ארה"ב והאיחוד האירופי מתכננים לפעול ביחד כדי להגביל את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה

צעד נוסף לריסון ענקיות אפל, פייסבוק, גוגל ואמזון: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ארה"ב והאיחוד האירופי יפעלו ביחד כדי להגביל את כוח השוק של ענקיות הטכנולוגיה • המהלך יידון בכינוס U.S.-EU Trade & Technology Council שיתקיים בפיטסבורג ב-29 בספטמבר

מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb
מטה גוגל במאונטיין ויו, קליפורניה / צילום: Shutterstock, achinthamb

ברחבי העולם, מדינות ורגולטורים רבים מנסים להגביל את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות, כמו גוגל, פייסבוק, אפל ואמזון. כעת, שיתוף פעולה חדש יכול לקדם את המטרה הזו. ארצות הברית והאיחוד האירופי מתכננים לנקוט בגישה משולבת כדי להגביל את כוח השוק הגדול של ענקיות הטכנולוגיה - כך על פי טיוטת תזכיר שפורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס.

המהלך הזה מתפרסם בין הכרזות נוספות בתחומי הטכנולוגיה, אקלים והמסחר שצפויות להתרחש בכינוס U.S.-EU Trade & Technology Council בתאריך 29 בספטמבר בפיטסבורג. שיתוף פעולה כזה יהפוך את המהלכים נגד ענקיות האינטרנט למשמעותיות יותר, מה שיקשה על תעשיית הטכנולוגיה האמריקאית להילחם בחוקים חדשים.

הבית הלבן הכריז החודש כי המפגש המדובר יתקיים לראשונה ב-29 בספטמבר בפיטסבורג. על פי הדיווח ברויטרס, אנטוני בלינקן, מזכיר המדינה בארצות הברית, ג'ינה ריימונדו, מזכירת המסחר של ארצות הברית, קתרין טאי, נציבת הסחר של ארצות הברית ו-ואלדיס דומברובסקיס, לשעבר ראש ממשלת לטביה וכיום מנהל הסחר באיחוד האירופי - אמורים להיפגש יחד עם נציבת התחרות האירופית, מרגרתה וסטאגר.

למועצה המדוברת ישנן 10 קבוצות עבודה בתחומים שונים כגון חיזוק סחר, יחסים כלליים וערכים דמוקרטיים משותפים, כך על פי טיוטת התזכיר. על פי התזכיר, הקבוצה שמתמקדת ברגולציה על ענקיות הטכנולוגיה "תחליף מידע על הגישות השונות לניהול פלטפורמות טכנולוגיות ותבקש התכנסות ושיתוף פעולה היכן שניתן", כך נכתב.

וזה מהלך מתבקש, מכיוון שהיבשות השונות יכולות לשתף פעולה במקרים רבים - לדוגמה, גוגל, שעומדת בפני כמה תביעות הגבלים עסקיים בארצות הברית בתחומי הפרסום, מתמודדת עם חקירה רחבת היקף שקשורה לטכנולוגיית המודעות שלה באיחוד האירופי.

הקבוצה תעסוק בנושאים כמו שיח שנאה, גישה לנתונים עבור חוקרים והאלגוריתמים ממש, כך לפי התזכיר. התזכיר גם אומר כי קבוצת האקלים והטכנולוגייה הנקייה תפעל לזיהוי הזדמנויות מסחר והשקעה בטכנולוגיות ומוצרים דלי פחמן. קבוצת העבודה בשרשרת האספקה תתמקד באבטחת אספקה של תרופות, מינרלים קריטיים ואנרגיה נקייה.

הבית הלבן, שמתאם מול כל הגופים את הפגישה, סירב להגיב על התזכיר. אפל, פייסבוק, אמזון וגוגל לא הגיבו לבקשת התגובה.