בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; פייפאל מחקה כמעט 5%, מדיוונד זינקה

אייסקיור מדיקל קפצה לאחר חתימה על הסכם הפצה ראשוני למכירת מערכת ProSense בפולין • שינוי מגמה בנעילת המסחר באירופה, עליות שערים ברוב הבורסות בגוש • הריבית בסין נותרה ללא שינוי • מחירי הנפט הגולמי שבו לעליות לאחר פרסום נתוני המלאי בארה"ב

בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי
בורסת וול סטריט בניו יורק / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: S&P 500 ודאו ג'ונס עלו בכ-0.3% ואילו נאסד"ק ירד ב-0.1%, בין השאר בעקבות ירידות חדות של ASML ופייפאל . האחרונה ירדה לאחר שדווח בתקשורת האמריקאית שהיא מנהלת מגעים לרכישת פינטרסט . הרשת החברתית דווקא ריכזה את עניין המשקיעים לאחר הדיווח וזינקה ב-13%.

בקרב המניות הישראליות מדיוונד  בלטה עם עלייה של 9%, וגם אייסקיור מדיקל , רדהיל , מנקיינד , פלוריסטם , גלובל-אי  ואוטונומו  התחזקו. מנגד, קומפיוג'ן , פריון נטוורק , לייבפרסון , אורמת , אבוג'ן  וסולאראדג'  ירדו.

בעוד שמחיר הביטקוין נסק לאורך הערב וכמעט הגיע ל-67 אלף דולר - שיא של כל הזמנים - קרן הסל על החוזים העתידיים של הביטקוין עלתה בכ-3%. האת'ר המשיך להתחזק לאורך הערב ועבר את ה-4,100 דולר.

גם בשוק הסחורות המגמה חיובית הערב, כאשר נפט WTI התחזק ב-1% לרמה של 83.2 דולר לחבית ואילו נפט מסוג ברנט עלה ב-0.7% למחיר של 85.7 דולר לחבית. הזהב עלה ב-0.8%, למחיר של 1,785 דולר לאונקיה.

20:55

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת במגמה מעורבת, שכן מדד נאסד"ק מאבד 0.2% בעקבות ירידות של פייפאל , ענקית השבבים ההולנדית ASML  שפספסה את תחזיות השוק במכירות (אך עקפה אותן ברווחים), נטפליקס  ובוקינג . טסלה  נסחרת ביציבות לקראת פרסום הדוחות עם סיום המסחר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט, רדהיל בולטת עם עלייה של 6%, אייסקיור עולה ב-5%, מנקיינד  ב-4.8% וריסקיפייד  ב-4%. מנגד, ביומיקס  מאבדת כמעט 7%, פרוטליקס  וקומפיוג'ן  נסוגות ב-5%, פריון נטוורק  ואורמד  יורדות ב-4%, סולאראדג' , סטרטסיס , סימילרווב  ולייבפרסון  נחלשות ב-3% כל אחת.

19:40

מניית רדהיל  הישראלית ממשיכה בראלי, ולאחר שזינקה אתמול ביותר מ-13% היא מטפסת בשעה זו בקרוב ל-9%. שלשום דווח כי מנכ"ל החברה, סמנכ"ל הכספים שלה ובכירים נוספים רכשו מניות של החברה בהיקף כולל של כמעט מיליון דולר.

פייפאל ממשיכה לאבד גובה ויורדת כבר 4.5%, מניית נאסד"ק אינק  נחתכת ב-5% ונטפליקס  יורדת ב-2% לאחר שפרסמה דוחות אמש ועקפה את תחזיות האנליסטים.

טסלה  נסחרת בעלייה קלה של 0.2% לקראת פרסום תוצאותיה הרבעונית לאחר סיום יום המסחר.

בשוק הקריפטו נמשכות עליות השערים, כאשר הביטקוין נסחר תמורת 66.4 אלף דולר והאת'ר תמורת 4,079 דולר. מטבע הסולנה מזנק ב-11% לרמה של 172 דולר.

