סער: "העברת התקציב - הדבר החשוב ביותר"; לפיד: "התקציב יעבור"

בתוך כך, בישיבת סיעת הרשימה המשותפת התייחסו לתקציב ואמרו כי למרות שהם תומכים בתקציב לחברה הערבית, הם מתנגדים לתקציב כולו • המשמעות היא שלקואליציה אין אפשרות לקחת הימור בנושא האצבעות התומכות בתקציב, והם יידרשו לבדוק שכל 61 החברים בה תומכים בו מבעוד מועד

שר המשפטים גדעון סער / צילום: שלומי יוסף
שר המשפטים גדעון סער / צילום: שלומי יוסף

שר המשפטים גדעון סער התייחס בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה להעברת תקציב המדינה בשבוע הבא, ואמר כי "העברת התקציב בחוק ההסדרים היא הדבר החשוב ביותר בכדי לסיים את המשבר הפוליטי הממושך בתולדות ישראל ולהתחיל להחזיר את ישראל לפסים של יציבות פוליטית וכלכלית. הממשלה עשתה את זה. אתמול הממשלה קיימה דיון חשוב מאוד בתוכנית לטיפול באלימות המשתוללת במגזר הערבי. אחרי שנים ארוכות של הזנחה שהביאו להידרדרות חמורה בביטחון הפנים ובמשילות - כל המערכות מתכווננות למאבק משותף ונחוש בפשיעה החמורה".

סער הוסיף "הגענו היום להסכמה שכוללת את כל סיעות הקואליציה על נוסח התיקון בנוגע להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה: נחוקק הוראת שעה לשנה וחצי כדי שאפשר יהיה לבחון את הדברים. אני עובד על עוד סדרת חוקים ואביא אותם בהקדם לאישור הממשלה והכנסת. אנו חייבים לחולל מפנה במאבק בפשיעה המשתוללת". 

לפיד: "התקציב יעבור" 

לפניו בישיבת סיעת יש עתיד אמר יו"ר הסיעה ושר החוץ יאיר לפיד כי התקציב יעבור. "אני רוצה רגע לנקות את כל הרעשים ולהתמקד בעיקר: התקציב יעבור. הקואליציה עובדת. חלק גדול מהקשיים זה כי אנחנו מתעקשים לטפל בדברים שלא טיפלו בהם עשר שנים. תסתכלו רק על מה שהיה אתמול בממשלה ובכנסת: מטפלים בחברה הערבית. מטפלים במשבר האקלים. מטפלים בניצולי שואה. בתנועות הנוער. בקהילה הלהט"בית. באנשים עם מוגבלויות. מטפלים בכל מה שהוזנח שנים. זו לא ממשלה עשרה אחוז ימינה, זו לא ממשלה עשרה אחוז שמאלה - זו ממשלה מאה אחוז לטובת אזרחי ישראל".

בעוד לפיד נתן גיבוי להחלטת שר הביטחון בני גנץ להכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור, ואמר כי "זו החלטה טובה שהייתה צריכה להיעשות" - יו"ר סיעת העבודה מרב מיכאלי תקפה את גנץ על הדרך בה פעל. היא אמרה כי "הדרך שבה זה נעשה גרמה לנזק בקרב ידידותינו הגדולות. זה לא היה צריך לקרות. צעד כזה נגד ארגונים שבחלקם הם של החברה האזרחית צריך לעשות בחרדת קודש". 

מוקדם יותר התייחסו בישיבת סיעת הרשימה המשותפת לתקציב ואמרו כי למרות שהם תומכים בתקציב לחברה הערבית, הם מתנגדים לתקציב כולו. המשמעות היא שלקואליציה אין אפשרות לקחת הימור בנושא האצבעות התומכות בתקציב, והם יידרשו לבדוק שכל 61 החברים בה תומכים בו מבעוד מועד. 

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, יצא נגד ההחלטה של גנץ להכרזה על הארגונים הפלסטיניים כארגוני טרור. "אם הארגונים האלה הם ארגוני טרור, אז נלסון מנדלה הוא טרוריסט", אמר. ח"כ אחמד טיבי ציין: "אנחנו ניפגש עם נציגי הארגונים כדי להביע שאט-נפש מההחלטה".

בנט: "לא צריכים להתנצל" 

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בישיבת סיעת ימינה: "אני רוצה לומר לכם משהו מהלב.
אנחנו מתחילת הדרך תחת קמפיין פייק בעוצמות קשות ביותר. האופוזיציה מעלה הצעות חוק פופוליסטיות, כל הדברים שהם הזניחו ופחדו לטפל בהם משך שנים. אני מבין כמה זה קשה ומאתגר ברמה הרגשית והאישית, אבל אני מבקש מכם להתבונן במציאות, להרים את הראש מהטוויטר.

"צריך להגיד את האמת: הקמת הממשלה הזאת היא מעשה פטריוטי בצורה בלתי רגילה. אנחנו לא צריכים להתנצל בפני אף אחד על שום דבר. היינו מגיעים לעוד בחירות חמישיות ושישיות, והקרע בעם והשיתוק המוחלט היה נמשך. הצלנו את מדינת ישראל.

"אין נושא שאנחנו נוגעים בו ולא מוצאים הזנחה. פשוט הזנחה כדרך חיים: מהנגב דרך מחירי מחירי הדיור ועד לביטחון. אנחנו מטפלים.

"צריך להסתכל על רוב מדינת ישראל שמיום ליום יותר מרוצים. אנחנו צריכים להיגמל מהניסיון להצטדק. זה לא יעזור. אנחנו צריכים להתמקד רק בעשייה שלנו. אני לא מתנצל, כי אין לי על מה. לא שיניתי את הערכים שלי. אף אחד מאיתנו לא עשה זאת.

"תראו מה עשינו בארבעה חודשים, הוצאנו את המדינה מסחרור, הוצאנו את המדינה מגל הדלתא. תראו מה קורה בעולם עם גל הדלתא. אנחנו מייעצים לכל העולם איך לצאת מזה. זה דבר נהדר ליחסי החוץ של ישראל.

"אנחנו הולכים להעביר תקציב עם חוק הסדרים חסר תקדים. אנחנו הולכים על מהלך של התעצמות, של בניין הכוח של צה"ל בהיקף שלא היה. אנחנו הולכים להתעצם כדי להיות מעל כל אויבנו.

"הכסף שחסכנו בלי סגרים ילך לביצור היכולות הביטחוניות של מדינת ישראל לשנים. מיליארדים. ואני לא רוצה לפרט פה.

"מה הפשע שלנו? שהורדנו מחירים למען הציבור? שאנחנו נלחמים בפשיעה הערבית והקצנו לצורך זה 2.5 מיליארד שקל? שאנחנו מורידים מחירים של עגלות, של בקבוקים, של מילקי?", דברי ראש הממשלה.