רדהיל הודיעה על כישלון בניסוי הקליני בתרופה לקורונה בחולים קשים

החברה מקווה שהתרופה תתאים לטיפול בחולים בשלב מוקדם יותר • מניית החברה צונחת עשרות אחוזים בוול סטריט

דרור בן אשר, מנכ''ל רדהיל / צילום: אריק סולטן
דרור בן אשר, מנכ''ל רדהיל / צילום: אריק סולטן

חברת רדהיל , שהייתה החברה הישראלית המובילה עד כה בפיתוח תרופה לקורונה, הודיעה כי הניסוי הרב מרכזי שלה שהיה אמור להיות האחרון לפני הגשת התרופה לאישור, לא השיג את יעדיו.

הניסוי נערך ב-475 מטופלים המאושפזים עם קורונה עם תסמיני ריאות קשים מאוד. ניתוח תוצאות הניסוי הראה מגמת השפעה של הטיפול, אך היא לא הייתה מובהקת במדד העיקרי.

החברה מקווה כי ניתן יהיה להשתמש בתרופה בשלב יותר מוקדם של המחלה. החברה מתכננת לשוחח עם ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, כדי לראות מה יכולים להיות הצעדים הבאים.

בעקבות ההודעה נפלה מניית רדהיל בקדם מסחר בנאסד"ק ב-34.4%, לאחר שהבוקר נסחרה לפי שווי של 344 מיליון דולר. נכון לכתיבת שורות אלה, מעט אחרי פתיחת המסחר, המניה מתרסקת ומאבדת 32%.

רדהיל הישראלית הוקמה ב-2009 ועוסקת ברכישת הזכויות, פיתוח ושיווק של תרופות במגוון תחומים, עם דגש על מערכת העיכול. השנה הייתה שנת המכירות המשמעותית הראשונה של התרופה המובילה שלה, קוקטייל אנטיביוטיקה לטיפול בחיידק ה-ה. פילורי (שגורם לאולקוס), שפגשה בדיוק את הקורונה כאשר השיווק שלה החל. אחת התרופות שרכשה הייתה תרופה לסרטן בשם Yeliva, שעובדת במנגנון חדש, ונראתה לחברה מתאימה לקורונה.

במחצית הראשונה של 2021, רשמה החברה הכנסות של 42 מיליון דולר מן המוצרים הקיימים שלה, והפסק של 52 מיליון דולר.

לא מעט חברות ביומד הנסחרות בבורסה בתל אביב הודיעו עם תחילת הקורונה כי יפתחו מוצרים לתחום הזה. המובילות בדרך לתרופה היום הן NRX , שמפתחת בנוסף לתרופה גם את החיסון לקורונה של המכון הביולוגי, אנלייבקס, קמהדע ובונוס, וישנן כמה חברות נוספות ישראליות שנמצאות במירוץ. עד היום אושרו מעט מאוד תרופות לקורונה, ביניהן התרופה האנטי ויראלית רמדסיביר של חברת גיליאד, התרופה הסטרואידית דקסומתזון, תרופות מבוססות נוגדנים פאסיביים. בינתיים לא נמצאה התרופה שנחשבת ל"משנה משחק" בתחום, אם כי תרופות רבות נבחנות.