יעקב קוינט: להעלות את התשלומים של רמ"י לרשויות המקומיות

יעקב קוינט מציע להעלות את תשלום "חלף היטל ההשבחה" של רמ"י לרשויות המקומיות מרמה של 12% מתקבולי רמ"י על הקרקעות ל-20%

יעקב קוינט, מנהל רמ''י / צילום: איל יצהר
יעקב קוינט, מנהל רמ''י / צילום: איל יצהר

העלאת התשלומים שרמ"י משלמת כיום לרשויות המקומיות, בגין הקרקעות שמשווקות בשטחן, תסייע לרשויות להשלים את פיתוח תשתיות השכונות החדשות, ועל כן יש להעלות אותם. כך אמר היום (ד') מנהל רמ"י, יעקב קוינט בוועידת MUNI EXPO.

כיום, כשמאושרות תוכניות לפרויקטים חדשים, הרשויות המקומיות מקבלות הכנסות באחת משתי דרכים: כשמדובר בפרויקטים על קרקע פרטית, הן מקלות היטלי השבחה, בגובה של 50% מהשבחת הפרויקט (עליית שוויו); כשמדובר בפרויקטים על קרקעות רמ"י הן מקבלות 12% מהתקבולים של רמ"י באותו פרויקט. התוצאה היא, שרשויות מקומיות מקבלות מעט מידי כספים על פרויקטים של רמ"י.

על רקע זה התלונן ראש עיריית הרצליה משה פדלון בוועידה, לאור דבריו של קוינט כי השנה היא שנת שיא של מספר עסקאות, שתגיע ל-70 אלף יחידות דיור; פדלון הגיב, כי מדובר בטיפה בים וכי יש צורך לפתח את ההתחדשות העירונית.

"אנחנו מנסים לגשר עם הרשויות המקומיות ויש קונפליקט מבני. יש פה איזה מתח. אני מקווה שנפתור את היחסים ביננו", אמר קוינט, והמשיך כי "אני חושב שהגדלה של חלף היטל ההשבחה ייצר שותפות בנקודה של שיווק הקרקע. ברגע שהשיעור יעלה זה יאפשר לרשות המקומית לבנות ולממש את התשתיות שפדלון מפרט. אם נעלה את חלף היטל ההשבחה בזה תיפתר הבעיה ותהיה שותפות אמיתית".

בהמשך אמר קוינט לגלובס, כי הרעיון הוא להעלות את חלף היטל ההשבחה לרמה של 20% מהתקבולים, וכי הנושא נבחן ומגובשת עבודת מטה בנושא.