עובדי פלאפון ובזק בינלאומי פתחו בשביתה כוללת

העובדים דורשים לשמור על עובדי בזק בינלאומי שאמורים לעבור ל-yes במסגרת המיזוג בין החברות, כעובדי ההסתדרות הכללית • מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר בתגובה: "ייתכן כי יחולו שיבושים בשירות הלקוחות של החברה"

מטה בזק בתל אביב / צילום: Reuters, Amir Cohen
מטה בזק בתל אביב / צילום: Reuters, Amir Cohen

עובדי פלאפון ובזק בינלאומי החלו בשביתה כוללת, וזאת בעקבות כישלון המשא-ומתן בינם לבין ההנהלה. העובדים נוקטים עיצומים בשבועות האחרונים וכבר השביתו פעילויות רבות, אך כעת החליטו לממש את איום השביתה - דבר שההנהלה צפתה שיקרה.

השביתה בשתי החברות במקביל באה על רקע הדרישה לאיחוד מלא בין yes לבינם לצורך משא-ומתן כולל. אלא שעובדי yes מאוגדים תחת ההסתדרות הלאומית וכבר כרתו הסכם קיבוצי עם ההנהלה, כך שלמעשה ההסתדרות הכללית, שעומדת מאחורי פלאפון ובזק בינלאומי, מנסה להוביל לביטול הסכמים אלה ולהכפפת כל העובדים תחתיה.

הנהלת החברה טוענת כי אין לה סמכות להתערב בסכסוכים בין הוועדים וכן לקבוע מי ייצג אותם.

הנהלת שלוש החברות החליטה למזג בין החטיבה הפרטית של בזק בינלאומי ל-yes ולהקים חברת תקשורת לעסקים באמצעות החטיבה העסקית - מה שלמעשה מוביל לפירוקה של בזק בינלאומי. מהלכים אלה לא ייצאו לפועל כל עוד נמשך סכסוך העבודה. בהמשך עשויות להיות לכך השלכות בדמות עיכובים בתוכניות ההנהלה לקדם מכירה של חבילות טריפל דרך חברת yes. 

מפלאפון ובזק בינלאומי נמסר בתגובה: "בשל הכרזה על עיצומי עובדים ייתכן כי יחולו שיבושים בשירות הלקוחות של החברה. חשוב לציין כי השירותים אותם החברה מספקת, בהם הרשת הסלולרית ושירותי הגלישה, עובדים כסדרם. אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על אי-הנעימות הצפויה וקוראים לעובדים לגלות אחריות כלפי הלקוחות".