אז כמה צריך? 5 דברים על ריבוי כרטיסי אשראי

אתם פותחים את הארנק, ויש לכם שורה של כרטיסי אשראי? כדאי לכם לצמצם כמה

ריבוי כרטיסי אשראי / אילוסטרציה: Shutterstock
ריבוי כרטיסי אשראי / אילוסטרציה: Shutterstock

1. קשה לעקוב

אתם פותחים את הארנק, ויש לכם שורה של כרטיסי אשראי? כדאי לכם לצמצם כמה. ריבוי כרטיסי אשראי מפחית את היכולת לעקוב אחרי ההוצאות בצורה יעילה, וגם: דורש מעקב באילו כרטיסים מחייבים אתכם בדמי כרטיס ובאילו קיבלתם הנחה והיא מסתיימת.

2. היד קלה על ההדק

המעקב הוא רק אחד מהחסרונות של ריבוי כרטיסי אשראי. מחקרים על הרגלי ההוצאות מראים כי החיסרון העיקרי הוא שריבוי כרטיסי אשראי מוביל בדרך-כלל לעלייה בהוצאות: הפיתוי לבזבז גדול יותר, וגם האפשרות - שכן יש מסגרת נוספת.

3. בנקאי או חוץ-בנקאי?

בעבר לכולנו היה כרטיס בנקאי ללא עלות, ולצידו אולי כרטיסים חוץ-בנקאיים. כיום הבנקים גובים דמי כרטיס גם בכרטיסים הבנקאיים. כדאי מאוד להתמקח על דמי הכרטיס. אם אתם לא מצליחים לבטלם או להשיג הנחה שמשביעה את רצונכם, אפשר בהחלט לחפש אלטרנטיבות בכרטיסים החוץ-בנקאיים בלבד.

4. אז כמה צריך?

אחד לשימוש שוטף, במועדון שנותן את ההטבות ואת ההנחות שאתם מנצלים הכי הרבה. יש מי שמעוניינים גם בכרטיס גיבוי לחירום, שלא נמצא בשימוש שוטף - במקרה כזה הקפידו שהנחות או פטורים מתשלום דמי כרטיס לא מותנים בהיקף שימושים.

5. יש לכם עסק קטן? הפרידו חשבונות וכרטיסים

למי שמנהל עסק ומבצע פעילות רבה בכרטיס האשראי לצורך העסק, מומלץ לפתוח חשבון נפרד לעסק, שאליו יקושר כרטיס שמשמש לצורכי העסק בלבד.