תולים את הסינר: 10 המלצות לשירותי משלוחים למי שנמאס לו מהמטבח

חגים זה כיף, ומשפחה זה דבר נהדר, באמת - אבל אחרי חודש של חגים צפופים וארוחות רבות-משתתפים, אזל הכוח לבשל • מזל שיש מאיפה להזמין משלוח

סוליקה. קציצות ברוטב, ממולאים, קובה ועוד מאכלים ביתיים / צילום: וולט ישראל ויעלי יצחקי
סוליקה. קציצות ברוטב, ממולאים, קובה ועוד מאכלים ביתיים / צילום: וולט ישראל ויעלי יצחקי

דלי וינו וההפיסרי של אביב משה | שכונת עיר ימים, נתניה

מתחם פיאנו שנפתח לאחרונה בשכונת עיר ימים בנתניה הוא מרכז מסחרי מפואר ורחב ידיים, מכיל שני מקומות מעולים (וכשרים) להצטייד בהם בשלל מטעמים הביתה. שניהם גם אוחזים בשאיפות גדולות להתרחב לרשתות ארציות בעתיד הנראה לעין.

דלי וינו, אחת החנויות המרשימות שנפתחו בשנה החולפת בארץ, היא היכל רחב ידיים שמכיל, כפי ששמו מעיד, מוצרי דליקטס ויינות בייבוא אישי ובמחירים מצוינים, כשאת כולם אפשר לקחת ולנשנש בשולחנות מחופי גפנים המשתרגות מחוץ לחנות.

וובה דיאצ׳נקו, בעלי הדלי וינו / צילום: ליה גלדמן
 וובה דיאצ׳נקו, בעלי הדלי וינו / צילום: ליה גלדמן

בהיצע: גבינות מרחבי העולם, פסטות ולחמים - וגם מאפים גיאורגיים כמו חצ׳פורי. הכל עטוף בניירות ממותגים ומשתדך ליינות (חלקם במבצעים משתלמים של 3 ב-120), יינות טבעיים מצויינים מהקווקז, שמפניה ועוד.

בצדו השני של המתחם הקים השף אביב משה את ההפיסרי (Happicerie), המעוצבת ומאירת העיניים. הדגש בוויטרינת האוכל המוכן הוא מרוקאי, מטבח שמשה העלה על נס במסעדתיו "בארכה" ו"מסה". כך יש כאן מאפה פאסטייה מחופה בפילו ("סוג של בקלאווה בשרית", אומר השף), ארטישוקים ממולאים, קוסקוס ותבשילים נוספים, לצד קוקטיילים מבוקבקים.

מתחם פיאנו נתניה. משלוחים מדלי וינו - באתר delivino.co.il

אגתה | תל אביב

מאז שהוקמה המעדנייה ברמת החייל, הפכה אגתה לאבן שואבת לפודיז מרחבי הארץ. החלל הנעים מכיל מבחר מסחרר של גבינות מרחבי העולם בייבוא אישי של הבעלים וכן נקניקים, מספר דו ספרתי של סוגי טונה ודגים כבושים, פסטות ארטיזנליות ומבחר חמאות.

המבחר מתעדכן ומתחלף תכופות, עם שלל גבינות ארטיזנליות, שקשה למצוא כמותן לא רק בישראל אלא גם בחלקים נרחבים של אירופה. יש גם סלמון מעושן מסקוטלנד, רביולים וטורטלינים מאיטליה ועוד. לא זול אך נהדר.

אגתה. אבן שואבת לפודיז / צילום: אנטולי מיכאלו
 אגתה. אבן שואבת לפודיז / צילום: אנטולי מיכאלו

 אגתה. ראול ולנברג 24 (רמת החייל), תל אביב. משלוחים אפשר לתאם עם גוסטב למרבית איזור המרכז

קשת טעמים

אוכל רוסי נהנה מרנסנס של מזטים עתירי מיונז, כיסונים ומאפים נפלאים. מי שמכין את כל אלו ברשת "קשת טעמים" הוא לא אחר מהשף המוערך יונתן רושפלד. כאן אפשר להצטייד במאפי פירושקי אווריריים ומעולים במילוי בשר מפורק או כרוב פיקנטי, צ׳יבורק, סלט הרינג וסלק ועוד.

