותית.

Doral LLC הוקמה על ידי דוראל אנרגיה יחד עם שותף אמריקני, ניקולס כהן, ולחברה צבר פרויקטי אנרגיה מתחדשת בעיקר בשוק PJM (אינדיאנה, פנסילבניה, מרילנד, דלאוור, אילינוי ומדינות נוספות), שעומד על הספק של כ-3,100 מגה-וואט.