למשקיעי הקריפטו יש סיבה לדאגה? בכירים בוושינגטון שוקלים להדק את הפיקוח

בוושינגטון מנסים להגדיר גבולות לשוק הקריפטו החופשי והלא מפוקח: נציגים של משרד האוצר האמריקני נפגשו בסוף השבוע עם נציגי המגזר הפיננסי כדי לבדוק את כלי הרגולציה המתאימים ל"מטבעות יציבים" כגון BitUSD ו-Tether

ביטקוין / צילום: יח''צ
ביטקוין / צילום: יח''צ

משרד האוצר האמריקאי נפגש השבוע עם מספר נציגים של המגזר הפיננסי בארצות הברית כדי לבחון את הסיכונים והיתרונות העולים מהשימוש ב-stablecoins - מטבעות דיגיטליים יציבים - כגון Tether (USDT), BitUSD ו-PAX Gold, למשל. כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

ה-stablecoins הם סוג של מכשיר פיננסי המאפשר להמיר הון דיגיטלי, בהצמדה למטבעות הפיאט המוכרים (דולר או יורו, למשל) ולעיתים גם לזהב וסחורות אחרת, וכך להגן מפני התנודתיות רבת הסיכונים המאפיינת את שוק מטבעות הקריפטו הרגילים.

בוושינגטון דרוכים לקראת התרחבותו המואצת של שוק הקריפטו, וכעת עומלים להבין את הסיכונים מחד ואת ההזדמנויות מאידך לכלכלה האמריקאית, שטומן בחובו שוק המטבעות הדיגיטליים. בחודשים הקרובים מתוכננים להתפרסם מספר דו"חות בנושא. עוד בחודש יולי צוטטה מזכירת האוצר האמריקני, ג'נט ילן, בקשר לכך, כשהיא פסקה באופן מפורש שעל הממשלה בוושינגטון, לפעול במהירות כדי לבסס פיקוח על שוק מטבעות הקריפטו בכלל והמטבעות היציבים בפרט. ידוע כבר שגם נציבות ניירות הערך בארצות הברית מטפלת במציאות החדשה של המטבעות הדיגיטליים, כמו גם הוועדה למסחר בחוזים עתידיים של סחורות, וגם הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני. אבל הדו"ח המרכזי שיתפרסם בקרוב יהיה הדו"ח של משרד האוצר בוושינגטון.

בתוך כך, נפגשו השבוע גורמים ממשרד האוצר האמריקאי עם נציגים מהמגזר הפיננסי לדון בפוטנציאל שבשימוש במטבעות דיגיטליים יציבים תחת רגולציה.

הנושאים שעלו בפגישה נגעו כולם לרגולציה הנדרשת על תחום המטבעות היציבים - האם יידרש פיקוח ישיר, כיצד לנהל את הסיכונים ואיזה מטבעות יציבים עיקריים צריכים להיות מגובים על ידי מטבעות פיאט. כמו כן, עלו שאלות בנוגע למתווה המטבעות היציבים - כיצד להשתמש בהם, האם הרגולציה הקיימת יעילה ושאר סוגיות הקשורות לבטיחות. באותו בקשר נפגשו השבוע גורמים ממשרד האוצר האמריקאי גם עם קבוצה של בנקים וקבוצות אשראי לדון בנושא.

דובר משרד האוצר האמריקאי ג'ון ריזו, הצהיר כי המשרד בוחן יתרונות וסיכונים פוטנציאליים של המטבעות הדיגיטליים היציבים עבור משתמשים, שווקים והכלכלה האמריקאית בכלל. במסגרת זאת, נפגש משרד האוצר עם טווח רחב של בעלי מניות, חברי קונגרס, גופים המגנים על הצרכן ובכירים במשק - כדי למנוע את הסכנות הטמונות בשוק המטבעות הדיגיטליים כמו ערעור השליטה הרגולטורית על מערכת הכלכלה וכן הונאות פיננסיות למיניהן, ולמעשה להסדיר את השוק הדיגיטלי שהולך ומתרחב בתפוצתו.