קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט פורשים מניהול גיתם BBDO

המשבר בתעשיית הפרסום והתחרות הגוברת עם ההייטק ככל הנראה שלחו את השניים, שנמנים עם הדור הצעיר יחסית של המנהלים בענף הפרסום, לבחון יותר לעומק את האופציות שלהם לעתיד הרחוק • וינגסט ובכר-אמיתי: "נמשיך להיות חלק מגיתם תמיד"

יובל וינגסט וקרן בכר-אמיתי / צילום: ירון יצחקוב, איל יצהר
יובל וינגסט וקרן בכר-אמיתי / צילום: ירון יצחקוב, איל יצהר

סוגיית "פני ענף הפרסום לאן" מגיעה גם לדרגים הבכירים ביותר בענף הפרסום: לגלובס נודע כי המנכ"לים המשותפים של גיתם BBDO, קרן בכר-אמיתי ויובל וינגסט, הודיעו למנכ"ל הקבוצה עדו הר-טוב על כוונתם לפרוש מהתפקיד. ההודעה ניתנה לפני כחודשיים, ובימים אלה מנהל הר-טוב משא-ומתן עם מספר מועמדים שעשויים לתפוס את מקומם של השניים.

יש להניח כי עזיבתם של שני המנכ"לים בו-זמנית תעורר תהיות בתעשייה, אולם עבור גורמים המכירים את מארג היחסים בין השניים ובינם לבין הר-טוב, ההחלטה אינה בגדר הפתעה. וינגסט ובכר-אמיתי מונו יחד לאחר שהר-טוב הפך ליו"ר וקיבל לידיו את ניהול הקבוצה. השניים עבדו בסינרגיה מוחלטת, ובעת הקורונה אפילו עברו לחלוק את אותו החדר.

המינוי של השניים נולד מתוך דחיפה של הר-טוב, שרצה לפנות לעצמו זמן כדי לפתח עסקים חדשים של הקבוצה, ואכן בתקופת כהונתם השתתף הר-טוב בשלוש מערכות בחירות בתור הקמפיינר של בני גנץ ופעל להקמת חמישה עסקים חדשים בקבוצה.

אלא שבעוד שהר-טוב, שהוא גם שותף משמעותי בקבוצת גיתם ומכאן עתידו ברור, הלך והתפתח - המשבר בתעשיית הפרסום והתחרות הגוברת עם ההייטק חידדו את תקרת הזכוכית שיש גם לבכירים ביותר בענף, ושלחו את וינגסט ואת בכר-אמיתי, שנמנים עם הדור הצעיר יחסית של המנהלים, לבחון יותר לעומק את האופציות שלהם לעתיד הרחוק.

נזכיר כי כל תעשיית הפרסום מתמודדת בשנים האחרונות עם האפשרויות הפתוחות בפני העובדים בה לעבור לתעשיות אחרות ומתגמלות יותר. בקבוצות הפרסום הגדולות יש שתי דרכים להתמודד עם התופעה (בהצלחה חלקית): שיטת מקאן, שם התשלום לבכירים גבוה באופן משמעותי מהמקובל בענף; או שיטת אדלר-חומסקי, שם הבכירים הופכים להיות שותפים בעלי מניות.

קרן בכר-אמיתי / צילום: איל יצהר
 קרן בכר-אמיתי / צילום: איל יצהר

נציין כי גם שיטות אלה לא תמיד מצליחות - עיין ערך הפרסומאי אמיר גיא, שהוא בעל מניות באדלר-חומסקי ובכל זאת עזב את הענף לטובת מיזם משותף עם פייבר.

גיתם במובן הזה "נופל בין הכיסאות": במשרד, שנמנה עם אחת מארבע הקבוצות הגדולות בענף הפרסום, המנהלים הבכירים לא מקבלים אפשרות להפוך לבעלי מניות, וגם השכר שהם מקבלים איננו בר-תחרות אל מול המשכורות המרקיעות שחקים של תעשיות אחרות.

