עשרות מיליוני שקלים ורכבי יוקרה עוקלו במסגרת מבצע של רשות המסים

במסגרת מבצע מע"מ ארצי שנערך אתמול לפנות בוקר, רשות המסים עיקלה שברולט קורבט, ג'יפים ותכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים • בתקופה הקרובה צפויות פעולות אכיפה בכל רחבי הארץ

רכב שברולט קורבט שעוקל / צילום: רשות המסים
רכב שברולט קורבט שעוקל / צילום: רשות המסים

שברולט קורבט, ג'יפים ותכשיטים בשווי מאות אלפי שקלים - זהו חלק מ"השלל" שעיקלה רשות המסים במסגרת מבצע מע"מ ארצי שערכה אתמול (ג') לפנות בוקר, כחלק מהגברת הפעילות שלה במאבק בהון השחור ובסרבני המס.

המבצע נערך על-ידי משרדי מע"מ השונים ברחבי הארץ, בשיתוף היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ומשטרת ישראל, ובמסגרתו נגבו עשרות מיליוני שקלים, ועוקלו 47 רכבים, ביניהם גם רכבי יוקרה. בעקבות הפעילות יוגשו בהמשך עשרות כתבי אישום נגד סרבני מס.

במהלך המבצע, בין היתר, הגיעו הכוחות לביתו של עוסק בכפר עראבה, בעל חוב של מעל 200,000 שקל לרשות המסים, שם חנה רכב מסוג ב.מ.וו. כאשר החלו בפעולת העיקול, החל בעל החוב לאיים ולקלל ואף ניסה למנוע בגופו מהכוחות לקחת את הרכב. במקביל, שכנים מהאזור הגיעו וחסמו ברכביהם את רכבו של החייב על-מנת למנוע את עיקול הרכב.

האירוע החריף כאשר אחיו של החייב הגיעה לזירה עם מוט ברזל ואיים על הכוחות, תלש את מספר הרישוי של הרכב ונרגע רק כשהגיעו ניידות משטרה נוספות למקום. לבסוף, לאחר פעילות של שעתיים, הרכב עוקל והועלה לגרר. בעקבות המקרה הוגשה תלונה במשטרה, והנושא הועבר להמשך טיפולה.

בפעילות לעיקול רכב של עוסק חייב בקריית אתא, סירב העוסק למסור את רכבו בטענה כי עליו להקפיץ את נכדיו לגן. לאחר שהסבר זה לא התקבל, הציג מצג שווא לפיו מדובר ברכב נכה, אך משהתבקש להציג תו נכה לרכב, שינה את גרסתו וטען כי מדובר ברכב רגיל - והרכב עוקל.

ברמלה, הגיעו הכוחות לעיקול רכב של חייב מס, ונתקלו באישה שהציגה עצמה כשכנה של החייב והתחילה לצעוק ולעורר מהומה במקום. כשראתה שפעולות העיקול נמשכות, הודתה האישה כי היא לא השכנה אלה שהרכב שייך לגיסה ושהיא נוהגת בו מידי פעם. כשהבינה שגם הסבר זה לא מונע את עיקול הרכב, שלפה את מלוא הסכום ושילמה את החוב במקום.

בירושלים הוחלט לפעול נגד עוסק המפעיל שתי חנויות תכשיטים ושעונים בעיר, שצבר חוב של כ-500,000 שקל, וזאת לאחר שפניות רבות לעוסק להגיע ולשלם את חובו לא נענו. עובדי מע"מ, היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ומשטרת ישראל הגיעו אתמול לחנויות ועיקלו תכולה בשווי של מאות אלפי שקלים.

מרשות המסים משגרים אזהרה לבעלי חוב מס ומבהירים כי המבצע הנוכחי הוא רק ההתחלה: "בימים אלה מעלה רשות המסים הילוך במאבקה בהון השחור, ובמסגרת זו צפויים בתקופה הקרובה פעולות אכיפה מוגברות בכל רחבי הארץ, ובכלל זה פעולות חקירה, ביקורות בבתי עסק, מבצעי גבייה נגד חייבי מס ועוד. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים".