גם בישראל: חברת הסליקה וריפון תאפשר תשלומים במטבעות קריפטו

החברה הבינלאומית חוברת לחברת כרטיסי האשראי BitPay, שמנפיקה כרטיסים נטענים המאפשרים תשלומים במטבעות דיגיטליים בכל חנות • בתי העסק יקבלו את התשלום במטבע פיאט, למשל דולר או אירו • לדברי מנכ"ל וריפון ישראל, בשנה הבאה גם בעלי העסקים בארץ יוכלו לקבל תשלומי קריפטו

מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock
מטבעות דיגיטליים / צילום: Shutterstock

חברת מערכות התשלום Verifone דיווחה בימים האחרונים על חבירתה לחברת BitPay, מנפיקת כרטיסי אשראי נטענים המאפשרים תשלומי ביטקוין בכל חנות. שיתוף הפעולה יאפשר תשלומים באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים במיליוני בתי עסק קטנים ובינוניים בארה"ב, הן חנויות פיזיות והן חנויות מסחר אלקטרוני, ובהמשך גם בישראל.

הפתרון תומך בארנקים דיגיטליים מרכזיים כמו בלוקצ'יין.קום, BRD, ביטפיי ו-Metamask, ומאפשר ביצוע רכישות באמצעות מגוון המטבעות הקיימים כמו ביטקוין, את'ר, דוג'קוין וכדומה. בשלב התשלום הצרכנים יבחרו את ארנק הקריפטו המועדף עליהם במכשיר של Verifone ויסרקו קוד QR על המסך להשלמת העסקה. הכספים יוכנסו מייד לחשבון הבנק של הסוחר במטבע פיאט (למשל דולר ארה"ב).

לדברי דן סופר, סגן נשיא ב-Verifone העולמית ומנכ"ל השווקים הישירים, בתי העסק יוכלו להגדיל את המחזור מבלי להיחשף לתנודתיות בערך המטבע, עלויות המרה גבוהות, או הכחשות עסקה בשל הונאות. מנכ"ל וריפון ישראל גבי בנד הוסיף כי הפיתרון יגיע לארץ בשנה הבאה, כאשר לדבריו יש בישראל מאות אלפי לקוחות מחזיקים במטבעות בשוק הקריפטו.

חברת הפינטק וריפון רכשה את חברת ליפמן הישראלית ב-2006, שמאז נקראת וריפון ישראל. וריפון מספקת פתרונות תשלום ומסחר לכ-600 אלף סוחרים בעולם, והיא מטפלת בכ-10 מיליארד עסקאות מקוונות ופיזיות בשנה בהיקף כולל של יותר מ-440 מיליארד דולר. לחברה 35 מיליון מסופי תשלום ביותר מ-150 מדינות.