פרטנר | בלעדי

פרטנר לרשות התחרות: אל תביעו עמדה המתנגדת למיזוג שלנו עם אקספון

החברה מבקשת הבהרה ממשרד התקשורת ומרשות התחרות לפני הדיון בבית משפט בעניין מיזוג אקספון סלולר • טוענת כי בניגוד למיזוג בין סלקום-גולן לאקספון שיפגע בתחרות, מיזוג שלה עם אקספון כמפעיל וירטואלי יאיץ את התחרות

מנכ''ל פרטנר אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב
מנכ''ל פרטנר אבי צבי / צילום: ישראל שם טוב

חברת פרטנר מבקשת ממשרד התקשורת ומרשות התחרות להבהיר כי לא צפויה לקום התנגדות מצידם למיזוג שלה עם אקספון סלולר (מרתון), כך נודע לגלובס. פרטנר מבקשת שגם לא יביעו עמדה כלשהי במסגרת ההליך בפני בית המשפט שיכולה להשפיע על ההחלטה.

מנהל ההסדר של אקספון סלולר ביקש מנציגי משרד התקשורת ורשות התחרות להגיע לדיון ביום ראשון על מנת שישמיעו את עמדתם בסוגיית מיזוג אקספון סלולר, ופרטנר מבקשת שאם ישנו צפי להתנגדות של המשרד ורשות התחרות להצעת פרטנר שיאפשרו לה קודם להתייחס ולהשמיע את טענותיה.

בפרטנר סבורים כי לחברה אין בעיה לרכוש את אקספון סלולר וכי התחרות לא תיפגע כתוצאה מכך וזאת בשל העובדה כי מעמדה שונה משל סלקום לעניין זה. לדבריה החברה לא יכולה להמשיך לפעול כעסק חי וכל עסקה בין אם מדובר בהצעות להמשיך את פעילותה כמפעיל סלולרי או כמפעיל וירטואלי - דינה להיכשל.

בפרטנר סבורים כי מעמדה של אקספון סלולר בשוק חסר כל השפעה ונוטשים אותה השנה יותר מנויים מאשר היא מגייסת.

פרטנר רוצה לרכוש את אקספון סלולר ולהפעילה כמפעילה וירטואלית על גבי הרשת שלה, ולכן אין לראות ברכישה צמצום בתחרות שכן עובדת יציאתה מהשוק היא עובדה מוגמרת, מה גם שאין מניעה חוקית למנוע ממפעיל כמוה לרכוש מפעיל וירטואלי.

היא מותחת ביקורת על כך שסלקום היא החברה עם נתח השוק הגדול ביותר בשוק ביחד עם גולן טלקום שהוא מותג לואו קוסט שמאפשר לסלקום בידול מיתוגי. בהתחשב באלה, בפרטנר טוענים כי האפשרות שסלקום תרכוש גם את הפעילות של אקספון מעוררת חשש של ממש לפגיעה בתחרות כי הדבר יגדיל עוד יותר את נתח השוק שלה ושנית הודות לרכישת גולן טלקום סלקום היא כבר בעלת נוכחות משמעותית בשוק המחיר.

היא מסבירה כי גם מותג מרתון we4G הוא מותג בעל משקל ומוניטין בשוק "המחיר". צירוף המותגים של גולן טלקום ו -we4G בידיה של סלקום, יקנה בידה נתח שוק משמעותי בסגמנט זה, ועשוי לפגוע בתחרות בין שחקני המחיר.

עוד נאמר על ידי פרטנר כי אישור רכישת מרתון על ידה יאפשר לפרטנר להתחרות בגולן טלקום בשיווק חבילות סלולר זולות ולהרחיב את פעילותה של פרטנר בשיווק חבילות מוטות מחיר.

החברה דורשת גם כי לא ייעשה שינוי במדיניות משרד התקשורת בנושא שיתוף הרשתות כיוון שזה עשוי להשפיע על ההסכם שלה עם הוט מובייל. נזכיר כי בגלובס נחשף השבוע שבמשרד התקשורת צפויים להכניס שינויים במדיניות שיתוף הרשתות בעקבות הקריסה של אקספון סלולר וההבנה שמפעיל קטן אינו יכול לשאת בעלויות שוות ברשת כמו מפעיל ותיק.