מלונות בראון יבנו את המלון הראשון בנתב"ג בהשקעה של יותר מ-100 מיליון שקל

המלון, שבנייתו צפויה להתחיל ב-2022 ולהימשך כשנתיים, יהיה ממוקם בצד המערבי של טרמינל 3 ויכלול 400 חדרים • וגם: נייקי ישראל הודיעה לכ-65 קמעונאים כי היא מפסיקה לעבוד עמם • אירועים ומינויים

שי דיעי ויפעת אקסל מקבוצת סימבה-לוי, יורם שפירא מרש''ת, וליאון אביגד מקבוצת מלונות בראון / צילום: שחף סגל
שי דיעי ויפעת אקסל מקבוצת סימבה-לוי, יורם שפירא מרש''ת, וליאון אביגד מקבוצת מלונות בראון / צילום: שחף סגל

קבוצת מלונות בראון, בשיתוף קבוצת סימבה-לוי, יקימו את המלון הראשון בנתב"ג. המלון יהיה ממוקם בצד המערבי של טרמינל 3, ישתרע על שטח של 7.5 דונם, ויכלול 400 חדרים. היקף ההשקעה בפרויקט מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל. הבנייה צפויה להתחיל במהלך 2022, ולהימשך כשנתיים.

קבוצות בראון וסימבה-לוי יהיו שותפות בתכנון והקמת המלון. הוא יופעל על ידי מלונות בראון, המחזיקה כיום 21 מלונות בישראל ומלונות נוספים באירופה (הצפי הוא להגיע ב-2023 לכ-60 מלונות), וכן מפעילה את מתחם הספא בטרקלין המלך דוד. הקבוצה נמצאת בבעלות ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן.

חוזה השכירות הוא ל-25 שנים, שבסיומן יעבור המלון לידי רש"ת, זאת במסגרת הסכם הקומבינציה שהבטיח למלון בלעדיות בשדה לעשור הראשון, וכן הטבות נוספות כמו הטבות מס ומענקים בהתאם להחלטת ממשלה.

רשות שדות התעופה יצאה למכרז על המלון כבר לפני כשש שנים, אולם במשך זמן רב לא נמצאה אף רשת מלונאית שהייתה מעוניינת בפרויקט. לאחר ששונו תנאי המכרז, בדצמבר 2019 הוחלט כי קבוצת מלונות בראון תקים את המלון בשיתוף קבוצת אמן שבראשה עומד בן פסטרנק. על פי הצהרות, הוא היה אמור לכלול 200 חדרים, ואילו כעת כאמור הוכפל מספרם ל-400.

אלא שהשותפות עם קבוצת אמן לא צלחה, והפרויקט התעכב. בסופו של דבר נמצאה שותפה חדשה, קבוצת היזמות סימבה-לוי, המורכבת ממיזוג של שתי חברות. הראשונה היא קבוצת סימבה, המבצעת בעשור האחרון השקעות משמעותיות בתשתיות אנרגיה, מים, חקלאות וסייבר בעיקר באפריקה, מזרח אירופה, אמריקה הלטינית והודו; והשנייה היא קבוצת יהודה לוי, המשקיעה 70 שנה בנדל"ן מניב ברחבי הארץ, לרבות בתחום התיירות.

"חלמנו את הפרויקט במשך 15 שנים, ומצאנו את האנשים הכי מצוינים לעבוד איתם", אמר סמנכ"ל רשות שדות התעופה, יורם שפירא, באירוע שנערך לרגל חתימת החוזה. "פוטנציאל העסקים בנתב"ג הוא הגדול ביותר במדינת ישראל, ומלון כזה יעמיד אותנו בשורה אחת עם הנמלים המובילים בעולם".

