עולה לכביש: ירון יעקובי ירכוש מניות אלקטריאון ביותר מ-42 מיליון שקל

הון הטבע, מבעלי השליטה בחברת הכביש החכם אלקטריאון, תמכור ליעקבי 200 אלף מניות ותעמיד לרשותו אופציה לרכוש מחצית מיתרת החזקותיה • מחיר הרכישה גבוה בכ-35% ממחיר המניה בשוק • באוגוסט מונה נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין לנשיא החברה

האוטובוס החשמלי של אלקטריאון / צילום: קובי ישעיהו
האוטובוס החשמלי של אלקטריאון / צילום: קובי ישעיהו

חברת הטכנולוגיה אלקטריאון וירלס , שפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות טכנולוגיית "כביש חכם", מדווחת הבוקר (א') לבורסה כי הון הטבע, מבעלי השליטה בחברה, התקשרה בהסכם למכירת 200 אלף ממניות החברה למשקיע ירון יעקבי, וזאת בתמורה ל-42 מיליון שקל.

מחיר המניה נכון לנעילה ביום חמישי האחרון הוא 156 שקל, כך שמחיר הרכישה (כ-212 שקל למניה) גבוה ביותר מ-35% ממחיר השוק. המניה נסחרת בת"א בשווי שוק של 1.5 מיליארד שקל.

עוד דיווחה החברה כי יעקבי יוכל לרכוש עד 444.4 אלף ממניות החברה (שהן למעשה מחצית מיתרת ההחזקות של הון הטבע באלקטריאון) בתמורה ל-162 שקל למניה, ובסך הכל כ-72 מיליון שקל. האופציה תעמוד בתוקפה החל ממועד השלמת העסקה ולמשך 90 יום לאחר מכן והיא תהיה ניתנת למימוש בבת אחת או במספר פעימות. בתקופת האופציה, התחייבה הון הטבע שלא לבצע כל מכירה וחלוקה בעין במניותיה בחברה.

בכפוף למימוש האופציה במלואה, התחייבה הון הטבע שלא לבצע כל דיספוזיציה ביתרת מניותיה (444.4 אלף מניות נוספות) במהלך 18 חודשים ממועד החתימה או עד מועד רישום למסחר או הנפקת מניות החברה (לרבות מכירה ל-SPAC) מחוץ לישראל - המוקדם מביניהם. בתקופת החסימה הון הטבע תוכל להציע ליעקבי לרכוש את יתרת מניותיה בחברה, או חלק מהן, במחיר למניה שייקבע בהתאם לשער הנעילה של מניית החברה בבורסה בסיום יום המסחר האחרון טרם מועד ההצעה. 

שת"פ עם דן ומינוי נשיא לשעבר כנשיא

בתחילת החודש הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם חברת האוטובוסים דן לביצוע פרויקט להטמעת מערכת טעינה אלחוטית במסופים התפעוליים בהם דן מבצעת שימוש. דן תשלם לאלקטריאון כ-6 מיליון שקל בשנה על השימוש בשירות, ואלקטריאון התחייבה להקצות לדן 130,000 מניות RSU ועוד 100,000 אופציות.

בחודש אוגוסט האחרון עדכנה אלקטריאון על מינויו של ראובן (רובי) ריבלין לתפקיד נשיא החברה, זמן קצר אחרי שסיים את כהונתו כנשיא העשירי של מדינת ישראל. באלקטריאון הסבירו, כי תפקידו של ריבלין יכלול קידום שיתופי פעולה של החברה עם ממשלות וחברות גלובליות וחשיפת פעילותה "למקבלי ההחלטות ברחבי העולם". עוד הוסיפה אלקטריאון, כי היא משתפת פעולה "עם ממשלות, עיריות וחברות גלובליות", והיא רואה בריבלין "כאישיות בעלת יכולת משמעותית לתרום ליצירת שיתופי פעולה נוספים מסוג זה בשווקים קיימים וחדשים ובכך לסייע לחברה להגשים את מטרותיה העסקיות וחזונה".