עוד רכישה לאיירון סורס: קונה את החברה הישראלית Bidalgo

ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר, כך שניתן להעריך שהסכום אינו מהותי עבור איירון סורס

תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום
תומר בר זאב, מנכ''ל איירון סורס / צילום: יונתן בלום

רכישה שנייה לאיירון סורס תוך פחות משבועיים: לאחר שהודיעה על רכישת החברה האמריקאית Tapjoy תמורת 400 מיליון דולר מוקדם יותר החודש, היום דיווחה איירון סורס על רכישת החברה הישראלית Bidalgo. ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר, כך שניתן להעריך שהסכום אינו מהותי עבור איירון סורס. 

נציין כי החברה הייתה במשא-ומתן להימכר ב-100 מיליון דולר לקרן השקעות בשנת 2017, אך הרכישה בוטלה, כך על פי PitchBook. 

איירון סורס, בניהולו של תומר בר זאב, מספקת פלטפורמה של מוניטיזציה ופרסום עבור אפליקציות. היא החלה להיסחר בוול סטריט בחודש יוני האחרון לאחר שמוזגה לחברת SPAC לפי שווי של 11.1 מיליארד דולר, וכיום היא נסחרת בשווי של 11.9 מיליארד דולר. המיזוג ל-SPAC כלל גם גיוס הון ובסוף הרבעון השני היו לה בקופה למעלה מ-700 מיליון דולר במזומן.

לפי נתוני IVC, החברה הנרכשת Bidalgo הוקמה ב-2010 על-ידי פלאי בארי המכהן כמנכ"ל, ניב ימיני, מור בארי ועודד פריד. באיירון סורס מציינים כי הטכנולוגיה של Bidalgo מאפשרת למשווקי אפליקציות לייצר צמיחה ומספקת להם ראות ושליטה על תהליך ההשקעה בשיווק. לפי איירון סורס, בשילוב עם הפתרון הקיים שלה ( Luna Labs), "הרכישה מאפשרת לאיירון סורס להציע ספקטרום רחב יותר של מוצרים ממוקדי שיווק, ולהרחיב את הכוח והערך של הפלטפורמה שלה למשווקי אפליקציות". נוסף על כך מגדילה הרכישה את נוכחותה של איירון סורס בשוק האפליקציות, שבו לחברה הנרכשת יש בסיס לקוחות שאינו רק מתחום המשחקים, אלא גם אפליקציות חברתיות, דייטינג ואי-קומרס.

בכתבה שפורסמה על Bidalgo בגלובס לפני 4 שנים, נכתב שהחברה לא גייסה כסף והצליחה לצמוח בשוק בעזרת מודל שבנוי על 5%-20% מתקציב המפרסמים לרכישת מדיה במובייל.

לדברי עומר קפלן, CRO ומייסד משותף של איירון סורס, זה קריטי שלמפתחי האפליקציות תהיה יכולת למדוד, לשלוט ולהקצות ביעילות כסף לערוצי השיווק השונים. לכן לדבריו השילוב עם Bidalgo הגיוני במיוחד. הוא הוסיף כי הרכישה היא חלק מאסטרטגיה להכניס לפלטפורמה של איירון סורס את פתרונות השיווק.

פלאי בארי, מנכ"ל ומייסד משותף ב-Bidalgo, מסר כי "כשהקמנו את החברה לפני יותר מעשר שנים, היה לנו יעד פשוט: רצינו לבנות את הפלטפורמה הטובה ביותר למשווקים לייצר אופטימיזציה של ההשקעות שלהם לצורך קבלת תוצאות עסקיות יוצאות מהכלל. עם השתנות התעשייה, וזיהינו את החשיבות של אנליזה יצירתית לצורך מתן יותר ראות ושליטה למשווקים, והשקנו כלים חדשים לפלטפורמה שלנו, שמנהלת כיום מעל מיליארד דולר הוצאות מדיה בשנה. השילוב של Bidalgo עם איירון סורס יאפשר ליצור היצע ייחודי למשווקים במובייל".

תומר בר זאב, מנכ"ל איירון סורס ואחד ממייסדיה, ציין כי לשתי החברות יש לקוחות משותפים שמשתמשים בפתרונות של כל אחת מהן. "הדבר לא רק מדגיש את הערך של שילוב ההיצע אלא גם עדות לחוזק של הגישה שלנו לכלכלת האפליקציות (App Economy) והגישה שבה הלקוח במרכז".