מקדונלד'ס הציגה "חזון ירוק" להפסקת הזיהום הסביבתי שלה עד שנת 2050

40 אלף סניפים של מקדונלד'ס ברחבי העולם מגויסים לעצור את התחממות הגלובלית - החל מהמקררים, דרך נורות התאורה ועד משטחי הגריל

סניף של מקדונלד'ס. תוריד בשליש את הזיהום עד 2030 / צילום: בר - אל
סניף של מקדונלד'ס. תוריד בשליש את הזיהום עד 2030 / צילום: בר - אל

קבוצת מקדונלד'ס העולמית, אחת מרשתות המזון המהיר הגדולות בעולם וגם המוכרות מכולן, הציגה היום (ב') חזון אקולוגי: הקבוצה מבקשת להגיע עד שנת 2050 להפחתה מוחלטת של גזי חממה אצלה ברשת, עד לאפס. 40 אלף הסניפים של מקדונלד'ס ברחבי העולם, המנוהלים ישירות על ידה או דרך זכיינים, יהיו מחויבים לקיזוז הפליטה המזהמת - מעיבוד הבשר בהמבורגרים ועד הנורות הבזבזניות מעל הדלפקים.

להודעה זו של מקדונלד'ס יש חשיבות רבה במאבק בהתחממות הגלובלית, משום שהיא אחת מקנייניות הבשר הגדולות בעולם ועיקר הזיהום שהיא מייצרת הוא תוצאה של עיבוד הבשר - מהמקררים התעשייתיים ועד למשטחי הגריל בכל סניף וסניף.

בצעד זה, מקדונלד'ס מצטרפת ליותר מ-1,000 חברות, תאגידים וקבוצות תעשייתיות נוספות שחתמו על התחייבויות דומות, המנסות יחד, בהובלת האו"ם, לתת מענה לאתגר של בלימת ההתחממות הגלובלית. המטרה היא להגביל את עליית הטמפרטורה עד מעלה וחצי לכל היותר. מקדונלד'ס מתחייבת מצידה להפחית לגמרי עד 2050 את פליטת הפחמן בפס הייצור שלה, ולדלל את שאר גזי החממה הנפלטים, באמצעות מערכות ייחודיות שיילכדו אותם.

ובינתיים - בתור יעד ביניים, תנסה הקבוצה להפחית בשליש את הזיהומים אצלה, עד שנת 2030.