נראה כי וינגסט ובכר-אמיתי הבינו כי נקודת הזמן הנוכחית היא ההזדמנות שלהם לנסות תחומים אחרים מלבד פרסום - מה גם שצורת הניהול המשותפת לא הותירה סבירות גבוהה שהאחד יישאר ללא השנייה.

עוד נזכיר כי השניים ממש גדלו בתוך קבוצת גיתם: בכר-אמיתי הובילה בעבר פרויקטי תוכן שהתמקדו בעולם הצעירים עבור חברות מובילות כמו שטראוס, פלאפון ועוד. לפני כ-15 שנה היא הצטרפה לגיתם וכיהנה במספר תפקידים. טרם מינויה למנכ"לית משותפת היא כיהנה שלוש שנים כסמנכ"לית לקוחות ובארבע השנים האחרונות היא בתפקיד מנכ"לית משותפת.

וינגסט החל את דרכו כמנהל לקוחות במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, שם ניהל את תקציב דלק מוטורוס והוט. לפני כ-15 שנה הוא הצטרך לקבוצת גיתם והיה בין מקימי חברת הייעוץ BBDO IM. בשנת 2012 הוא חבר לצוות ההנהלה במשרד הפרסום Y&R ישראל, בו הוביל לקוחות עוגן כגון שטראוס, יטבתה, MSD, קולגייט ובנק מרכנתיל דיסקונט. לאחר קדנציה בת שלוש שנים כמשנה למנכ"ל Y&R, חזר וינגסט לגיתם לתפקיד סמנכ"ל לקוחות, ושנה לאחר מכן מונה למנכ"ל משותף.

וינגסט ובכר-אמיתי הם לא הראשונים שמנהלים ביחד 

הפורמט של ניהול משותף הוא חריג בשוק הפרסום בישראל. החיבור המוכר ביותר היה של אורי עיני ואמיר גיא, ששיתפו פעולה עוד מתחילת דרכם בשלמור-אבנון-עמיחי ועד למינוי שלהם כמנכ"לים משותפים ובעלי מניות באדלר-חומסקי. בגיתם, לעומת זאת, אין זו הפעם הראשונה שבקבוצה בוחרים להפקיד את מושכות הניהול מקצועי בידי שני אנשים: הר-טוב עצמו, שנחשב לבן-טיפוחיו של מושיק תאומים, ניהל בעבר את משרד הפרסום ביחד עם עמית לבני - אם כי עם הרבה פחות חיבור מזה שיש לוינגסט ולבכר-אמיתי. בהמשך פרש לבני, והר-טוב נותר מנכ"ל יחיד.

לא ברור עדיין אם הר-טוב יבחר גם כעת להפקיד את הניהול בידי שני מנהלים או שיחזור לפורמט המוכר של מנכ"ל/ית אחד/ת.

יובל וינגסט / צילום: ירון יצחקוב
 יובל וינגסט / צילום: ירון יצחקוב

עדו הר-טוב, מנכ"ל גיתם, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "קרן ויובל מסיימים בתום קדנציה מדהימה של 15 שנה בקבוצה, מתוכן 4 שנים כמנכ"לים של משרד הפרסום. הם היוו מופת של מקצוענות, חריצות והישגים גדולים ביותר. אני מאחל להם הצלחה רבה בהמשך הדרך ובטוח שיביאו מכישרונם לכל מקום שילכו".

גם וינגסט ובכר-אמיתי אישרו את הפרטים ומסרו בתגובה: "אנו גאים שהיינו חלק מתנופת הצמיחה שחווה קבוצת גיתם בשנים האחרונות. גיתם הייתה בסיס האם להתפתחות אישית ומקצועית, ואנו מסתכלים לאחור בגאווה גדולה ובסיפוק על השנים הללו. נמשיך להיות חלק מגיתם תמיד. תודתנו נתונה לכל עובדי המשרד לאורך השנים, ללקוחותינו ולבעלי המשרד על האמון וההזדמנות הנפלאה שנפלה בחלקנו".