אלביט תספק לצבא ארה"ב מערכות קסדה משולבות לטייסי אפאצ'י

החוזה, שהוא בעל סכום גג פוטנציאלי של עד כ-76 מיליון דולר, יבוצע על פני תקופה של חמש שנים • הזמנת רכש ראשונה בהיקף של כ-6 מיליון דולר במסגרת החוזה התקבלה ותבוצע במהלך תקופה של שנתיים

קסדת אפאצי של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
קסדת אפאצי של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

חברת אלביט מערכות  הודיעה כי החברה-הבת שלה בארצות-הברית, אלביט מערכות אמריקה, זכתה בחוזה מסגרת לכמות וזמן בלתי קבועים עם צבא ארה"ב לספק ציוד למערכות קסדה משולבות לטייס מסוג Integrated Helmet And Display Sight Systems (IHADSS) עבור צי מסוקי אפאצ'י AH-64.

החוזה, שהוא בעל סכום גג פוטנציאלי של עד כ-76 מיליון דולר, יבוצע על פני תקופה של חמש שנים. הזמנת רכש ראשונה בהיקף של כ-6 מיליון דולר במסגרת חוזה ה-ID/IQ התקבלה ותבוצע במהלך תקופה של שנתיים. חלקי ה-IHADSS יסופקו לצבא ארה"ב ממתקן ההנדסה והייצור של אלביט מערכות אמריקה שבפורט וורת', טקסס.

ה- IHADSS של אלביט מערכות אמריקה מציג מידע חיוני ישירות לנגד עין הטייס ובכך מספק לטייסי אפאצ'י פתרון אמין, שמאפשר להם לצלוח את המשימה ולשמור על הבטיחות של הצוות בזמן טיסה.

בנוסף ל-IHADSS עבור האפאצ'י, אלביט מערכות אמריקה מספקת את מעבד המשימה מרובה הליבות של מודל אפאצ'י AH-64E, שנועד לספק את כל הפונקציונליות של המערכות הנמצאות על האפאצ'י.

אלביט היא ספקית מובילה של מערכות אלקטרוניות לכלי טיס של צבא ארה"ב. החברה סיפקה עד כה למעלה מ-6,500 קסדות טייס ומערכות לשורה של מטוסי קרב ומסוקים הנמצאים בשימוש מבצעי בחיל האוויר, חיל הים וצבא היבשה האמריקאים, לרבות מטוסי האף 35, אף 15, ואף 18, וכן למסוקי הצ׳ינוק, וי 22, בלקהוק והאפאצ׳י של צבא ארה"ב.

רענן הורוביץ, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות אמריקה, מסר: "חוזה זה מהווה המשך של מערכת היחסים שלנו עם צי מסוקי האפאצ'י של צבא ארה"ב מזה מספר עשורים. ה-IHADSS תוכננה באופן ייחודי עבור האפאצ'י. המערכת מציגה מידע על הטיסה ועל המטרות ישירות לנגד עיני הטייסים. זהו יתרון טקטי משמעותי, המספק התמצאות מצבית מהימנה, הקלה בעומס העבודה של הטייסים, הגברת הבטיחות שלהם ומאפשר הצלחת הטיסה במשימות תובעניות".