בעקבות העלייה בתחלואה: סין תתחיל לחסן ילדים מגיל 3

הממשל הסיני מגלה אפס סובלנות כפלי התפרצויות, ולפחות חמישה מחוזות פרסמו צווים המורים לחסן ילדים מגיל שלוש • החשש העיקרי: התפרצות של וריאנט הדלתא • 76% מאוכלוסיית המדינה כבר חוסנה - רובם בחיסונים מתוצרת סינית

תור לחיסון בבייג'ינג / צילום: Associated Press, Andy Wong
תור לחיסון בבייג'ינג / צילום: Associated Press, Andy Wong

ילדים מגיל שלוש יתחילו לקבל חיסון נגד קורונה בסין - מדינה שבה שיעור ההתחסנות עומד על 76% והרשויות מגלות אפס סובלנות להתפרצויות של הנגיף. רשויות ממשלתיות ועירוניות בחמישה מחזות לפחות פרסמו צווים לפיהם ילדים בגיל 3 עד 11 ידרשו לקבל חיסון נגד קורונה. 

הרחבת החיסון גם לילדים מגיל שלוש משקפת את חוסר הסובלנות של הממשל להתפרצויות מחודשות של הנגיף. ועדת הבריאות הלאומית דיווחה על 35 מקרי העברה של הנגיף ב-24 השעות האחרונות. 

סין הנהיגה סגרים, בידודים וחובת בדיקות כחלק מהמאמץ שלה לעצור את התפשטות הנגיף במדינה. זאת בזמן שחיסנה 1.07 מיליארד איש מתוך 1.4 מיליארד אזרחיה. הממשל הסיני מודאג במיוחד מווריאנט הדלתא שנחשב למידבק יותר ומפעילה אמצעי זהירות נוקשים יותר מחשש שהווריאנט יחדור למדינה ויתפשט באמצעות תיירים. זאת בזמן שבסין מתכוננים למשחקים האולימפיים בבייג'נג בפברואר 2022.

בסין משתמשים בעיקר בחיסונים של סינופארם ושל סינוואק שנמצאו יעילים נגד מחלה קשה ונגד הדבקה לפי נתונים רשמיים שפורסמו. אלא שהיעילות שלהם נגד וריאנט הדלתא, לא הוכחה עדיין - אם כי גורמים רשמיים טוענים כי הם נמצאו יעילים גם נגד הווריאנט.