זה פשוט: קריאייטיב שנון ופרזנטור אהוב עם הומור עצמי מנצחים את הברייק

מדד הפרסומות המדוברות נפרד מטרנד מחזות הזמר, ומביא למרכז הברייק שני פרזנטורים שמככבים על המסך בהרבה גרסאות של עצמם – רותם סלע ועידו רוזנבלום • לצד זה בולט ההישג של אילנית ואלירז - לעורר שיח על מותג בקטגוריית הניקיון, שבדרך-כלל קשה לייצר בה תהודה

עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך
עידו רוזנבלום בקמפיין נביעות / צילום: צילום מסך

לאחר שבמהלך השנה היה קשה להימלט מהכמות הבלתי נתפסת של פרסומות מזמרות, החודש הטרנד דעך ואת מקומו תפס חדש: שילוב בין פרזנטור אהוב לקריאייטיב שנון וזכיר. כפועל יוצא מזה, שלושת הקמפיינים המובילים החודש במדד המדוברות התבססו על שילוב מסוג זה.

בלי לבלבל את הצופים: קאזה עם רותם סלע

"על אף שהיא נמצאת בקמפיין טלוויזיוני באוויר בכל רגע נתון, רותם סלע הצליחה להזניק את קמפיין KAZA לראש הדירוג בזכות קריאייטיב שזכה לאהדה רבה ברשת", אומר שחר גור, סמנכ"ל מחקר בקבוצת יפעת. "השיח האוהד סביב הקמפיין זלג גם למחמאות על איכות המוצרים, המחירים והשירות של הרשת, ועל כן ניתן לשער שהפרסומת סייעה משמעותית גם במכירות".

ניר פרח, בעל סוכנות הבוטיק Team Perach לקריאייטיב ופרסום, מזכיר כי "בפרסום יש הסכם לא כתוב, שבו המותג ינסה לעניין אותנו במשך 25 שניות, ובתמורה אנחנו נסכים להקשיב למסר ב-5 השניות האחרונות של הפרסומת.

"קאזה עשו משהו מעניין, והצליחו לשלב את המסר המכירתי בתוך חלקה הקריאייטיבי של הפרסומת. כלומר, עוד לפני שמגיעות חמש השניות האחרונות של הסרטון, אנחנו כבר יודעים שמדובר בקאזה, ונחשפים למוצרים ולמחירים שלהם במהלך ריצת האמוק א-לה-פריס ביולר של רותם סלע".

רותם סלע בקמפיין רהיטי קאזה / צילום: צילום מסך
 רותם סלע בקמפיין רהיטי קאזה / צילום: צילום מסך

שרי סימן טוב, אשת קריאייטיב: "היו פה שני אתגרים: הראשון, הצגת קטלוג והארד סייל מוצרים ומחירים מבלי להרדים את הצופים, והשני, לעשות שוב (ושוב!) שימוש ברותם סלע, מבלי לבלבל את הצופים, מה היא מקדמת או מנחה או משחקת הפעם. לטעמי, עמדו יפה באתגרים: רותם הקלולס פורצת מהבית כטורנדו.

"כל הסצנות הן תירוץ להצגת פריטי הריהוט על הדרך, כך שקיבלנו גם הארד סייל מיופייף, גם אקשן, ושוב את סלע (שוב!) במיטבה. פתרון אלגנטי שאולי לא חדש ברמה הרעיונית, אבל עובד פה מצוין. עם זאת, מצער לראות שבמודעת הפרינט כפולת העמודים, דווקא בחרו להשכיב את רותם על ספה בתנוחה פתיינית נוסח המאה הקודמת".

מירן פחמן, בעל סוכנות הפרסום פונקט ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First: "פרסומאים נוהגים לחלק בנדיבות את הסופרלטיב 'גוד סוליד וורק' ללא מעט קמפיינים, אבל לרוב זו מכבסת מילים שמתארת עבודה די בינונית. הקמפיין של קאזה ראוי באמת לתיאור הזה, כי הוא באמת עבודה פרסומית טובה. יש פה רעיון סבבה, אחלה תסריט שמוציא את יכולות המשחק של סלע, ביצוע נהדר ותוצר שכיף לראות, מבלי לשים לב שזה בעצם סוג של קטלוג וידיאו".

דלית אורבך, קופירייטרית וסופרת: "לקחו קלאסיקה של אחת הפרסומות הכי ידועות לג'ינס ליוויס בשנות ה-80 - בחור מדלג על גדרות וחצרות, וקופץ לבריכות פרטיות כדי לשפשף את הג'ינס שלו. זו דרך מצוינת להראות ריהוט מהר - לתת לסלע לקפוץ בין דפי הקטלוג של קאזה, בשובביות אין קץ. עשוי אחלה, רק פחות מקורי, ויותר מדי סלע על המסך. הרבה יותר מדי".

מי צריך מגנזיום? נביעות עם עידו רוזנבלום

גור: "הפרסומת זכתה למספר הצפיות הגבוה ביותר ברשת בחודש החולף, הישג יפה ביחס למיקוד בנושא הקשה לעיכול של מגנזיום במים. מנגד, היא עוררה שיח מועט, שעיקרו תגובות ביוטיוב, כאשר רובן המכריע אוהדות ונוגעות לחוש ההומור של רוזנבלום ולהיותה משעשעת".

פרח: "די ברור מצפייה בפרסומת מה היה הבריף: 'הקהל חייב להבין שיש מגנזיום בנביעות'. ואכן, רוזנבלום עושה מאמץ אדיר, בסיטואציות שונות, כדי להעביר את המסר. הבעיה היא שבשום רגע לא מסבירים לנו מדוע שבכלל נרצה שיהיה לנו מגנזיום במים. כלומר, אם רוזנבלום היה משקיע את אותו מאמץ בלהסביר לנו שבנביעות אין מגנזיום כלל, כצרכן זה היה נשמע לי בריא וחשוב באותה מידה".

