עסקת ענק לפריגו: רוכשת את HRA פארמה תמורת יותר מ-2 מיליארד דולר

לאחר שמכרה את פעילות תרופות המרשם שלה תמורת 1.5 מיליארד דולר, פריגו מעמיקה את דריסת הרגל בתחום ה-Self Care ורוכשת את HRA הצרפתית, בין המובילות בעולם התרופות ללא מרשם

מפעל פריגו ירוחם / צילום: דוברות ההסתדרות
מפעל פריגו ירוחם / צילום: דוברות ההסתדרות

חברת מוצרי הצריכה והתרופות ללא מרשם, פריגו , דיווחה על רכישת HRA פארמה, חברה מובילה למוצרים לטיפול עצמי (Self Care), תמורת 1.8 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר אמריקאי) במזומן. החברה נמצאה עד כה בידי בתי ההשקעות האמריקאיים אסטורג וגולדמן זאקס.

לפני כחצי שנה פריגו מצאה רוכשת לפעילות תרופות המרשם שלה, חברת ההשקעות Altaris Capital Partners מניו יורק, ששילמה עבור הפעילות 1.55 מיליארד דולר. העסקה הושלמה ביולי האחרון. 

הרכישה של HRA פארמה הצרפתית משתלבת בתוכנית האסטרטגית של פריגו להפוך למובילה עולמית בתחום הטיפול העצמי לצרכנים, כאשר המיזוג צפוי להביא לצמיחה משמעותית במכירות החברה ולצמיחה בשיעור דו ספרתי של הרווחים לבעלי המניות. כמו כן, שווקים מרכזיים באירופה ייפתחו בפני החברה. בפריגו מעריכים שהעסקה צפויה לתרום מכירות נטו בהיקף של 400 מיליון יורו (472 מיליון דולר) ורווח מתואם של 1 דולר למניה בשנת 2023. 

HRA היא אחת החברות הצומחות בעולם התרופות ללא מרשם, והיא תביא עמה לפורטפוליו המוצרים של פריגו מותגי טיפוח עצמי בתחומי הטיפול בשלפוחיות, צלקות ובריאות האישה.

מנכ"ל ונשיא פריגו, מורי קסלר, ציין בהודעת הרכישה כי "ל-HRA סל ממוקד של מותגי טיפול עצמי שצומחים במהירות ומובילים בנתחי השוק שלהם, והוא יגדיל את ההכנסות של פריגו ב-3%". עוד ציין כי הרכישה היא "הזדמנות חד פעמית לשפר את הפרופיל הפיננסי שלנו תוך הובלת ערך גדול עוד יותר לצרכנים, לבעלי המניות ולקהילות שבהן אנו עובדים וחיים".

דייויד רייט, מנכ"ל HRA, הוסיף כי "פריגו היא השותף האידיאלי להמשך גידול המותגים הללו ברחבי העולם, כאשר אנו בונים על הפלטפורמה של פריגו ועל סל המוצרים הגדול. אנו שמחים על ההזדמנות להצטרף לצוות פריגו".

פריגו היא היצרנית הגדולה ביותר בעולם של תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה הנמכרים לרשתות המזון, בתי מרקחת ורשתות קמעונאיות גדולות.  החברה נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב ובנאסד"ק בניו יורק.