בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; ריסקיפייד צללה 14%, אינמוד ואייסקיור הצטרפו לנפילות

איתמר מדיקל זינקה עשרות אחוזים על רקע האקזיט • נעילה ירוקה בבורסות אירופה בהובלת מניות הבנקים ובתי ההשקעות • החוזים על הנפט רושמים עליות

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

יום המסחר הראשון של השבוע הסתיים במגמה מעורבת, כאשר לקראת סיום המסחר המדדים טיפסו. בסופו של דבר ננעל הדאו ג'ונס בעלייה של 0.7%, S&P 500 - שנד בין עליות לירידות לאורך היום - ננעל בעלייה של 0.2% ואילו נאסד"ק השיל 0.1%.

מודרנה  איבדה גובה וירדה מעל 6%, ועוד ירידות בולטות נרשמו אצל אנדר ארמור , נייקי , גלובלסטאר, אפירם הולדינגס , זינגה  וסנאפ . מנגד, נרשמו עליות גבוהות ל-AMC , מרתון אויל , אינטל , שברון , בואינג  ופורד מוטורס .

עבור הישראליות בוול סטריט זה היה ערב לא קל, ובעיקר לריסקיפייד  שצללה כ-14%, ירידה של כמעט 37% בתוך פחות משבוע. גם אינמוד , רדהיל , אייסקיור מדיקל , היפו הולדינגס  וסנטינל וואן  רשמו ירידות חדות.

רדוור  התחזקה ביותר מ-4% לאור דיווח על כך שקרן ההשקעות סיריס קפיטל במגעים לרכישתה תמורת 1.7 מיליארד דולר. איתמר מדיקל  זינקה עשרות אחוזים בעקבות מכירתה ביותר מחצי מיליארד דולר, 50% מעל מחיר השוק.

בשוק הנפט עדיין נרשמות עליות, כאשר נפט גולמי מסוג WTI שוב חוצה את ה-70 דולר לחבית לאחר שהוסיף כ-1%. נפט ברנט מתחזק ב-0.8% ונסחר תמורת 73.5 דולר לחבית.

בגזרת הקריפטו נרשמות ירידות קלות. הביטקוין מאבד 2.6% ויורד לרמה של 44.6 אלף דולר ליחידה. האת'ר מאבד מעל 5% ונע סביב 3,200 דולר.

21:15

המסחר בניו יורק עדיין מתקיים באופן מעורב, כאשר דאו ג'ונס עולה ב-0.3% אך הנאסד"ק יורד בשיעור דומה. S&P 500 עבר גם הוא לירידות וכעת מאבד 0.2%.

עבור הישראליות בוול סטריט מדובר בערב של ירידות חדות, בראש ריסקיפייד  שרושמת יום נוסף של צלילה עמוקה, והערב היא מאבדת כ-18%. גם אינמוד , היפו הולדינגס , אייסקיור מדיקל  וקלטורה  צונחות.

20:00

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים במגמה מעורבת, כאשר כעת מדד S&P 500 נסחר ביציבות לאחר שמחק את העלייה שרשם בתחילת היום.

חברת סנטן , בין המובילות בארה"ב בתחום ביטוחי הבריאות הציבוריים-ממשלתיים, מזנקת 7% הערב לקראת השתתפותה בכנס בריאות של מורגן סטנלי מחר. גם חברת האנרגיה מרת'ון אויל  מתחזקת ב-7%, על רקע עליית מחירי הנפט הגולמי.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט עדיין נרשמת ירידה חדה מאוד לריסקיפייד , וגם הירידות של קלטורה וסנטינל וואן התחזקו.

ליפ תרפיוטיקס  מדווחת על תוצאות טובות בניסוי לטיפול בסרטן ומזנקת קרוב ל-30%. "הנתונים הראשוניים ממחקר DisTinGuish מבטיחים ביותר מכיוון שהם מראים כי בשילוב עם כימותרפיה יש אחוזי תגובה גבוהים בקרב חולים הסובלים מסרטן הקיבה והווסטרו-ושט", נמסר מהחברה. 

חברות הטכנולוגיה רושמות ירידות הערב, בהן אנבידיה שיורדת 2%, אדובי שמאבדת 2.4% וטוויטר שיורדת 3.2%. עוד ירידות קלות נרשמות אצל טסלה , נטפליקס  AMD  ופייפל .

