דואר ישראל | בלעדי

5 קבוצות נותרו במירוץ להפרטת דואר ישראל

החברות שנותרו הן רמי לוי, ניאופארם, אלון רבוע כחול, נהור ואייפקס • העובדה שאין מנכ"ל ברשות החברות לא תורמת לקידום ההליך • המשקיעים מקווים שבנובמבר יפורסם המכרז

מרכז המיון הארצי של דואר ישראל / צילום: איל יצהר
מרכז המיון הארצי של דואר ישראל / צילום: איל יצהר

חמש קבוצות נותרו במירוץ להפרטת דואר ישראל. רמי לוי, שהתלבט אם להתמודד ונסוג, חזר שוב ונכנס לאחרונה לחדר המידע. כרגע מלבדו בתהליך נמצאים ניאופארם, מוטי בן משה באמצעות אלון רבוע כחול, נהור (מקבוצת דן) ואייפקס. במשרד התקשורת ורשות החברות מקווים שאולי בנובמבר ניתן יהיה לפרסם את המכרז הסופי לאחר שהמשקיעים כבר הביעו נכונות להגיש הצעות לאחר שלמדו את החברה.

הפרטת דואר ישראל נמשכת כבר כמה שנים עם עליות וירידות, אך לאחרונה, בעקבות אי מינוי מנכ"ל קבוע ברשות החברות הממשלתיות, התהליך נתקע - וכרגע לא ברור האם הדבר לא יביא לעיכוב נוסף בהפרטה. גם יו"ר לוועדת ההפרטה לא מונה למרות שבממשלה הקודמת היה ניסיון לקדם מינוי של יו"ר כדי שלא לעכב את התהליך.

המדינה רוצה למכור 20% מהדואר במכרז ולאחר מכן 20% נוספים. רשות החברות טרם השלימה את הערכות השווי החיצוניות שהיא נדרשת להכין לקראת ההפרטה. חלק מהמשקיעים כבר הודיעו שהם מוכנים להגיש הצעה מיידית ורק מחכים שרשות החברות תקדם את המהלך.

הערכות טרום הקורונה דיברו על כך שהמדינה תקבל כ-250 מיליון שקל בתמורה ל-20% מהמניות, ואולם הקורונה השפיעה לרעה על תוצאות החברה וכעת היא מגלה סימני התאוששות, כך שיהיה מעניין אילו מחירים יציעו המשקיעים ולפי איזה שווי חברה.