נטפליקס ניפצה את תחזיות הרווח והגידול במנויים

ענקית הסטרימינג הציגה רווח למניה בסך 3.19 דולר ברבעון השלישי, לעומת תחזיות של 2.56 דולר; וגידול של 4.4 מיליון במספר המנויים, לעומת תחזיות שעמדו על 3.84 מיליון • ההכנסות הסתכמו ב-7.48 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות

נטפליקס / צילום: Shutterstock
נטפליקס / צילום: Shutterstock

נטפליקס פרסמה היום (ג') לאחר סיום המסחר בניו יורק את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2021, בהם עקפה את התחזיות בשורת הרווח. החברה הציגה רווח למניה של 3.19 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים של 2.56 דולר, על הכנסות של 7.48 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. 

ברבעון המקביל ב-2020 רשמה ענקית הסטרימינג רווח של 1.74 דולר למניה על הכנסות שהסתכמו ב-6.38 מיליארד דולר.

מספר המנויים העולמי גדל ב-4.4 מיליון, תחזיות האנליסטים היו כי החברה תציג גידול של 3.84 מיליון מנויים לסך של 212.9 מיליון מנויים משלמים ברבעון. בשנה שעברה, על רקע ההישארות הממושכת בבתים בשל מגפת הקורונה, רשמה החברה האצה בגידול במנויים. השנה על רקע פתיחת כלכלות ברחבי העולם והתגברות התחרות בשוק ה סטרימינג האט קצב הגידול. נטפליקס ניצבת עתה בפני תחרות מצד אפל, דיסני, אמזון ו-HBO. בניסיון להמשיך את הגידול במנויים הודיעה החברה ברבעון הקודם כי תיכנס לשוק המשחקים ובספטמבר הכריזה על רכישה ראשונה בתחום.

בסוף הרבעון הציגה נטפליקס את ההפקה המצליחה ביותר שלה כשהסדרה הקוריאנית "משחק הדיונון" שברה את כל השיאים של ענקית הסטרימינג ורשמה 111 מיליון צופים. הפופולריות של הסדרה השפיעה לטובה גם על המניה, אך זו עדיין מציגה ביצועים נמוכים ביחס לשוק. מניית נטפליקס  עלתה מתחילת השנה בכ-16%, לעומת עלייה של כ-28% שרשם מדד S&P 500.