הנהלת פלאפון ובזק בינלאומי מאיימת בהשבתת מגן

בעקבות עיצומי העובדים ההולכים ומחריפים, הנהלת קבוצת אלפא מזהירה מפני השבתת מגן שבכוונתה לנקוט

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. מאיים בהשבתת מגן בעקבות עיצומי העובדים / צילום: תמר מצפי
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. מאיים בהשבתת מגן בעקבות עיצומי העובדים / צילום: תמר מצפי

בעקבות סכסוך העבודה בקבוצת אלפא, הודיע היום (ג') מנכ"ל הקבוצה, רן גוראון, על כוונת ההנהלה להכריז על השבתת מגן בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. לדברי גוראון במכתב ששלח לעובדים, כל הניסיונות להידבר עם ועד העובדים ולהגיע עימם להבנות עד עכשיו, כולל ניסיונות הגישור, עלו בתוהו.

בשבועות האחרונים עיצומי העובדים בפלאפון ובבזק בינלאומי הולכים ומחריפים, והשבוע הם גם מונעים את השקת האייפון 13 - אירוע שמסב נזק כבד לחברה.

השבתת מגן היא זכות של המעסיק נגד זכות העובדים לשבות. ברגע שמעסיק בוחר להשתמש בזכות זו, ההסתדרות נדרשת לשלם את שכר העובדים.

לדברי גוראון, "עד עתה הכלנו את העיצומים בכל התקופה הארוכה, על אף שפגעו בחברה, בלקוחות ובעובדים. חזרנו והצענו לוועד להפסיק את הצעדים שנוקטים שני הצדדים, אך הצעה זו נדחתה על-ידו שוב ושוב. פעלנו על-מנת לקיים משא-ומתן ולהגיע להבנות תוך נקיטת אחריות ארגונית וערכית, מתוך הבנה כי כולנו נעבוד יחד ביום שאחרי, ולכן יש לשים דגש לא רק על התוצאה אלא גם על הדרך.

"כעת לא נותרה בידינו ברירה, ועובדים רבים נותרים ללא יכולת ממשית לעבוד כתוצאה מהעיצומים, ולכן נאלצנו להודיע על 'השבתת מגן', שמטרתה להגן על החברה. ההחלטה על ההשבתה בפועל, ככל שתינקט, מועדה והיקפה, תתקבל בהמשך בהתאם לעיצומים של הוועד, ונודיע על כך באופן מסודר".

נזכיר כי העובדים והנהלת קבוצת אלפא נמצאים בסכסוך עבודה מתמשך בעקבות השינויים שמתכננת ההנהלה במבנה הקבוצות. אלפא כוללת את פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. החטיבה העסקית בבזק בינלאומי אמורה להתמזג עם yes, והחטיבה העסקית שלה אמורה להתפצל ליחידה נפרדת.

העובדים דורשים כי עובדי פלאפון ועובדי בזק בינלאומי יישארו כיחידת מיקוח אחת במסגרת ההסתדרות הכללית, ואילו ההנהלה מתנגדת לכך וטוענת כי החברות נפרדות, ולא מוכנה לנהל עימם משא-ומתן משותף.

ועד העובדים בקבוצת אלפא מסר בתגובה כי "מנכ"ל מנותק ואטום, שכלל אינו מגיע למשרדי החברה בחודשים האחרונים, גורר את החברות על פי תהום, ובמקום להביא לפתרון המשבר, רק מעמיק אותו עוד יותר. אנחנו נמשיך להגן על העובדים ולשמור על החברות שאנחנו אוהבים והן הבית השני שלנו, על כל המשתמע מכך".