מנהל ההסדר של אקספון קורא לסלקום ולכלירמרק להגיע להבנות עם חזי בצלאל

לדברי מנהל ההסדר, רק הבנות בין כל הגורמים יאפשרו לצאת מהפלונטר אחרת בית המשפט עשוי להוביל למצב של פירוקה של אקספון

חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר
חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון / צילום: רמי זרנגר

מנהל ההסדר של אקספון סלולר, עו"ד עמית לדרמן, ממליץ על החלופה היחידה שקיימת להבנתו להסדר חוב סביב החברה: למצות את המגעים להבנות בין סלקום, כלירמרק ובעל השליטה הנוכחי חזי בצלאל - אחרת החברה תיכנס להליך של חדלות פירעון.

לדברי עו"ד לדרמן, זהו ההליך היחידי שיכול למנוע את הידרדרות החברה, והוא מוסיף כי ייתכן שהסכם לרכישת הפעילות הקווית של אקספון יסייע להגיע להבנות שימנעו את הצורך בהכרעה של בית משפט ואת כל ההליכים הכרוכים בכך.

בדוח כותב עו"ד לדרמן כי ההליך הגיע לקו פרשת המים, וכי כל החלופות להצלת החברה נבחנו מכל כיוון. ביום חמישי יידרש בית המשפט להכריע האם פניו של ההליך להסדר חוב או לקראת אפשרות לפירוק. לדברי עו"ד לדרמן, אין חלופה אחרת טובה יותר מאשר ההסכם בין הצדדים שיאפשר לבצלאל להיות חלק מההליך.

אם כלירמרק לא תגיע להבנות עם בצלאל, המצב עשוי להגיע לכך שבית המשפט ישמע את עמדת משרד התקשורת, ואם הוא יאשר את הסכם שיתוף רשתות שבין כלירמרק וסלקום, בצלאל קרוב לוודאי יפנה לערעור ולמאבקים משפטיים שבהם ידרוש את החזר חובותיו והלוואות הבעלים שנתן לחברה, ולכן זה יסבך את ההליך ויעכב אותו למועד לא ידוע שעשוי להביא לסכנה ליציבות החברה.

בינתיים, כלירמרק וסלקום ממשיכות את המגעים מול בצלאל בתקווה שיגיעו ליום חמישי עם הסדר, והכיוון על פניו נראה חיובי.