רוסיה תהיה הראשונה לצלם סרט קולנוע בחלל

שחקנית הקולנוע יוליה פרסילד והבמאי קלים שיפנקו שוגרו היום אל תחנת החלל הבינלאומית, לצלם שם את סרט הקולנוע הראשון בהיסטוריה • בכך הם מקדימים את טום קרוז, נאס"א ואלון מאסק שחברו עוד בשנה שעברה כדי לצלם בחלל סרט הוליוודי ראשון

מימין: קלים שיפנקו, הקוסמונאוט אנטון שקפרלוב ויוליה פרסילד לפני הטיסה לחלל / צילום: Reuters, Roscosmos/Handout
מימין: קלים שיפנקו, הקוסמונאוט אנטון שקפרלוב ויוליה פרסילד לפני הטיסה לחלל / צילום: Reuters, Roscosmos/Handout

רוסיה תהיה הראשונה שמצלמת סרט בחלל. הבמאי קלים שיפנקו והשחקנית יוליה פרסילד יוצאים היום (ג') כדי לצלם את סרט הקולנוע הראשון בחלל. הסרט, שנקרא "The Challenge", יקדים את הסרט ההוליוודי שמתכנן לצלם בחלל השחקן טום קרוז, באמצעות SpaceX של אלון מאסק, כפי שהכריזה נאס"א בשנה שעברה. בסרט הרוסי מגלמת פרסילד תפקיד של רופאה, שמוזעקת לטוס אל תחנת החלל כדי להציל את חייו של קוסמונאוט במצוקה.

תעשיית החלל של רוסיה נתקלה לאחרונה בקשיים עקב עיכובים, תאונות ופרשיות שחיתות, ולכן מדובר בהישג מפתיע שלה, מול הכוחות הגדולים של הוליווד ונאס"א, והכסף הפרטי ותנופת היזמות של אלון מאסק וג'ף בזוס.

פרסילד ושיפנקו יגיעו היום ל-12 ימים לתחנת החלל הבינלאומית כדי לצלם את הסרט שלהם. ילוו אותם, עד לנחיתה חזרה, שני קוסמונאוטים רוסים, שככל הנראה גם יופיעו בסרט.

"החלל הוא איפה שנעשינו חלוצים, ועדיין אנחנו שומרים על יתרון, למרות הכול", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב לאחר ההמראה. "נכון, אחרים דורכים לנו על הבהונות, אבל זה ברור שהתחרות היא ברוח טובה ובריאה. עבור המדינה שלנו, טיסה כמו זו, שמעלה את הפופולריות של ההישגים שלנו ושל תחום החלל באופן כללי, היא חדשות טובות".

התחרות בין רוסיה לארצות-הברית במרוץ החלל הייתה סימן היכר של המלחמה הקרה במאה ה-20. בעוד שרוסיה שיגרה את הלוויין הראשון לחלל ואף הטיסה את האיש והאישה הראשונים, ארצות-הברית ניצחה בענק עם הנחיתה של אפולו 11 על הירח ב-1969. בעשורים האחרונים המאבק הפך להיות שיתוף פעולה, וכעת שוהים זה לצד זה אסטרונאוטים אמריקאים וקוסמונאוטים רוסיים בתחנת החלל הבינלאומית.