גנץ: אין שום תוספת בתקציב המוצע עבור פנסיות למשרתי צה״ל

בדיון של ועדת החוץ והביטחון בעניין התקציב אמר שר הביטחון כי בדיונים עם שר האוצר והרמטכ"ל עובדים על תוכנית לתוספת עבור דמי הקיום של החיילים הסדירים • כמו כן, לפי דיווחים שונים, צה"ל ומשרד הביטחון ישקיעו במאמץ למענה בטחוני לאיום הגרעין האיראני יותר מ-5 מיליארד שקלים מתקציב הביטחון

שר הביטחון בני גנץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר הביטחון בני גנץ / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

שר הביטחון בני גנץ אומר כי אין שום תוספת בתקציב המוצע עבור פנסיות למשרתי צה״ל. בדיון של ועדת החוץ והביטחון בכנסת בעניין התקציב אמר גנץ כי לאור דרישה משפטית "אנחנו מסדירים, בנפרד מתקציב המדינה, בחקיקה, הסדר שקיים משנות ה-60 וקיים בארגונים רבים במדינת ישראל. בהקשר לסכומים האמת היא שהורדנו ולא הוספנו. אנחנו מסדירים, מורידים וזאת תוך כדי שאנחנו שומרים על משרתי צה"ל ועל הבידול שבין לוחמים ושאינם לוחמים".

הוא הוסיף כי כעת בדיונים עם שר האוצר והרמטכ"ל עובדים על תוכנית לתוספת עבור דמי הקיום של החיילים הסדירים.

בסוגיית הביטחוניות אמר כי איראן מתקדמת לרמת העשרה שתאפשר לה להגיע לסף גרעיני ולכן במסגרת התקציב,"נשקיע ביכולות התקפה והגנה, נשפר את העליונות הטכנולוגית ונאיץ את המאמצים כדי שלישראל תמיד תהיה את היכולת להגן על אזרחיה בכוחות עצמה".

לפי דיווחים שונים, צה"ל ומשרד הביטחון ישקיעו במאמץ הזה למענה בטחוני לאיום הגרעין האיראני יותר מ-5 מיליארד שקלים מתקציב הביטחון.

בעניין אחר אמר כי בחודשים הקרובים, יחד עם רח"ל, המכון הגאולוגי ופיקוד העורף, תחובר מערכת ההתרעה הלאומית לתשתיות של המכון הגיאולוגי כדי להתריע בפני רעידות אדמה.

הוא הוסיף כי בתקציב מקודמים נושאים רבים כמו קידום מעבר אמ"ן לנגב, עיגון תוכנית ממדים ללימודים, מיגון הצפון סיוע במאמץ הלאומי מול הקורונה ורפורמת נפש למען נכי צה"ל.

תקציב הביטחון המוצע מגיע השנה ל-57.8 מיליארד שקלים ובשנה הבאה יעלה ל-58.4 מיליארד שקלים.