תמי מוזס מקדמת עסקת בעלי עניין להשקעה של 10 מיליון שקל בחברה של בנה

בשלב ראשון תשקיע כנפיים אחזקות של תמי ודדי בורוביץ' כ-900 אלף שקל בחברת מויה תיירות הנמצאת בשליטת יריב מוזס-בורוביץ', כנגד הקצאת מניות שליטה בחברה • בד בבד תשקיע החברה במויה כ-10 מיליון שקל לצורך "העמדת מימון ראשוני לפעילותה"

תמי בורוביץ / צילום: שלומי יוסף
תמי בורוביץ / צילום: שלומי יוסף

לאחר משבר הקורונה, שגרם לקריסת עסקי חברת התעופה אל על ואילץ את בני הזוג תמי ודדי בורוביץ' לוותר על השליטה בה, הם פועלים להרחבת עסקיהם בענף החבוט, שבו הם פועלים באמצעות חברת כנפיים אחזקות שבשליטתם.

לאחרונה דיווחה כנפיים על מספר עסקאות, שהאחרונה שבהן - שהיקפה צפוי להגיע לכ-10 מיליון שקל - היא עסקת בעלי עניין שבמסגרתה מבקשת כנפיים להשקיע בחברת מויה תיירות הנמצאת בשליטת בנם של בני הזוג, יריב מוזס-בורוביץ'.

ההסכם בין הצדדים, שטעון אישור האסיפה הכללית של כנפיים, קובע כי החברה תשקיע בשלב ראשון במויה קרוב ל-900 אלף שקל, כנגד הקצאת מניות שליטה בחברה, ולסכום זה "עשוי להתווסף סך נוסף" - בהתאם לסכומים שישקיע מוזס-בורוביץ' במויה ממועד אישור ההסכם ועד להשלמת העסקה.

בד בבד, מבקשת כנפיים להזרים למויה עוד כ-10 מיליון שקל לצורך "העמדת מימון ראשוני לפעילותה", וזאת "בניכוי סכום השקעת החברה בהון של מויה במועד השלמת העסקה".

סכום המימון המדובר, "יועמד, מעת לעת ועל פי החלטת דירקטוריון מויה... וישמש הן עבור הוצאותיה השוטפות של מויה והן עבור מימון השקעותיה בתקופה של שלוש השנים הראשונות ממועד ההשלמה". כל סכום שיועמד כהלוואת בעלים ייפרע בשישה תשלומים שנתיים שווים, החל משלוש שנים ממועד השלמת העסקה, וכל הלוואה תישא ריבית שנתית בטווח של 3.5%-4.8%.

כיום מחזיק מוזס-בורוביץ הבן כ-80% ממניות מויה, ולאחר השקעתה של כנפיים חלקה במויה צפוי לעמוד על כ-70%, בעוד שחלקו של מוזס-בורוביץ הבן יצטמצם לכ-24% מההון.

מויה פועלת בתחום התיירות הקמעונית ובמסגרת זו עוסקת "בעצמה ובאמצעות מיזמים משותפים ושיתופי פעולה עם צדדים שלישיים, במכירת שירותי תיירות, ובהם כרטיסי טיסה, מלונאות, חבילות ושירותים נלווים, ללקוחות פרטיים ועסקיים וב'תיירות בוטיק'".

עוד מציינת כנפיים בעניינה של מויה, כי היא "פועלת לבחינת הרחבה אפשרית של פעילותה והשקעותיה לענפי ה-travel-tech (הממשק בין שירותי תיירות לבין פלטפורמות דיגיטליות ועוד), ולסקטורים נוספים בתחום התיירות, לרבות בדרך של השקעה בחברות או מיזמים בתחום, או בדרך של הקמת ורכישת חברות נישה".

מויה נוסדה בסוף שנת 2020, "במטרה, בין היתר, ליצור פלטפורמה בתחום התיירות תוך ניצול הסיטואציה בשוק ויציאת שחקנים ממנו", והיא החלה לייצר הכנסות באפריל 2021, בהיקף שעד כה "אינו מהותי" ביחס לפעילותה של כנפיים.

מוזס-בורוביץ צפוי להמשיך בתפקידו כיו"ר מויה גם לאחר העסקה עם כנפיים, בהיקף משרה של 75%, על בסיס משכורת חודשית של 28.5 אלף שקל והטבות נוספות. מויה שוכרת משרדים ברמת החייל מחברה פרטית של תמי בורוביץ', תמורת כ-34 אלף שקל בחודש.

כנפיים זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר את ההתקשרות מול מויה, ומסבירה בזימון, כי להערכתה, "ההשקעה במויה תיתן לחברה דריסת רגל בתחום שירותי התיירות הקמעונית, ובפרט ללקוחות עסקיים... וכן הזדמנות להרחבה אפשרית של הפעילות וההשקעה".

עוד לגבי ההשקעה במויה מסבירה כנפיים, כי בכניסתה לעסקה, החברה משקיעה סכומים בדרך של השקעה ישירה במויה, ובהתחייבות להעמדת הלוואות בעלים בהמשך.

כנפיים נסחרת בבורסה בשווי נוכחי של כ-120 מיליון שקל, אחרי שבשנתיים האחרונות מנייתה איבדה יותר מ-50% מערכה. בדוחות הכספיים האחרונים שלה כנפיים דיווחה על החזקה של כ-10% ממניות אל על, ומלבד זה היא בעלת השליטה בחברת גלובל כנפיים ליסינג (66%), העוסקת ברכישה, החכרה ומכירת מטוסים, ונסחרת בבורסה בשווי של כ-110 מיליון שקל, ושגם מנייתה צללה בכ-50% בשנתיים האחרונות.

כנפיים מתייחסת לאסטרטגיית הפעילות שלה ומסבירה, כי היא בוחנת "ביתר שאת בשנה האחרונה, עם השינוי בהחזקותיה באל על, אפשרויות והזדמנויות עסקיות לגוון את פעילותה והחזקות החברות בקבוצה באמצעות כניסה או השקעות בתחומי פעילות חדשים, לרבות כאלה המשיקים עם פעילות הקבוצה עד היום, ובכלל זה בענפי התיירות השונים".

כחלק מכך, בתחילת החודש עדכנה החברה הבת גלובל כנפיים, כי חתמה על הסכמים לרכישת שני מטוסי איירבוס 220, המוחכרים לחברת תעופה בצפון אמריקה, תמורת כ-74 מיליון דולר, אחרי שבחודש שעבר השלימה השקעה של כ-5 מיליון דולר בחברת התעופה הקפריסאית TUS, תמורת 49.9% ממניותיה.