עוד מימוש מוצלח לאודי אנג'ל: מכר מניות החברה לישראל ב-100 מיליון שקל

המכירה - לאחר קפיצה של כ-70% שמציגה מניית החברה לישראל מתחילת השנה, המשלימה לה זינוק של כ-270% מרמת השפל אשתקד

אודי אנג'ל / צילום: יואב אלמוג, ויקימדיה
אודי אנג'ל / צילום: יואב אלמוג, ויקימדיה

אודי אנג'ל, שותפו של עידן עופר להחזקת השליטה בחברה לישראל, החליט לנצל את נסיקת המניה למימוש החזקותיו הישירות בחברה ולמכור נתח של 1.25% מהונה של החברה לישראל בתמורה של קרוב ל-100 מיליון שקל.

מהעדכון של החברה לישראל בנושא עולה, כי המכירה, שבוצעה בתחילת השבוע מחוץ לבורסה, נעשתה לפי מחיר מניה של קצת יותר מ-1,000 שקל - דומה למחיר השוק שלה טרם המכירה.

המכירה של אנג'ל מגיעה אחרי קפיצה של כ-70% שמציגה מניית החברה לישראל מתחילת השנה, המשלימה לה זינוק של כ-270% מרמת השפל שקבעה במהלך השנה שעברה (חודשים ספורים אחרי שיא משבר הקורונה בשווקים), כך שהיא משקפת לחברה לישראל שווי שוק נוכחי של כ-8 מיליארד שקל.

אנג'ל הוא בעלה לשעבר של ליאורה עופר, בתו של יולי עופר ז"ל. אנג'ל נחשב מקורב דווקא לסמי עופר המנוח (אחיו של יולי), והוא אחד השותפים המרכזיים של בנו עידן עופר בעסקיו, וכחלק מכך בעל החזקות בחברה הפרטית מילניום השקעות, בעלת כ-47% ממניות החברה לישראל, אשר בעל המניות העיקרי בה בשרשור הוא עופר, ושותפו בה הוא אנג'ל.

בעבר היה אנג'ל גם חבר בדירקטוריון החברה לישראל וכן כיהן בין היתר כיו"ר חברת הספנות צים.

החברה לישראל רכשה מניות אקווה גרופ

התקופה המצוינת לעסקי עופר ואנג'ל באה לידי ביטוי במימוש נוסף, בהיקף של כ-140 מיליון שקל, שקיבלו לאחרונה תמורת מכירת נתח ממניותיהם בחברת אתר המסחר המקוון טרמינל איקס שבשליטת קבוצת האופנה פוקס, במסגרת הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה בתל אביב.

בשנת 2018 מכרו אנג'ל ועופר יחד נתח של קצת יותר מ-2% ממניות החברה לישראל תמורת 115 מיליון שקל ונתח של 9% ממניות החברה האחות קנון תמורת כ-270 מיליון שקל.

בימים האחרונים עדכנה החברה לישראל כי חתמה על הסכם לרכישה של לפחות 15% ממניות החברה הציבורית אקווה גרופ (AKVA), העוסקת במתן שירותים בתחום החקלאות הימית ונסחרת בנורבגיה, בהיקף השקעה המוערך בכ-65 מיליון דולר.

זאת אחרי שבשנים האחרונות עסקה החברה לישראל בארגון מחדש של נכסיה ובמימושי נכסים, ונותרה עם שתי החזקות עיקריות - איי.סי.אל גרופ (לשעבר כיל) ובזן (בתי זיקוק נפט), לאחר שהעבירה את החזוקתיה האחרות לחברת קנון, שפוצלה ממנה.

קנון נסחרת כיום בבורסה בשווי של כ-7 מיליארד שקל, אחרי שמנייתה טיפסה בכ-45% מתחילת השנה והשלימה קפיצה של כ-250% מרמת השפל בשנה שעברה בעקבות משבר הקורונה. קנון מחזיקה כיום עיקר במניות חברת או.פי.סי אנרגיה ובחברת הספנות צים.