רולדת סלמון בקשת טעמים / צילום: אנטולי מיכאלו
 רולדת סלמון בקשת טעמים / צילום: אנטולי מיכאלו

לצדם שלל גבינות מרחבי העולם, נקניקים, רוטב גיאורגי של שזיפים מותססים, פלמני בעבודת יד, בייבי חינקאלי מצוננים להכנה בבית, וכמובן שלל שוקולדים, מרציפנים ומתוקים בטעמים שונים ובמחירים משתלמים. מצוין.

קשת טעמים. Keshet-teamim.co.il - משלוח ראשון חינם

מרתה וקולינריק | חיפה

העיר התחתית בחיפה היא אחד המקומות הטעימים בישראל, בזכות סצנת מסעדות ערה, פאבים ומבחר מעדניות משלל עדות ומטבחים. למבחר הזה הצטרף השף אליאס מטר שהיה אמון על מסעדות כמו לוקנדה הנצרתית והקים את מרתה בלב האיזור. מבחר משלב גבינות, נקניקים במארזים מהודרים עם יינות, בשרים וכן מנות מוכנות שמכין מטר.

קולינריק סניף חורב / צילום: פלג אלקלעי
 קולינריק סניף חורב / צילום: פלג אלקלעי

במעלה הכרמל, במרכז חורב, מככב סניף מושקע של הרשת החדשה קולינאריק (יש גם אחד בקריית אונו), שם אפשר למצוא שלל מנות מושקעות לאירוח ובכלל הביתה, מאוכל אסיאתי ועד לממולאים. המבחר משתנה על בסיס יומיומי וכולל כ-90 מנות, כמו גם מגשי אירוח, לחמים, גבינות ויינות פרימיום מהעולם. המשלוחים זריזים ומגיעים ליעדם תוך שעתיים לכל היותר.

מרתה. המגינים 30, חיפה 04-6002055, קולינאריק, מרכז חורב חיפה. משלוחים לחיפה ונשר וכן לאזור רמת גן, פתח תקווה וקריית אונו דרך אתר קולינאריק (kulinarik.co.il)

דליקטסן וסוליקה | תל אביב

בצפון תל אביב יש מספר ספקיות אוכל מוכן מהוקצע, שהפכו לשם דבר בתחום. האחד הוא דליקטסן, מותג האוכל המוכן של חברת r2m ורותי ברודו. התפריט כולל שלל מאכלים ביתיים, משניצלים ועד ממולאים, וכן שלל גבינות, קינוחים ומאפים של הבייקרי.

סוליקה היא רשת נוספת של אוכל ביתי מהוקצע. על רבות מהמנות המסורתיות כאן אמונות מאמות בגמלאות, נשים מבוגרות שמעסיק השף אבי ביטון ושמשמרות כך מתכונים מסורתיים מהמטבח הבלקני, העיראקי, המרוקאי והסורי. בקיצור: אוכל נשמה זה כאן.

אוכל ביתי בסוליקה / צילום: נמרוד סנדרס
 אוכל ביתי בסוליקה / צילום: נמרוד סנדרס

דליקטסן. מרכז כוכב הצפון ואתר www.delitlv.co.il

משק עפאים | ירושלים

המתכונאי והחקלאי הדי עפאים פתח בשנים האחרונות בתי קפה וחנויות לתוצרי המשק בירושלים והסביבה. את המוצרים השונים אפשר להזמין כעת בכל רחבי הארץ באתר של עפאים.

בתפריט - מכל הטוב של היצרנים הארטיזנליים והמצטיינים של הארץ. סיידר של "המתססה", שמני זית, ריבות, טפאנד, פסטו וממרחי עשבים, מאפים ולחמים, מגשי אירוח מושקעים והכי הכי - גבינות העזים המצוינות של המשק. שווה מאוד.

אתר: Ofaime.com