חברה בדיונית הצליחה להפיל בפח את הימין בגרמניה במהלך הבחירות

"המרכז ליופי פוליטי" הקים חברה בדיונית שהציעה למפלגת הימין הקיצונית "אלטרנטיבה לגרמניה" לחלק פליירים לקראת הבחירות במחיר נמוך • עשרות סניפים של המפלגה נעתרו, והפליירים נזרקו • קולקטיב האומנים הסתבך בעבר כשהציב חבית גדולה עם אפר של קורבנות שואה מול הרייכסטאג

שלט בחירות של מפלגת AfD / צילום: Associated Press, Martin Meissner
שלט בחירות של מפלגת AfD / צילום: Associated Press, Martin Meissner

"המרכז ליופי פוליטי", קולקטיב אומנים שנוי במחלוקת שבעבר הסתבך עם גורמים יהודים כאשר הציב חבית גדולה עם אפר של קורבנות שואה מול הרייכסטאג, פירסם היום (ג') כי הצליח להונות את מפלגת הימין המתנגדת להגירה "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD).

בווידיאו שפורסם הבוקר מספר הארגון כי הקים חברה בדיונית, שלא הייתה רשומה ברשם החברות הגרמני, בשם Flyerservice Hahn. החברה פנתה לסניפים מקומיים של המפלגה הקיצונית, שחלק מהחברים בה נמצאים תחת פיקוח המשרד לביטחון פנים בשל פעילות ניאו-נאצית, והציעה להם שירותי חלוקת פליירים לקראת הבחירות.

עשרות סניפים של המפלגה נעתרו, בעיקר בגלל המחירים הזולים שהציגה החברה, והווידיאו מציג את העברת הפליירים, עלוני הבחירות, חוברות ושאר חומרים מודפסים, שנאספו על ידי "עובדי" החברה בוואן ממותג ובמשאית שעליה התנוסס שמה.

אלא שבמקום לחלק את החומרים - כמיליון פריטים לפי הערכות המפלגה, כחמישה מיליון פריטים לדברי הקולקטיב - החברה המזויפת זרקה אותם לקונטיינרים ענקיים. כעת פתח הארגון בקמפיין מימון ציבורי שמטרתו לממן את הבאת הקונטיינרים הללו למפעל מחזור. הארגון אסף, נכון להערב, כ-70 אלף אירו מ-2,500 תומכים.

המרכז, ZPS בגרמנית, הוא קולקטיב הפועל לדבריו בתחום של "אומנות פוליטית". בעבר הציב כלוב עם אריות בלב ברלין והציג "מתנדבים" - פליטים ממדינות עולם שלישי - שאמרו כי הם מוכנים להיאכל על ידי האריות במחאה על מדיניות הפליטים של האיחוד האירופי.

לפני כשנתיים עורר הארגון זעם בקהילה היהודית בגרמניה, ובקהילות יהודיות ברחבי העולם, כאשר הציב מיכל שקוף גדול ובו הצהיר שנמצא אפר של יהודים שנרצחו במחנות השמדה בפולין מול בניין הפרלמנט הגרמני, הרייכסטאג, במחאה נגד הימין הקיצוני בגרמניה. הוא אמר כי אסף את האפר המעורבב באדמה מאתרי מחנות השמדה בפולין. הארגון התנצל לאחר מכן על המעשה. כשנתיים לפני כן הציב הקולקטיב "רפליקה" של האנדרטה לזכר יהודי אירופה שנרצחו בשואה ליד ביתו של חבר מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" במזרח המדינה לשעבר. בשני המקרים זכו הפעולות לגינוי מצד ארגונים יהודים.

מפלגת ה-AfD הודיעה כי היא פנתה למשטרה והגישה תלונה על פעילות החברה.