בנק לאומי מקים חטיבת דאטה ומצרף אליו בכיר מהראל

הבנק הודיע על הקמת חטיבה חדשה שתרכז גם פרויקטים אסטרטגיים ורוחביים • את החטיבה ינהל אייל אפרת שכיהן עד לאחרונה כמנהל החטיבה הטכנולוגית בחברת הביטוח • גם למנכ"ל חנן פרידמן ולראש החטיבה העסקית בבנק רונן אגסי עבר בהראל

בנק לאומי / צילום: איל יצהר
בנק לאומי / צילום: איל יצהר

בנק לאומי  הודיע היום (ה') על הקמת חטיבת דאטה, אסטרטגיה ופרויקטים אסטרטגיים ורוחביים. לראש החטיבה ימונה אייל אפרת שישמש כסמנכ"ל בכיר וכחבר הנהלת בבנק.

בלאומי מסבירים כי הקמת החטיבה נועדה להאיץ ולהרחיב את יישום האסטרטגיה של הבנק בתחומי השימוש ביכולות דאטה מתקדמות במכלול פעילויות הבנק. בנוסף, החטיבה החדשה נועדה על פי הבנק להבטחת היכולת לבצע בהצלחה פרויקטים אסטרטגיים חוצי חטיבות במסגרת הטרנספורמציה שמבצע הבנק לשם התאמת המודל העסקי והתפעולי לתמורות שמתרחשות ושצפויות להתרחש בתחום הבנקאות.

אפרת כיהן עד לאחרונה בתפקיד משנה למנכ"ל ומנהל החטיבה הטכנולוגית בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים. הוא הודיע באמצע חודש יולי על רצונו לעזוב את התפקיד.

מנהל החטיבה החדשה הוא הבכיר השלישי בבנק לאומי שעבד בעברו בהראל. מנכ"ל הבנק, חנן פרידמן, שימש החל משנת 2005 ובמשך כמעט כעשור כיועץ המשפטי הראשי של הראל. גם לראש החטיבה העסקית בבנק לאומי, רונן אגסי, עבר בהראל. אגסי כיהן כמנכ"ל הראל השקעות מתחילת 2016, כאשר לפני כן שימש במגוון תפקידי ניהול בקבוצת הראל, לרבות מנהל חטיבת הכספים והמשאבים.