פינוי חאן אל אחמר: בג"ץ אישר לממשלה להשיב לעתירה רק בעוד חצי שנה

כזכור, רה"מ בנט וחברי ממשלה נוספים תקפו את נתניהו רבות על אי-פינוי חאן אל אחמר; כעת גם הם מבקשים כמוהו את דחיית מימוש צווי הריסת המאחז הפלסטיני • השופט סולברג: "קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה ונידרש להכרעה ברורה"

השופט נעם סולברג / צילום: אוריה תדמור
השופט נעם סולברג / צילום: אוריה תדמור

בג"ץ אישר לממשלה להשיב רק בעוד חצי שנה לעתירת תנועת רגבים הדורשת כי המדינה תיישם את צווי הפינוי שהוצאו לחאן אל אחמר.

השופט נעם סולברג כתב בהחלטתו כי "שוב חוזר הניגון, והוא צורם; לאחר בקשות דחייה חוזרות ונשנות מאת המדינה, גם הודעת העדכון המונחת לפנינו עתה אינה אלא עוד בקשה של המדינה לדחיית בירור העתירה, הפעם למשך 6 חודשים נוספים".

לדברי סולברג, "שנתיים ומחצה חלפו למן הגשת העתירה שעניינה בפינוי מתחם חאן אל-אחמר; נושא שנתברר ונטחן עד דק בשורה ארוכה של עתירות קודמות מזה כתריסר שנים".

לדבריו, "בחנתי את טענות הצדדים מזה ומזה. אין ספק כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד. גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלה קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון; עם הדבר הזה אין ניתן להשלים".

לדברי סולברג, "תפקידנו כשופטים הוא לברר את העתירות שלפנינו; זו מלאכתנו, זו חובתנו. איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים, באפס מעשה, אל מול גרירת רגליים".

לבסוף כתב סולברג כי "מגמתנו היא להשלים את הדיון בעתירה זו סמוך לאחר שתוגש הודעת העדכון, ותגובות בעקבותיה; אם לטוב אם למוטב".

השופט אלכס שטיין הצטרף להחלטת השופט סולברג. השופט ג'ורג' קרא כתב שהוא חולק מכל וכל, אך הסכים לדחייה של חצי השנה.

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט, כמו גם חברי ממשלה רבים נוספים, תקפו את בנימין נתניהו רבות על אי-פינוי חאן אל אחמר. כעת גם הם מבקשים כמוהו את דחיית מימוש צווי הריסת המאחז הפלסטיני.