תוך שעות ספורות: מארק צוקרברג איבד 7 מיליארד דולר בשל התקלה

מייסד ומנכ''ל פייסבוק הפסיד 19 מיליארד דולר מאז אמצע ספטמבר, וירד למקום החמישי ברשימת עשירי העולם • ההון האישי של צוקרברג מסתכם כרגע בכ-120 מיליארד דולר

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ''ל פייסבוק / צילום: Shutterstock

בזמן שתקלת ה-DNS משתקת את האפליקציות של פייסבוק, ההון האישי של מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג צונח ב-7 מיליארד דולר תוך שעות ספורות, ובכך מוריד אותו במספר מקומות ברשימת האנשים העשירים בעולם. 

הירידה בהון מגיעה בשל ירידת המניה  בכ-5% ביום המסחר הנוכחי, וכן בירידה כללית של 15% מאז אמצע ספטמבר. הירידה הזאת מביאה את ההון של צוקרברג לכ-120 מיליארד דולר, ושמה אותו במקום החמישי ברשימת האנשים העשירים בעולם, כאשר הוא איבד 19 מיליארד דולר מאז 13 בספטמבר. 

התקלה בפייסבוק משפיעה גם על המניות של ענקיות הטכנולוגיה האחרות: מניית אפל  יורדת ב-2.8%, טוויטר  יורדת אפילו יותר מפייסבוק וצונחת ב-6.3%, ואמזון  יורדת ב-3.19%. 

בנוסף לתקלות באפליקציות השונות, ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי עובדים של פייסבוק לא מצליחים להיכנס למשרדים שלהם. 

השיתוק באפליקציות מגיע לאחר חודש בעייתי לפייסבוק, אז התחילו להתפרסם ב"וול סטריט ג'ורנל" מספר תחקירים נגד החברה, שהראו שהיא יודעת שאינסטגרם פוגעת בבריאות הנפש של בני נוער וכן חשפו את התפקיד של פייסבוק בהפצת חדשות כזב בנוגע לפשיטה על הקפיטול בינואר השנה. התחקירים הסבו את תשומת-ליבם של בכירים בממשל האמריקאי.