19:05

תאגיד הפינטק פייפאל בוחן את רכישת חברת המדיה החברתית פינטרסט לפי שווי של 39 מיליארד דולר, דווח בתקשורת האמריקאית. לפי פרסום בבלומברג, פייפאל פנתה לפינטרסט בנוגע לעסקה אפשרית לפי מחיר פוטנציאלי של 70 דולר למניה - פרמיה של 25% לעומת מחיר השוק של המניה בנעילת המסחר אמש, כ-56 דולר. מניית פינטרסט  מזנקת מעל 10% במחזור מסחר גבוה מהרגיל לאור השמועות בשוק, בעוד שמניית ענקית התשלומים פייפאל  מאבדת 3%.

18:35

המסחר באירופה ננעל בעליות קלות במרבית הבורסות, לאחר שינוי מגמה שכן לאורך היום חלקן נסחרו בירידות. העלייה הגבוהה ביותר בגוש נרשמה בליסבון, שם המדד התחזק ב-1.5%. מדדי דאקס ופוטסי ננעלו ביציבות, קאק התחזק בכ-0.6%.

בפרנקפורט בלטו לחיוב באייר , סימנס וסימנס אנרגיה, חברת התרופות מרק  ודויטשה בנק. בלונדון נרשמו עליות יפות לחברות התקשורת וודאפון  ובריטיש טלקום, לקינגפישר , יוניליוור וקבוצת ברברי.

בוול סטריט נמשך המומנטום החיובי, עם עלייה של 0.3% ל-S&P 500 ולדאו ג'ונס, בעוד שנאסד"ק רושם עלייה קלה מאוד. ביומיקס הישראלית מאבדת 7%, אורמד יורדת במעל 5%. מנגד, רדהיל ואייסקיור עולות בכ-6%.

מחירי הנפט הגולמי שבו לעלות לאחר פרסום נתוני המלאי הגולמי בארה"ב, שלפיהם המלאי בשבוע הקודם ירד בכ-400 אלף חביות נפט, בעוד שהתחזיות בשוק צפו עלייה של 1.8 מיליון חביות. נפט מסוג WTI עולה ב-0.4% לרמה של 82.7 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט עולה ל-85.2 דולר לחבית.

17:45

גם מטבע האת'ר מצטרף לחגיגה בשוק הקריפטו, וחוצה את רף ה-4,000 דולר ליחידה. שיא כל הזמנים של המטבע נרשם בחודש מאי האחרון, כשהגיע לרמה של 4,167 דולר.

גם הביטקוין ממשיך להתחזק, וחצה גם את רף ה-66 אלף דולר ליחידה.

16:50

הביטקוין בשיא כל הזמנים: חצה את רף ה-65 אלף דולר, ונסחר כעת סביב 65.5 אלף דולר. מדובר בעלייה של 5% בהשוואה לאתמול ובזינוק של כמעט 18% בהשוואה לשבוע שעבר.

השער הגבוה ביותר שבו נסחר הביטקוין עד כה היה באפריל האחרון, אז נסחר תמורת 63,540.9 דולר.

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים קלות מאוד. נטפליקס , שפרסמה אתמול דוחות חיוביים, לא הרשימה מספיק את המשקיעים והמניה מאבדת 3%.

אייסקיור מדיקל  הישראלית, שמזנקת גם כאן בת"א, בולטת עם עלייה יפה לאחר שדיווחה על חתימת הסכם הפצה ראשוני עם Mobile SCANMED Systems למכירה בלעדית של מערכת ProSense ואביזריה המתכלים בפולין. בתום שנים עשר חודשים מחתימת ההסכם הראשוני, צפויים הצדדים לחתום על הסכם הפצה בלעדי ארוך טווח.

באירופה בולטות לשלילה מניות פולקסווגן, רנו, רולס רויס וקבוצת התעופה IAG שיורדות בחדות במחזורים גבוהים, בין השאר על רקע הירידות שנרשמות היום בשוק הנפט הגולמי.

13:55

סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של לומברד אודייר, מציין בסקירה שפרסם כי "הפריחה הכלכלית בבריטניה נתקלת כעת באינפלציה מטפסת, בזמן שיש פחות כלים לניהול הצמיחה כיוון שהמדינה מתמודדת עם חוסרים באספקה ובעובדים, שוק עבודה לא יציב, ועליית עלויות הייצור והאנרגיה. בריטניה של עידן הפוסט-קורונה והפוסט-ברקזיט מחפשת להשקיע בפתרונות מבניים שלא יובילו להתחממות יתר של הכלכלה".