18:36

בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים. מדדי דאקס ופוטסי התקדמו כ-0.6%, ואילו מדד קאק הסתפק בעלייה של 0.2%. בבורסות ליסבון ומדריד נרשמו עליות גבוהות של 1.7% ו-1.3% בהתאמה, ואילו בשטוקהולם נרשמה ירידה של 0.6%.

הבנקים והבתי ההשקעות האירופיים בלטו בעליות נאות ברוב הבורסות בגוש, כאשר דויטשה בנק  עלה ב-2.4%, קרדיט אגריקול  ב-1.3%, לוידס  ב-2.8%, אינווסטה סאן פאולו ובנקו סנטנדר  ב-2% כל אחד.

18:10

העליות בוול סטריט נחלשו והמסחר עבר למגמה מעורבת, כאשר מדד S&P 500 עולה ב-0.2% ודאו ג'ונס עולה ב-0.8%, אך נאסד"ק רושם ירידה קלה.

בקרב המניות הישראליות ריסקיפייד  רושמת יום נוסף של קריסה בעודה מוחקת 15% מערכה, וגם אינמוד , אייסקיור מדיקל , היפו הולדינגס , קלטורה  וסנטינל וואן  עם ירידות שערים חדות. מנגד, איתמר  ממשיכה לזנק בעשרות אחוזים ודלק ארה"ב  עולה ב-6%.

16:35

יום המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות של 0.6%-0.7% במדדים המובילים. 

איתמר מדיקל ממשיכה במומנטום החיובי שרשמה הן בתל אביב והן במסחר המוקדם בניו יורק ומזנקת 44%, וגם סיירן, פלוריסטם, איי סי אל ואלביט מערכות עולות.

16:00

כחצי שעה לפני פתיחת המסחר בניו יורק, ואיתמר מדיקל  הישראלית מזנקת 45% לאחר שהחברה עדכנה הבוקר כי היא נמכרת ב-538 מיליון דולר. שוויה של איתמר מדיקל עמד הבוקר על כ-338 מיליון דולר כך שהעסקה מבוצעת בפרמיה של כ-50%. הרוכשת היא ZOLL Medical, יצרנית בינלאומית של מכשור רפואי ופתרונות תוכנה נלווים.

באירופה נמשכות עליות השערים בעיקר הודות לבנקים ובתי ההשקעות. דויטשה בנק מתחזק ב-1.6% בפרנקפורט, לוידס קופץ 2.2% בלונדון (במחזור מסחר גבוה מהרגיל) וגם ברקליס מתחזק. בפריז בנק קרדיט אגריקול עולה ב-1%.

14:15

עליות של 0.7%-1.1% בבורסות המרכזיות באירופה כעת. החוזים על מדדי בורסות ארה"ב נסחרים בעליות של 0.5%-0.6%. 

גילת  הודיעה היום כי חתמה על חוזה בהיקף של 12 מיליון דולר מהכנסות חוזרות עבור שירותי פס רחב בקוסקו, פרו. שירותי תפעול ותחזוקה יסופקו לתקופה של שלוש שנים לצרכי רשת הפס הרחב באזור.

טאואר  הודיעה היום על טכנולוגיה חדשנית לחיישני LiDAR המיועדים לשוק הרכב. טכנולוגיה זו מאפשרת פיתוח וייצור חיישני LiDAR ללא רכיבים נעים בעלי רמת ביצועים גבוהה ובגודל קומפקטי במיוחד. חיישנים אלו מיועדים לשילוב במערכות עזר מתקדמות לנהג וכן ברכבים אוטונומיים. 

12:05

החוזים על הנפט רושמים עליות של כ-0.8% כעת. ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, והכלכלן בניהו בולוטין, מציינים בסקירת הנפט השבועית כי "מחירי הנפט המשיכו לעלות בשבוע האחרון. עלייה זו התרחשה על רקע ירידת מלאי הנפט והדלק בארה"ב לצד ירידה חדה בייצור הנפט האמריקאי, בשל פגיעת הסופה Ida הקשה במפרץ מקסיקו ועל אף המשך התפשטות וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה והמשך ההקלות במכסות הייצור של קבוצת OPEC+ גם בחודש אוקטובר. סופת ההוריקן Ida המשיכה להשפיע על שוק הנפט גם בשבוע האחרון וייצור הנפט של ארה"ב במפרץ מקסיקו נותר נמוך בכ-77% גם לאחר שעבר שבוע מאז שהסופה פגעה בארה"ב. נזקי הסופה מוערכים באובדן של כ-16.8 מיליון חביות נפט במהלך עשרת הימים מאז שהחששות מפני הסופה החלו להשפיע ולעצור את הפעילות. אובדן זה הינו גדול משמעותית מהפחתת יצור הנפט בסופות שהיו בתקופה זו בשנים אחרות".