לדברי המייסד והבעלים המשותף של בראון, ליאון אביגד, ויפעת אקסל, שותפה ומנכ"לית סימבה-לוי, בכוונתם להקים "מלון אייקוני, שיבלוט בנוף של נתב"ג וימשוך אליו לא רק אנשי עסקים וצוותי אוויר, אלא נופשים של ממש, שיבואו ליהנות מהעיצוב, הבריכה על הגג, אולם הכנסים, מתחם הספא והנוף הפנורמי עוצר הנשימה של ההמראות והנחיתות".

פרשת נייקי: לאן הולכים מכאן

לפני כארבע שנים הודיעה חברת נייקי כי היא משנה את מיקוד המכירות שלה, ותהיה פחות סיטונאית ויותר "ישירות לצרכן". השבוע המדיניות הזו הגיעה גם לארץ, כאשר נייקי ישראל הודיעה לכ-65 קמעונאים כי היא מפסיקה לעבוד עמם. חלקם מיהרו להאשים את קבוצת פוקס שתרוויח מהמהלך, בהיותה בעלת הזיכיון של חנויות נייקי בישראל (וכן חנויות פוט לוקר), אולם ראוי לשים לב כי היא לא היחידה - גם רשתות כמו מגה ספורט או המשביר ימשיכו להציע את המותג.

אחד הפתרונות לקמעונאים שנפגעו מהמהלך הוא לא לעבוד ישירות מול המפיץ הראשי, כלומר נייקי ישראל. "לפני חמש שנים, כשהיינו בתחילת דרכנו, גם אנחנו נאלצנו להתמודד עם מה שהחנויות הקטנות נאלצות להתמודד איתו כרגע - ריג'קט משיווק והפצת נייקי דרך היבואן הראשי", נזכר דקל סטולרו, מנכ"ל ובעלי אתר Shoesonline.

דקל סטולרו / צילום: יח''צ
 דקל סטולרו / צילום: יח''צ

הפתרון שלו היה לא לרכוש דרך היבואן בארץ אלא דרך חברות בחו"ל שעובדות עם נייקי העולמית. "כיום המערכות שלנו מחוברות למערכות של המחסנים והספקים הכי גדולים בענף הספורט בעולם, אשר עובדים ישירות עם נייקי העולמית. "הפתרון הזה גרם לעשרות חנויות ואפילו רשתות בארץ לקנות מאיתנו נייקי באופן שוטף, ואני צופה שלאור הסערה נגדיל משמעותית את כמות החנויות שיקנו מאיתנו".

אתר Shoesonline מוכר כיום לכ-30-40 חנויות את המותג נייקי. "ביום רגיל אנחנו מקבלים פניות בודדות מחנויות חדשות שטרם עובדות איתנו, אבל ביומיים האחרונים קיבלנו יותר מ-20 פניות ביום בנושא. אני מאמין שיש לנו בהחלט את הבסיס הטכני והיכולת לעבוד עם כל אותן חנויות שהמותג בחר לוותר עליהן".

נציין כי מהלך דומה מובילה חברת אדידס, ובשני המקרים, הצרכן הישראלי הוא שעלול להפסיד - ככל שפחות חנויות ימכרו את המותג, כך תהיה פחות תחרות והמחירים עלולים לעלות.

האם תרצו לקבל התראת בולשיט

מאות מייקרים, גיקים ויזמים בילו את סוף השבוע האחרון במרכז הימי בקיסריה, שם התקיים כנס גיקון GeekCon 2021. במרתון בן 52 שעות הם בנו יותר מ-46 פרויקטים לא שימושיים (!), מתוך מחשבה שבכך יש לעודד חדשנות ויצירתיות ללא גבולות ומסגרות.

בין המיזמים ניתן היה למצוא את "גיקון נינג'ה", מין הומאז' משעשע למשחק הארקייד פרוט נינג'ה; "טאמאגו'קי" - בוט שמבוסס על משחק הטמגוצ'י המוכר אשר הורג ג'וקים; פרויקט שמאפשר לבני אדם לשחות עם דגים בתוך האקווריום; וברביקיו לזמנים של מרחק חברתי - לוחצים על כפתור, ונקניקייה חמה ולוהטת "עפה" ישירות מהמנגל היישר לצלחת.

