בגלל החשש מפני גל נוסף: סגרים והגבלות חדשות בסין

סין היא המדינה היחידה בעולם שעוד נצמדת למדיניות של אפס הדבקות מול הקורונה • היום היא הטילה סגר על מיליוני תושבים בגלל 29 חולים מאומתים • גם בבייג'ינג הבירה הוטלו הגבלות נוספות

בייג'ינג, לפני כחודש / צילום: Associated Press, Andy Wong
בייג'ינג, לפני כחודש / צילום: Associated Press, Andy Wong

כל מדינות העולם כבר מנסות לחיות לצד מגפת הקורונה, להקל על האזרחים שלהן, לעודד את פתיחת המשק וצמיחת הכלכלה, ולנטוש כמעט לגמרי את מדיניות הסגרים וההגבלות שליוותה את התקופה הראשונה של ההתפרצות, בשנה שעברה. סין נותרה המדינה היחידה בעולם שעדיין דובקת באסטרטגיה המחמירה שלה, עוד מ-2020, במאמץ עיקש לקיים שם מדיניות בריאותית של אפס הדבקות, גם אם המחיר הוא סגרים קפדניים על ערים שלמות ומיליוני תושבים ברחבי המדינה.

לפי דיווחי סוכנויות הידיעות מסין, היום (ג') מדיניות הסגרים מתחדשת שם שוב, בעקבות דיווחים על 29 מקרים מאומתים של חולי קורונה ברחבי המדינה, בהם שישה מקרים בעיר לאנג'ואו. בעקבות ששת המקרים האלה, הוטל סגר מוחלט על ארבעה מיליון תושבי העיר, והם נצטוו לא לעזוב את הבתים שלהם, אלא במקרי חירום מיוחדים. במקביל, הוזנקו לעיר שבע תחנות ניידות לבדיקות קורונה מיידיות, כדי להגביר את יכולות המעקב והבלימה מול ההתפרצות שם. לאנג'ואו היא הבירה של מחוז גאנסו, שהוטלו מגבלות על 25 מיליון תושביו, ביניהן עצירת תנועת האוטובוסים והמוניות.

גם תושבי הבירה בייג'ינג מתבשרים היום על עוד מגבלות. היום התפרסמה שם המלצה לתושבים לא לעזוב את העיר, אלא אם יש להם צורך בכך, על רקע אזהרות המומחים מהתפרצות של גל חדש בעקבות תיירות פנים. בשלב זה זוהי המלצה בלבד, ולא איסור מוחלט, ולכן גם שירותי התחבורה באזור פועלים כסדרם. ההמלצה הזאת מצטרפת למגבלות חדשות שהוטלו על תושבי בייג'ינג כבר בתחילת השבוע, שכוללות פיקוח על התנועה שנכנסת לעיר, ביטול כנסים והקפאה של תחרויות ספורט בעיר. כל זאת לאחר שבתחילת השבוע דווח על נדבקים חדשים בקורונה, שהובאו ככל הנראה מחוץ לעיר, אבל עוררו שוב את החשש מהתפרצות פנימית מחודשת.