להערכת בפמן ובולוטין, "בטווח הבינוני, הגידול בתפוקת הנפט של קבוצת OPEC+ וזו הצפויה בארה"ב, יחד עם חולשת הביקושים הנובעת מהתפשטות נגיף הקורונה, מגבירים את הסיכויים לירידה מסוימת במחיר הנפט. סביר שירידה זו תהיה בשנת 2022, מאחר ושוק הנפט צפוי להיות מהודק עד לסוף השנה הנוכחית, אך בשנה הבאה צפוי עודף היצע. כמו כן, הצמצום הצפוי ברכישות הנכסים של ה- FED עשוי לחזק את הדולר, מה שתומך גם כן בירידת מחיר הנפט בטווח הבינוני". 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. גם במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק נרשמות עליות קלות.

חברת איתמר מדיקל, המשווקת מכשירים לאבחון הפרעות שינה, נמכרת ב-538 מיליון דולר. שוויה של איתמר מדיקל בנאסד"ק (נסחרת גם בתל אביב) עומד כיום על כ-338 מיליון דולר כך שהעסקה מבוצעת בפרמיה של כ-50%. הרוכשת היא ZOLL Medical , יצרנית בינלאומית של מכשור רפואי ופתרונות תוכנה נלווים.

08:10

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ניו יורק ניכרת יציבות עם נטייה קלה לעליות. 

 התשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים מתייצבת על 1.33%. 

מניית עליבאבא צונחת בכ-5% בהונג קונג על רקע דיווח בפיננשיאל טיימס כי הממשל הסיני רוצה לפרק את החברה למספר חברות שונות. גם מניית טנסנט מאבדת גובה ויורדת בכ-4%. 

בזירת הקריפטו, הביטקוין ממשיך לאבד גובה ויורד בעוד 2.8% סביב 44,630 דולר. האת'ריום צונח ביותר מ-3% ונסחר סביב 3,280 דולר.

בזירת המסחר בסחורות, הנפט עולה קלות וחוזה על נפט מסוג ברנט לנובמבר נסחר סביב 73.1 דולר לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב 1,793 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר).

סאמי שער, הכלכלן הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר התייחס בסקירה שפרסם לישיבת ה-ECB האחרונה, וציין כי "ההאטה ברכישות האג"ח נראית טבעית כיוון שכלכלת הגוש האירופי ממשיכה להתאושש - ועל כן ה- ECB הדגיש כי מדובר בכיול מחדש של תכנית רכישת הנכסים שלו, ולא בצמצומה. הבנק כבר קנה נכסים בסכום של כשני שלישים מתוכנית רכישת החירום שלו (PEPP), בסך 1.85 טריליון אירו, וימשיך ברכישת נכסים בסך 60-70 מיליארד יורו בכל חודש עד אמצע 2022, תוך הימנעות מצמצום נוסף ומהיר של תמיכתו בשוק".

יש לזכור, הוא כותב, כי הבנק מראש הצהיר כי תכנית ה- PEPP יועדה רק עד "סוף משבר הקורונה", וכעת הצמיחה בגוש היורו מתאוששת, האינפלציה בשיא של 10 שנים, ו-65% מהמבוגרים בחמשת הכלכלות הגדולות של הגוש כבר מחוסנים. "במקביל, תוכנית רכישת הנכסים של טרום משבר הקורונה (אשר אינה קשורה להשלכות המגפה) APP אינה הולכת להשתנות, אך רכישות הנכסים של ה- ECB ככלל עתידה להצטמצם בשנת 2022, לסכום של 500-600 מיליארד אירו - מחצית מסכום הרכישות של שנת 2020 ו-2021, אך זהו שלב טבעי בהתאוששות כלכלות והצמצום היה צפוי".