בורסות עולם | סיקור שוטף

הגז הטבעי צלל, וול סטריט ננעלה בעליות; עוד יום של ירידות לאוטונומו

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות של עד 0.4% • דאקס השיל 1.5%, פוטסי ירד ב-1.1% • מלאי חביות הנפט הגולמי בארה"ב עלה משמעותית בניגוד לציפיות והפיל את מחירי הנפט • הגז הטבעי צונח ב-9% • הביטקוין מתקרב ל-55 אלף דולר

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

יום המסחר בוול סטריט, שנפתח בירידות שערים, ננעל בעליות קלות במדדים המובילים.

מודרנה  מחקה כ-8.9% משוויה וגם אלקטרוניק ארטס, סיגייט, אמריקן איירליינס , ראלף לורן ודאו  רשמו ירידות חדות. מנגד, אפירם הולדינגס  זינקה בכ-20%, מארוול  עלתה כ-7%, סנטינל וואן וטאבולה התקדמו מעל 4%, סלברייט  עלתה ב-5%.

אוטונומו  שוב איבדה גובה ונפלה בקרוב ל-9%, ביום אקס  איבדה כמעט 8%, אינוויז ירדה בכ-5% וגלובל אי ב-4%.

הירידות בשוק הסחורות העמיקו והנפט איבד כ-2.5%. הגז הטבעי צלל בקרוב ל-10% בתגובה להכרזתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על כך שרוסיה תגדיל את אספקת הגז לאירופה. הזהב התחזק ב-0.25%.

בשוק הקריפטו העליות התחזקו והביטקוין נסחר תמורת קרוב ל-55 אלף דולר.

22:00

המדדים הגדולים בוול סטריט מחקו את הירידות שרשמו בתחילת יום המסחר בארה"ב וכעת הם נסחרים בעליות מתונות, הגבוהה מהן במדד הנאסד"ק שעולה ב-0.3%. בין המניות הבולטות במדד אפשר לציין את מארוול שמטפסת ביותר מ-7%, כאשר מנגד אלקטרוניק ארטס ומודרנה רושמות ירידות חדות.

הירידות בשוק הנפט שוב מתחזקות לאזור ה-2%, ונפט מסוג WTI נסחר תמורת 77.4 דולר לחבית. הגז הטבעי ממשיך לאבד גובה וצונח ביותר מ-9%, הזהב נסחר בעלייה קלה.

21:05

הירידות בוול סטריט התמתנו, וכעת דאו ג'ונס מאבד 0.3%, S&P 500 יורד ב-0.2% ואילו הנאסד"ק נסחר בתנודות קלות מעלה.

חברת משחקי הווידאו Electronic Arts  בולטת עם ירידה של מעל 7% וגם חברת המחשבים לנובו יורדת בשיעור דומה, מודרנה  מאבדת 4.8%, אמריקן איירליינס יורדת ב-4.3%.

גם בקרב הישראליות נרשמות ירידות, כאשר ביום אקס מאבדת מעל 8%, קלטורה  ואייסקיור מעל 4% וריסקיפייד 3.9%. יש גם מניות שמתחזקות הערב, בהן דאריו הלת' , סנטינל וואן , אינמוד  ופריון נטוורק .

בשוק הסחורות הירידות של הנפט הגולמי נרגעו וכעת עומדות על כ-1.4%.

שוק הקריפטו ממשיך להתנהל בעליות שערים, והביטקוין מטפס כבר ל-54.6 אלף דולר - זינוק של כ-30% בתוך שבוע. גם האת'ר מתחזק לרמה של 3,580 דולר, הדוג'קוין עולה ל-25 סנט.

19:55

המסחר בוול סטריט ממשיך להתקיים בירידות שערים. סקטור האנרגיה רושם ירידה בולטת של כמעט 2%, הגבוהה ביותר מבין המגזרים השונים, בדומה לשיעור הירידה של הנפט הגולמי. מניותיהן של חברות האנרגיה, ובהן אקסון , מרתון פטרוליום , BP  ושברון  נסחרות בירידות.

18:40

נעילה אדומה בבורסות אירופה: מדד דאקס השיל 1.5%, פוטסי ירד ב-1.1% וקאק ב-1.2%. גם בשאר הבורסות ביבשת נרשמו ירידות של יותר מ-1%, מלבד המדד בציריך שירד ב-0.2% בלבד.

דויטשה טלקום  בלטה בפרנקפורט לאחר שצנחה ביותר מ-5%, דויטשה בנק  איבד כ-1.2% וגם חברת הכימיקלים BASF  רשמה ירידה חדה. בלונדון הובילו את הירידות לוידס , וודאפון , ענקית האנרגיה BP , רולס רויס וגלנקור. 

בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית. בקרב המניות הישראליות בולטות עם ירידות גבוהות גלובל-אי אונליין , ביום אקס , סול-ג'ל טכנולוגיות , אינוויז  ואייסקיור מדיקל .