סימן טוב: "קשה לבקר סרט שכבר מבקר את עצמו בהומור עצמי, הפוך על הפוך. הפרסומת שוברת את ה'הזרה' בתהליך החושף את היצירה עצמה, וטוענת שאכן מוגזם להעביר כך את המסר שבנביעות יש מגנזיום טבעי (ואצל המתחרים אין? לא חשוב, הם הראשונים).

"הפקה מוגזמת (ועשויה נהדר, יש לומר) עם סלב מוגזם, שגם הוא כמו רותם סלע פרזנטור של מספר מותגים. הכול כאן מוגזם, ועדיין לא הבנתי למה מגנזיום כה חיוני למים שלי. אני תוהה אם לא היה מספיק לפמפם את המסר הזה בתשדיר חסות של 6 שניות, או להביא גם יותר ערך על הדרך".

פחמן: "מבין כל הפרסומות של החודש, זו ממש הצליחה להצחיק אותי. נכון, פרסומות שיורדות על פרסומות או מודעות לפרסומיותן כבר ראינו, אבל בזכות תסריט שנון, סיטואציות מצחיקות ופרזנטור שיושב בול, התוצאה היא ממתק אמיתי שכיף לראות שוב ושוב, ולא פחות חשוב, מצליחה להכניס לנו לראש את המסר שבמים של נביעות יש מגנזיום".

אורבך: "הז'אנר החדש של הפרסומות הסופר-מודעות לעצמן והבזות לכל הפרסומיות המוגזמת - יצא מהאף. אי אפשר להתכסות בעלה תאנה (רוזנבלום), ולשווק עלי תאנה - רוזנבלום מתנער בכריזמטיות מהיותו פרזנטור. זה כבר לא מצחיק. זה משומש ופומפוזי כמו האגו שלו. כן, זה עשוי יפה, וכן, רוזנבלום עושה את העבודה. רק תזכירו לי לאיזה מותג?".

תמונות מחיי אקונומיקה: טאצ' עם אילנית ואלירז

גור: "הופעה שנייה של אילנית לוי בדירוג הפרסומות המדוברות עבור טאצ', הישג מרשים בקטגוריה של ניקיון שקשה לייצר בה תהודה. סוד ההצלחה היה השילוב של פרסומת אהודה וזכורה עם התזמון של סוף ההריון, והלידה המתוקשרת של אילנית".

פרח: "כמו בכל תחום, גם פה הנוסחה 'שונה = בולט וזכיר' עובדת לא רע. הזוג המלכותי של קטגוריית חומרי הניקיון בסרטון נוסף גדוש בהומור עצמי. הפרסומת מצליחה להפוך את הקטגוריה הפונקציונלית של חומרי הניקוי לסיפור חביב על חשקי ההריון הדטרגנטיים של אילנית לוי, מה שאוטומטית עוזר לבדל את המותג מהמתחרים, שלרוב הולכים על סרטי השוואות לפני-אחרי".

אילנית לוי בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך
 אילנית לוי בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך

סימן טוב: "אם אתעלם מעניין המיזוגיניה (כן, רק לנשים יש תשוקה לניקיון) ומהפוליטיקה (אלירז שדה הוא סוג של דובר ימין) ומהקלישאה של נשים בהריון עם 'דודה' למשהו מוזר באמצע הלילה, לדעתי טאצ' עושה את אחד הקמפיינים המוצלחים בתחומו, ואת אחד השימושים המדויקים בפרזנטורים ובסלבס.

"לוי גויסה למותג בזכות אהבתה הקיצונית הידועה לסדר ולניקיון, שדה הוא בן זוגה והיא אכן ילדה לא מזמן את בתם המשותפת, כך שהכול יושב נכון ובול בפוני המעוצב. מתאים למיצוב המותג, לקהל המטרה, חושף על הדרך מוצרים ועשוי בהומור ובחינניות. 'תמונות מחיי נישואין' עם טאצ' אקונומיקה".

פחמן: "כמו הפרסומת של קאזה, גם במקרה של טאצ' הפרסומאים נאלצו להתמודד עם משימה לא פשוטה: להעביר את מגוון המוצרים הרחב של החברה בצורה יותר מעניינת מסתם קטלוג מצולם. ייאמר לזכותם שהם הצליחו לייצר סיפור, לחבר אותו בדרך משעשעת למציאות ההריונית של הפרזנטורים ולצאת מכל הסיפור עם תוצר חמוד פלוס, לשמור על שפת המותג של חולי ניקיון ואפילו לייצר שיחה בקטנה".

ברכות מאלביס פרסלי: בחירת שופטי גרנות

התוצר הקריאייטיבי המצטיין של החודש על פי שופטי גרנות, תחרות הקריאייטיב הישראלית, הוא בכלל ברכת שנה טובה שיצר מפיק המוזיקה לפרסומות ישי רזיאל. סביר להניח שראיתם את זה: אד סאליבן האגדי מארח את מלך הרוקנרול, אלביס פרסלי, בגרסה מעלפת לשיר '12 ירחים' של נעמי שמר. מדובר, איך לא, ביצירת דיפ פייק מדויקת בשילוב גרסה מוזיקלית משובחת במיוחד, שהפכה את הסרטון הזה לוויראלי מאוד בארץ וגם בעולם. רעיון גדול, ביצוע מוקפד ואימפקט אדיר, שמעבירים באמצעות ברכה תמימה את היכולות והיצירתיות של רזיאל.