וואלה | בלעדי

מנכ"ל וואלה עידו אשד פורש מתפקידו

במייל שנשלח לעובדים כתב אשד, המשמש כמנכ"ל וואלה מאז פרישתו של אילן ישועה: "הודעתי היום לדירקטוריון וואלה על רצוני לפרוש מתפקידי כמנכ"ל החברה" • לפני כניסתו לתפקיד ב-2019 כיהן אשד כסמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן בחברה

בנין וואלה בתל אביב. הבחירה בעידו אשד הייתה טקטית / צילום: איל יצהר
בנין וואלה בתל אביב. הבחירה בעידו אשד הייתה טקטית / צילום: איל יצהר

המנכ"ל הזמני-קבוע של וואלה עוזב את תפקידו: לגלובס נודע כי עידו אשד, המשמש כמנכ"ל וואלה מאז פרישתו של אילן ישועה, הודיע היום (ד') לעובדים כי הוא פורש מתפקידו.

במייל שנשלח לעובדים כתב אשד: "הודעתי היום לדירקטוריון וואלה על רצוני לפרוש מתפקידי כמנכ"ל החברה". לדבריו, "וואלה היה בית בשבילי בכל מובן המילה. הגעתי כמעצב צעיר לסטארט-אפ קטן וחדשני, עוד כשהמודמים היו מתקשרים עם הסאונד הזוועתי לאינטרנט, ואני יוצא ממנו כמנכ"ל (פחות צעיר ועם פחות שיער)".

עידו אשד / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות
 עידו אשד / צילום: רובי קסטרו - וואלה חדשות

אשד מתייחס לזמן בו קיבל את החברה - לאחר התפוצצות תיק 4000 ועם פרישתו של המנכ"ל הקודם אילן ישועה, ואומר: "קיבלתי את החברה בטיימינג מאתגר עם כוונה של בזק למכור את החברה, דרישה למהלכי קיצוץ ומפה תחרותית חדשה ומורכבת, אבל עדיין הצלחנו לשמור על מיקומנו כאתר מוביל, והכול בזכותכם! לאורך כל השנים הקסם של וואלה היה בעובדים שלה, ואתם ההוכחה שהעובדים עושים את החברה, ולא ההפך".

נזכיר כי קודם לתפקידו כמנכ"ל וואלה כיהן אשד בתפקיד סמנכ"ל בכיר למוצרים ותוכן, וכבר עם מינויו ב-2019 ברור היה לכל כי מדובר במינוי זמני. הבחירה להפקיד בידיו את ניהול האתר העידה על המקום שוואלה נמצאה בו באותה עת: אי-ודאות. אשד אומנם נחשב לדמות מוערכת, ותחום אחריותו נגע לניהול של כלל מוצרי החברה, לרבות בניית אסטרטגיית מוצרים, אבל הוא לא היה אמון על התווית מדיניות או חזון.

עם זאת, באותה עת וואלה הייתה על המדף, לאחר תקופה ארוכה שבזק מנסה למכור את האתר, טרם היה ברור מי יהיה בעל הבית העתידי שלה, וברור היה כי לזהות הקונה תהיה השפעה על זהותו של המנכ"ל. כך שברור היה שאף פיגורה מחוץ לחברה לא תבוא לקדנציה שהסבירות שתימשך זמן רב אינה גבוהה. ולכן הבחירה בו הייתה טקטית - מינוי של אדם שיכול לשמור על הקיים.

תהליך המכירה של וואלה התארך הרבה מעל הצפוי, אך בתחילת השנה נכנס רשמית בעל שליטה חדש - אלי עזור, שבהדרגה הפך את הצוות הניהולי לצוות שלו.