משרד התקשורת מאשר עקרונית את הסכם שיתוף הרשתות של סלקום וכלירמרק

אישור משרד התקשורת אמור לסלול את הדרך לכך שמחר בית המשפט יאשר הסכם חדש שבו כלירמרק, יריב לרנר וחזי בצלאל יחזיקו באסקפון סלולר ויפעלו כמפעיל סלולרי על גבי רשת סלקום

מנכ''לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין / צילום: תמונה פרטית
מנכ''לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין / צילום: תמונה פרטית

משרד התקשורת מקבל עקרונית את הסכם שיתוף הרשתות בין סלקום לבין קרן ההשקעות כלירמרק ואיש העסקים יריב לרנר. להסכם צפוי להצטרף חזי בצלאל, בעל השליטה באקספון סלולר. אישור המשרד הוא קריטי עבור אישור ההסדר של אקספון מחר (ה') בבית המשפט.

לדברי משרד התקשורת, "מבחינה ראשונית של גורמי המקצוע במשרד עולה כי בכפוף להבהרות ותיקונים ככל שיידרשו, גורמי המקצוע סבורים כי ניתן יהיה להמליץ למנהלת הכללית של המשרד על אישור ההסכם".

מהודעת משרד התקשורת עולה כי חסר מידע נוסף שקשור להעברת אמצעי השליטה בין החברות, ועד שהמשרד לא יקבל את המידע החסר, הוא לא יוכל לאשר הסכם שיתוף רשתות.

עם זאת, בשל המועד שנקבע מחר לדיון בבית המשפט, החליט המשרד להודיע כבר כעת כי עקרונית ההסכם עומד בתנאי המדיניות. כאומר, דבר זה צפוי להוביל לאישור של בית המשפט להסכם ההבראה של אקספון על-ידי כלירמק, לרנר ובצלאל, אשר יוציא אותה לדרך חדשה תחת בעלים חדשים ותחת הסכם שיתוף חדש עם סלקום.

ההסכם בין הצדדים הושג אחרי שבימים האחרונים הפעיל מנהל ההסדר של אקספון, עו"ד עמית לדרמן ממשרד AYR, מאמצים גדולים כדי להביא את הצדדים להסכם משותף, במקום להמשיך ולהתקוטט בבית המשפט.