ד"ר אלרעי פרייס בוועדת החוקה: "לא הממשלה החליטה על הבוסטר, מדובר בהחלטה אפידמיולוגית"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הגנה על החלטת קבינט הקורונה להחיל את התו הירוק גם על עובדים • לדבריה, "בהדבקות הידועות, המקום הראשון הוא הבית, השני מוסדות חינוך, והשלישי - מקומות עבודה. המטרה של התו הירוק היא לא לכפות חיסונים או לעודד חיסונים בתור מטרה ראשית, אלא להפחית הדבקה ותחלואה"

ד''ר שרון אלרועי פרייס / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
ד''ר שרון אלרועי פרייס / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לאחר המתקפה מהאו"ם נגדה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה היום (ד') בוועדת חוקה לנושא החלת התו הירוק על עובדים. אלרעי פרייס הגנה על החלטת קבינט הקורונה להחיל את התו הירוק על עובדים ואמרה כי "לא הממשלה החליטה על הבוסטר, מדובר בהחלטה אפידמיולוגית. אנחנו בודקים כמה אדם שעבר שתי מנות חיסון מדביק, והוא מדביק יותר ככל שהזמן עובר. דבר שני שאני רוצה לדייק - ה-FDA אישר חיסון שלישי לאנשים עם חשיפה תעסוקתית".

עוד ציינה אלרעי פרייס כי "בהדבקות הידועות, המקום הראשון הוא הבית, השני מוסדות חינוך, והשלישי - מקומות עבודה. המטרה של התו הירוק היא לא לכפות חיסונים או לעודד חיסונים בתור מטרה ראשית, אלא להפחית הדבקה ותחלואה. לכן אם יש חברת עורכי דין שלא יושבים בה בחללים משותפים ולא מקבלים קהל, אין הגיון לדרוש שם תו ירוק. אנחנו מעוניינים שבמקומות בהם יש סיכון כי יש התקהלויות או קבלת קהל או שבאים במגע עם אוכלוסייה לא מחוסנת כמו מוסדות חינוך - שיגיעו בתו ירוק, או מחוסנים או מחלימים או עם בדיקה".

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ גלעד קריב, פתח הבוקר את הדיון על התו הירוק במקומות העבודה והתייחס לכוונת הממשלה לחוקק שני חוקים שימנעו פיצויי פיטורים ודמי אבטלה ממי שיבחרו לא להוציא תו ירוק ויפוטרו. "התקווה שלי שהחוקים האלה לא יאושרו כי הם מרחיקי לכת", אמר קריב והוסיף: "הם מרחיקי לכת ופוגעים בזכויות ובביטחון הסוציאלי. שהמדינה לא תחשוב עוד לפני שניסו לבחון את התקנות האלה והשפעתן להתקדם בצעדים נוספים".

בנט: "ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר"

בתוך כך, לפני המראתו מניו יורק לישראל, אמר ראש הממשלה, נפתלי בנט, כי "אני מכבד מאוד את מומחי משרד הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, הטלת עוד ועוד מגבלות גורפות על כלל אזרחי מדינת ישראל היא לא המדיניות של הממשלה. המדיניות של הממשלה היא שמירה על מדינת ישראל פתוחה ככל האפשר, כלכלה פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא מחוסנים ועל מוקדי התחלואה".

עוד ציין בנט כי "למרות הלחצים, אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כל האוכלוסייה. סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון לציון או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי טייבה או לתושבי אום אל-פחם לצמצם את התחלואה... בכלל, אנחנו נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ועם נזק אגבי גבוה. צריך להבין - משמעותן של פעולות גורפות כאלה היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה עבור אזרחי מדינת ישראל, ולכן, אנחנו ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר, וכלכלה פתוחה ככל האפשר".

 ד"ר אלרעי פרייס הגיבה על דברי בנט: "האמירה על המקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות חשובה מאוד".