"הציפייה לריבית גבוהה אמורה לתמוך במטבע הבריטי בשלושת החודשים הקרובים. עם זאת, לאחר שהעלאות הריבית יתחילו לבלום את הצמיחה, השווקים יעבירו את המיקוד להשפעות השליליות של הברקזיט על המסחר בבריטניה, דבר שיחליש את הביקוש למטבע. אנו שומרים על עמדתנו ונמצאים במשקל עודף במניות בבריטיות - זאת כיוון שרוב החברות הבינלאומיות המתמקדות בבריטניה לא נפגעו מהמחסור בעובדים במדינה ומהעיכובים בשרשרת האספקה. המדדים בבריטניה, הכוללים חברות בנקאות ואנרגיה רבות נהנים בתורם מהריבאונד המחזורי, ועליית תשואות האג"ח האחרונה ומחירי הגז והנפט תומכים גם הם במניות במדינה הנהנות ממומנטום רווחים חזק".

12:00

הביטקוין נסחר ביציבות סביב 64,000 דולר. שי דתיקה, מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגטליים inx: "הביטקוין מבסס את עצמו כאחד מהמטבעות החזקים ונכס השקעה בתיקי השקעות של גופים מנהלים, שבירת שיא, היא איננה הפתעה. אם בעבר דובר על מחסומים פסיכולוגים בשווי הערך נדמה כי אלו נעלמו כלא היו. תחום המטבעות הדיגיטליים, מקבל הכרה של הרגולטורים השונים בעולם ומקבל הגדרות ברורות של מה מותר ומה אסור, כגון הפרדות בין טוקנים שהם מטבעות לבין טוקנים שהם ני"ע לבין נגזרים. אין ספק כי העולם הפיננסי כולו, כפי שאנו מכירים היום, יעבור בשנים הקרובות להיסחר על הבלוקצ'יין".

אבי סלמה מנכ"ל הנציגות הישראלית של Hyposwiss, ציין כי "בעוד גופי הרגולציה בישראל ממשיכים להישאר מאחור, הביטקוין שובר שיאים בזה אחר זה. אין ספק שעליות לצד ירידות יימשכו ותמיד יהיו ספקנים לעומת תומכים נלהבים. אך כשמביטים אל הזהב החדש בדמות הביטקוין והרגולציה העולמית אשר מתבהרת לה אט אט - רואים כי מדובר במהפכה בכלכלה המסורתית, מהפכה אשר מדינות שלא ייקחו בה חלק ימצאו את עצמם מחוץ לקרון שמאיץ את תנועתו לעתיד שנכתב ברגעים אלו".

10:15

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות עם נטייה לירידות.

08:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כאשר מדד ניקיי מוסיף 0.3%, שנחאי יציבה והונג קונג עולה ב-1.2%. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

חוזה על נפט מסוג ברנט רושם ירידה קלה והביטקוין נסחר ביציבות סביב 64,000 דולר.

הריבית בסין נותרה ללא שינוי - גובה הריבית עומד על 3.85% לשנה. 

יום המסחר בבורסות ניו יורק הסתיים אמש בעליות. מדדי נאסד"ק ו-S&P 500 עלו בכ-0.7%, ומשלימים חמישה ימי עליות , מדד דאו ג'ונס התחזק בכ-0.6%. 

עונת הדוחות בארה"ב מתקדמת ואמש לאחר סיום המסחר בניו יורק נטפליקס את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2021 בהם עקפה את התחזיות בשורת הרווח. החברה הציגה רווח למניה של 3.19 דולרים, לעומת תחזיות אנליסטים של 2.56 דולרים, על הכנסות של 7.48 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות. ברבעון המקביל ב-2020 רשמה ענקית הסטרימינג רווח של 1.74 דולרים למניה על הכנסות שהסתכמו ב-6.38 מיליארד דולר.

היום תפרסם טסלה את תוצאותיה לאחר סיום המסחר. החברה צפויה להציג רווח של 1.57 דולר למניה.