בשוק האג"ח התשואות מאבדות גובה. התשואה על האיגרת של הממשל האמריקאי ל-10 שנים יורדת ל-1.51%, התשואות על האג"ח קצרות הטווח עולות.

17:38

החזרה לשגרה של המשק האמריקאי לא מתקדמת כמצופה: מלאי הנפט הגולמי בארה"ב טיפס ב-2.3 מיליון חביות, בעוד שהצפי היה שהוא ירד בכ-400 אלף חביות לאור העלייה הצפויה בביקושים לדלק. בשבוע שעבר עלה המלאי ב-4.5 מיליון חביות.

הירידות בשוק הנפט האמירו ועומדות על כ-2% בשני סוגי הנפט. נפט מסוג WTI נסחר תמורת 77.4 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט תמורת 81 דולר לחבית.

16:35

יום המסחר בוול סטריט החל גם הוא בירידות שערים, במקביל למגמה השלילית בבורסות אירופה. נאסד"ק מאבד כ-0.8%, S&P 500 כ-0.6% ודאו ג'ונס כ-0.4%. 

בקרב המניות הישראליות, פרטנר ובריינסוויי מאבדות כ-4%, אינוויז יורדת ב-3%.

מנגד, העליות בשוק הקריפטו מתחזקות והביטקוין נסחר סביב 54.5 אלף דולר.

16:05

בורסות אירופה נסחרות בירידות גבוהות, כאשר דאקס וקאק משילים 1.6% ופוטסי יורד ב-1.1%. בפריז רנו ואיירבוס מאבדות 3%, בלונדון נרשמות ירידות בולטות לרולס רויס, לוידס, ברקליס, BP וקבוצת התעופה IAG. בפרנקפורט מניית דויטשה טלקום צונחת ב-4%.

החוזים העתידיים בוול סטריט ממשיכים לאותת על פתיחת מסחר שלילית בעוד כחצי שעה, כשמודרנה מאבדת כ-4% במסחר המוקדם וגם בריינסוויי, דלק US וטרמור מאבדות גובה בטרום.

ירידות גם בשוק הסחורות: החוזים על הנפט הגולמי יורדים ב-1%, הגז הטבעי מאבד מעל 4%.

בשוק הקריפטו עדיין נרשמות עליות שערים, והביקטוין כבר עומד על מחיר של יותר מ-52 אלף דולר - עלייה של 25% בתוך שבוע.

14:05

מתחזקות הירידות באירופה. המדדים המובילים יורדים בשיעורים של 1.8%-2.3%. במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של 1.5%-1.1%.  

 סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר, מציין כי "עוצמת ההתאוששות הכלכלית מעודדת את הבנקים המרכזיים להמשיך בתוכניותיהם להאט רכישות נכסים, ובהמשך להעלות את הריבית. למרות האתגרים בשרשרת האספקה הגלובלית, זרימת הסחר העולמי מתאוששת. זה מדגיש את החוזק של היסודות המחזוריים בעולם, הנתמכים בהתחייבויות להוצאה כספית ציבורית נוספת בארה"ב, סין ואירופה. רשתות האספקה ​​עדיין פועלות בצווארי בקבוק, ועד שהמצב יחזור לשגרה המלאים יישארו נמוכים. בינתיים אנו בלומברד אודייר צופים כי נראה אינפלציה מסוימת, כולל בשכר, בזמן שההשפעות המכניות והשפעות הבסיס של הריסטארט הכלכלי יימשכו. בסך הכל, אנו צופים שהאינפלציה הנוכחית תתברר כחולפת לפני שתתייצב על ממוצע לטווח ארוך. למרות שהמשקיעים מתמודדים עם תנודתיות לטווח קצר, הכלכלות אמורות להיות עמידות ולתמוך במשקיעים בעת האטת הצמיחה, זאת בזמן שבנקים מרכזיים יצמצמו את רכישות הנכסים ויעלו את הריבית - וכתוצאה מכך אנו צופים כי הצמיחה תחזור לרמות נורמליות ולרמות הפוטנציאל לטווח הארוך, ועל כן אנו ממליצים להישאר מושקעים בנכסי סיכון". 

12:05

מתחזקות הירידות באירופה. המדדים המובילים יורדים בשיעורים של 2%-1.3%. במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של 0.9%-1.3%.  

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שלה בארצות הברית זכתה בחוזה מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים מצבא ארה"ב לספק ציוד למערכות קסדה משולבות לטייס מסוג עבור צי מסוקי אפאצ'י AH-64. החוזה, שהנו בעל סכום גג פוטנציאלי של עד כ-76 מיליון דולר, יבוצע על פני תקופה של חמש שנים. הזמנת רכש ראשונה בהיקף של כ-6 מיליון דולר כבר התקבלה ותבוצע במהלך תקופה של שנתיים. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה שלילית. המדדים המובילים יורדים בשיעורים של 0.9%-1.3%. 

במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של 0.6%-0.8% והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.57%.

מחירי הנפט ממשיכים לטפס. חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 0.8% סביב 83.2 דולר לחבית לאחר עליות חדות בימים האחרונים.

08:05

בורסות אסיה נסחרות היום (ד') במגמה שלילית. באסיה מתקיים גם היום מסחר חלקי שכן הבורסות בסין סגורות (יחזרו לפעול ביום שישי) לרגל חג. מדד ניקיי בטוקיו נסוג בכ-1.5% ומדד האנג סנג רושם ירידה קלה. מדד הקוספי בסיאול יורד בכ-1.1%.

במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות קלות והתשואה על אג"ח ממשל אמריקאי ל-10 שנים עולה ל-1.57%.

בורסות ניו יורק התאוששו אתמול מהירידות שרשמו שלשום, בהובלת מניות הטכנולוגיה ויום המסחר ננעל בעליות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.9%, מדד נאסד"ק הוסיף 1.2% ומדד S&P 500 התחזק ב-1.1%. 

בזירת הקריפטו, הביטקוין עולה קלות ל-51,400 דולר. במסחר בסחורות, חוזה על נפט מסוג ברנט נסחר ביציבות סביב 82.5 דולר לחבית לאחר עליות חדות בימים האחרונים.

בחברת בלקרוק מציינים בסקירה שפרסמו כי "הקפיצה האחרונה בתשואות האג"ח האמריקאי הבהילה את המשקיעים. לא כל עליית תשואה היא זהה. התשואות עולות בעקבות הציפייה להעלאת ריבית והדבר עלול לפגוע בשווי מניות. אנו רואים את זינוק התשואה האחרון כתיקון חלקי של הניתוק בין הריסטארט החזק לבין ירידת התשואות שהובילה לפרמיית טווח דחוסה מדי. אנו בבלקרוק רואים בכך התאמה עדינה יותר ורואים את התשואות הריאליות השליליות המתמשכות ואת התרחבות ההרחבה כתומכת בנכסי סיכון".

"מאז האביב טענו בבלקרוק שהתשואות נמוכות מדי בהתחשב בריסטארט המתרחב ואמרנו כי בסופו של דבר התשואות יתוקנו. אנו רואים גידול דרסטי יותר בתשואה כבלתי מוצדק. הניתוח שלנו מראה שזינוק התשואה האחרון נבע מעליה בפרמיית הטווח או מהתגמול שדורשים המשקיעים בגין הסיכון להחזיק באג"ח ממשלתיות ארוכות טווח. אנו מאמינים כי פרמיות טווח גבוהות יותר בסביבה זו אינן חדשות רעות למניות, ויש לזכור כי התשואות הריאליות השליליות עדיין תומכות בנכסים. במהלך 6 עד 12 החודשים הקרובים אנו ממשיכים לתמוך בנכסי סיכון למרות שאנו מאמינים שהמרחב לרווחים נוספים בנכסי הסיכון הצטמצם ואנו עלולים לראות פרקי תנודתיות, כולל בשוק האג"ח. כמו כן אנו סבורים שהתשואות לטווח הקצר צפויות להישאר נמוכות יותר מאשר בתקופות קודמות שכן הבנקים המרכזיים שומרים על מדיניות גמישה, והתשואות לטווח הארוך יעלו בהדרגה על רקע התעוררות פרמיות הטווח ואינפלציה גבוהה יותר לטווח הבינוני".

על רקע זה צופים בבלאקרוק כי "הריבית הריאלית תישאר שלילית ותומכת בנכסי סיכון. אנו ממוקמים במשקל עודף קל במניות מבחינה טקטית, ומעדיפים מניות מחזוריות ואיכותיות. כמו כן אנו בעודף משקל במניות אירופיות כיוון שאנו מצפים משוק זה להרוויח יותר מהריסטארט העולמי המתרחב, ונמצאים במשקל עודף גם בחובות בשווקים מתעוררים הנקובים במטבע מקומי. אנו לא רואים את עליית תשואות האחרונה או את צמצום תכנית רכישת נכסים של הפד כגורם שיערער את השווקים המתעוררים, עקב תשואות ריאליות גבוהות ומאזנים חיצוניים טובים בכלכלות אלה. אנו במשקל נמוך מאוד באג"ח אמריקאיות מכיוון שאנו רואים עלייה הדרגתית בתשואות הנומינליות גם כאשר הפד עומד להתחיל לצמצם את רכישת הנכסים שלו עד סוף השנה ומעדיפים ניירות ערך המוגנים מפני אינפלציה על פני אגרות חוב, במיוחד לאחר הנסיגה האחרונה. בנוסף, אנו בתת משקל בהשקעות בדירוג אשראי גלובלי כיוון שאנו רואים מעט מקום לאפשרות לתשואה".