שני מיזמים נוספים הם טלפון סלולרי שמחייג עם חוגה; ו-Bullshit Detector - מכשיר חכם לניתוח קול, שקובע על פי התוכן של הדובר שיושב מולו, כמה בולשיט הוא מדבר. בהתאם, המכשיר פולט, אוטומטית, "גושי בולשיט", שגודלם בהתאם לכמות השטויות היוצאות מפיו של הדובר.

מצנח הזהב

עדו אהרוני, לשעבר הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, מצטרף לוועדה המייעצת של מעבדת החדשנות של מאסטרקארד ו-Enel X. אהרוני הוא מומחה ליחסים בינלאומיים ומיתוג מדינות , והוא יסייע למעבדה הן באיתור סטארט-אפים רלוונטיים והן בייעוץ אסטרטגי. 

עדו אהרוני / צילום: יח''צ
 עדו אהרוני / צילום: יח''צ

מורן קירשנר גולדברג, 35, מונתה לסמנכ"ל שיווק, פיתוח עסקי וחדשנות בדואר ישראל. גיא רוב, 44, מונה לסמנכ"ל הסחר של הדואר.

גיא רוב / צילום: רמי זרנגר
 גיא רוב / צילום: רמי זרנגר

פרופ' יורם בלשר, מומחה ברפואת ילדים, מונה לדיקן הפקולטה למנהל מערכות בריאות במרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן.

הפסיכולוג ד"ר גיא וינש מונה לסמנכ"ל אסטרטגיה ב-Circles, שפיתחה פלטפורמה לתמיכה קבוצתית על מנת שאנשים לא יצטרכו להתמודד לבד עם מצוקות רגשיות.

רחל נוימן תכהן כסמנכ"לית השיווק של חברת הפודטק הישראלית ביומילק. קודם לכן שימשה כראש אגף התקשורת בחברת הפארמה Roche Latam.

רחל נוימן / צילום: אלי מגרם
 רחל נוימן / צילום: אלי מגרם

עו"ד ענבל נבות-אייזנטל הצטרפה כשותפה למשרד לוצאטו עורכי דין מקבוצת לוצאטו.

עו''ד ענבל נבות-אייזנטל / צילום: מיכל לוצאטו
 עו''ד ענבל נבות-אייזנטל / צילום: מיכל לוצאטו

גל קפלן מונה לסמנכ"ל נכסים מניבים בחברת הנדל"ן פרשקובסקי, ואילן שם טוב מונה לסמנכ"ל התכנון בחברה.

האדריכל נתנאל אלפסי יעמוד בראש המחלקה לאדריכלות של המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. אלפסי הוא מומחה בחדשנות טכנולוגית באדריכלות, הציג תערוכות רבות בארץ ובעולם וזכה בפרסים.

חדשות טובות

ווסטרן דיגיטל ישראל סיימה מחזור רביעי של הבוטקאמפ לנשים חרדיות. במחזור השתתפו 25 נשים, ויותר ממחציתן נקלטו בצוותי הפיתוח של החברה. התוכנית מתקיימת בשיתוף עם עמותת קאמ-טק, מתוך רצון לשלב נשים חרדיות בתעשיית ההייטק, לקדם את הגיוון והרב-תרבותיות, וכמענה למחסור בעובדים.

קמא-טק, מיזם שמטרתו לקדם חרדים וחרדיות בעולם ההייטק החרדי, מצליח מדי שנה לשלב מאות צעירות חרדיות בחברות המובילות במשק, ומסייע להן לממש את הפוטנציאל הטכנולוגי. לתוכנית מתקבלות בוגרות סמינרים מצטיינות, שעוברות קורס למידה המשלב למידה עצמאית עם הנחייה פדגוגית צמודה במשך שלושה חודשים.