בעקבות ביקושים: מזרחי טפחות הגדיל את הגיוס בהנפקת האג"ח מ-2 מיליארד ל-3.6 מיליארד שקל

על רקע ביקוש של 5 מיליארד שקל בשלב המוסדי, החליטו בבנק להגדיל את הנפקת האג"ח ב-80% • מדובר באג"ח צמודות למדד המחירים לצרכן, לתקופת פירעון של שבע שנים, בתשואה של 0.7% מעל אג"ח ממשלתי מקביל

משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני
משה לארי, מנכ''ל מזרחי טפחות / צילום: אבשלום שושני

ביקושי יתר בשלב המוסדי של הנפקת האג"ח של מזרחי טפחות. אתמול (ב') הסתיים השלב המוסדי בהנפקה, כאשר בשל ביקושי שיא של קרוב ל-5 מיליארד שקל, החליט הבנק להגדיל את סכום הגיוס מ-2 מיליארד שקל ולהעמידו על כ-3.6 מיליארד שקל, כלומר 80% יותר מהסכום אותו התכוון הבנק לגייס.

בהנפקה הוצעו איגרות חוב של הבנק מסדרה חדשה - סדרה 62. מדובר באג"ח צמודות למדד המחירים לצרכן, לתקופת פירעון של שבע שנים.

במזרחי טפחות ציינו כי ההתעניינות הערה שאפיינה את השלב המוסדי, הגיעה משורה ארוכה של גורמים בשוק ההון. לאור הביקושים וסביבת המחירים הנמוכה יחסית - מרווח של כ-0.7% מעל אג"ח ממשלתי מקביל, החליט הבנק כאמור להגדיל את סכום הגיוס.

מנכ"ל הבנק, משה לארי אמר כי "ביקושי השיא וההצלחה המרשימה של ההנפקה, מעידים על האמון הרב ממנו נהנה מזרחי טפחות בשוק ההון, ועל הנגישות הרבה שיש לבנק למקורות מימון, זמינים וזולים יחסית, לצרכיו המגוונים". את ההנפקה הנוכחית הובילו רוסאריו קפיטל ואפסילון חיתום והנפקות, והיא בוצעה באמצעות מזרחי טפחות חברה להנפקות.

זו לא ההנפקה הראשונה של מזרחי טפחות השנה. ברבעון הראשון של 2021 ביצע הבנק הנפקה בינלאומית ראשונה שלו, שבמהלכה גייס 600 מיליון דולר באג"ח מסוג קוקו (CoCo), מגורמים מוסדיים מארה"ב, מאירופה ומאסיה.